Forum

Dokters van Morgen over de darmen

Praat mee over de uitzendingen van Zorg.nu

Re: Dokters van Morgen over de darmen

Berichtdoor belcrum » 24 jan 2019 13:15

Ik zou graag de diversiteit en soorten bacteriën in mijn darmen willen laten testen. Welk instituut heeft dit gedaan?
belcrum

Berichtdoor Christine » 24 jan 2019 13:46

Mijn vraag is: de test die mevrouw Hertzenberg heeft laten doen kwam uit Israël. Zijn zij op locatie geweest? Omdat de test van daytwo alleen verkrijgbaar is in Israel en de VS?
Of is er een andere weg om het toch in Israel te laten testen?
Christine

Berichtdoor Gloria1971 » 24 jan 2019 19:18

Paul de Willigen schreef:Inderdaad Sammy_74. Ik heb met bijzondere interesse, verbazing en enorm enthousiasme naar de uitzending gekeken.
Dit mede ingegeven door mijn behoefte eindelijk een goed onderzoek te kunnen laten verrichten.
Maar wanneer e.e.a. voor de Nederlandse kijker niet bereikbaar is tempert dat mijn enthousiasme vanzelfsprekend behoorlijk.
Dat de methode in Nederland nog niet beschikbaar is werd in de uitzending bij mijn weten niet duidelijk naar voren gebracht

Was mij idd ook niet duidelijk. Want: hoe kan het dan dat de proefpersonen wél hun ontlasting konden opsturen en een eetadvies kregen?
Gloria1971

Berichtdoor Gloria1971 » 24 jan 2019 19:29

geralda schreef:Ik heb ook met belangstelling de uitzending gekeken en kom inderdaad niet veel verder bij Day Two. Nu ben ik gaan googelen en kom op de site van Medivere uit waar je wel een soort test kunt uitvoeren betreffende Micrioboom-ontlastingtest. Als je op deze site klikt, kun je ook een voorbeeld zien van de uitslag van de test. Ik heb er totaal geen verstand van maar misschien hebben jullie hier iets aan. De test kost wel € 135.
https://www.medivere.nl/section/Product ... astingtest

Ik heb op die site gekeken en naar een uitslagvoorbeeld, maar ik kan er geen wijs uit. Als ik zo’n uitslag zou krijgen, kan ik er niks mee en moet alsnog naar de huisarts. Waar je sowieso al niet aan ontkomt als je iets mankeert..
Gloria1971

Berichtdoor [email protected] » 24 jan 2019 21:51

Hallo, ik heb al dertig jaar last van mijn darmen en kan moeilijk afvallen. Ik heb ook een allergie voor nachtschade ontwikkeld. Ik weet heel zeker dat het met mijn voeding te maken heeft en denk ook zeker te weten dat het met mijn darmbacterien te maken heeft. Ik slik nu Advanced multi-billion dophilus van slogan en dit helpt maar ik zou heel graag willen weten wat er mist in mijn darmen. Ik heb ook Fybromyalgie gekregen en denk ook dat dit met voeding te maken heeft. Ik zou er alles voor over hebben om ook een app te kunnen kopen in Israël zodat ik beter mijn voeding kan afstellen.
[email protected]

Berichtdoor Marcel » 24 jan 2019 23:36

Met veel belangstelling heb ik de uitzending bekeken.
Jammer dat zo een uitzending gemaakt wordt en dan blijkt dat deze test voor Nederland niet beschikbaar is.
Gaande weg de uitzending komt er hoop dat er eindelijk zicht is op een oplossing voor de problemen met mijn darmen en daar aan gerelateerde klachten.
En dan die climax.
Ik hoop nu ook dat Dokters van Morgen een stapje verder gaat en zich nu sterk gaat maken dat dit in Nederland ook beschikbaar gaat komen!
Met vriendelijke groet, Marcel
Marcel

Berichtdoor Omager » 24 jan 2019 23:40

Heb met zeer veel interesse naar het programma gekeken. Ontzettend jammer, dat de test niet in Nederland gedaan kan worden. Het zou m.i. heel erg veel andere zorgkosten kunnen besparen, zoals de gevolgen van obisitas en diabetes. Wie gaat zich er hard voor maken, dat dit ook in ons land kan gaan plaatsvinden?
Omager

Berichtdoor Zorg.nu » 25 jan 2019 10:27

Dank voor jullie reacties.

Dokters van Morgen maakt verhalen over bijzondere innovaties in de medische wereld. Zo lieten we in de uitzending over het Microbioom zien wat in de (nabije) toekomst met nieuwe kennis en technieken mogelijk zou kunnen zijn. Bijvoorbeeld hoe met kennis over darmbacteriën een persoonlijk afgestemd dieet gemaakt zou kunnen worden.

Zoals we ook laten zien staan de kennis en de technieken nog in de kinderschoenen en bevinden veel onderzoeken en toepassingen zich nog in een experimentele fase. Dokters van Morgen doet verslag van deze ontwikkelingen, en zo zijn speciaal voor deze uitzending een aantal bijzondere experimenten opgezet of testen uitgevoerd. Echter zijn op dit moment deze specifieke testen nog niet (commercieel) beschikbaar in Nederland.

De redactie kan verder niet ingaan op persoonlijke medische vragen. Mocht u naar aanleiding van de uitzending benieuwd zijn naar wat vandaag de dag de mogelijkheden in Nederland m.b.t onderzoeken en/of een persoonlijk dieet, neem dan contact op met uw huisarts of uw diëtist.

Op de hoogte blijven van het laatste zorgnieuws en alles rondom om onze uitzendingen? U kunt zich inschrijven voor de nieuwsbrief op: https://zorgnu.avrotros.nl/nieuws/nieuwsbrief/

Hartelijke groeten,
Redactie Dokters van Morgen
Zorg.nuverified

Berichtdoor dennisvvugt » 25 jan 2019 14:34

Hoi,

In reactie op een reactie hieronder, hier een test (kopen) die je nu al in NL kunt doen: https://www.yours-healthcare.nl/index.p ... _id=879057

Meer info over deze test kun je hier vinden : https://www.medivere.nl/section/Product ... astingtest, er is ook een goedkopere variant van 135 euro.

Middels een uitgebreid rapport zie je hoe je scoort ten opzichte van het gemiddelde.

Wat deze test (nog) niet laat zien is welke producten je zou moeten eten om je darm microben te verbeteren op basis van de test, zoals de test van Day 2, dit zul je zelf moeten uitzoeken. Of advies laten inwinnen op basis van de uitkomst bij een huisarts of diëtist.

Maar als je niet wilt of kunt wachten er is dus al wel al min of meer een mogelijkheid :-)

Dennis | @healthybydennis (Instagram)
dennisvvugt

Berichtdoor ingridvanbussel » 25 jan 2019 16:11

beste mensen ,
Ook ik kamp al jaren met darmklachten ben in Maastricht geweest ,pds conclusie ! Heel veel geprobeerd van hypnotherapie,mesoloog ,medicatie tot fodmap dieet ,echter nog veel klachten (20 kilo afgevallen ) vermoeidheidsklachten ,spierklachten en last van sombere stemmingen als mijn darmen vervelend doen !

Werk zelf in de gezondheidszorg maar mijn kwaliteit van leven is er beroerd aan toe,weet nooit hoe ik me voel kan lastig afspraken maken. Mijn werk ,gezin en sociale activiteiten lijden hier enorm onder .Mijn moeder heeft 40 jaar met de zelfde klachten gelopen en men heeft nooit iets kunnen betekenen.Hopelijk komt er voor mij eerder een oplossing??
Weet iemand op welke manier ik aan de test kan komen ???
Via congres hoorde ik dat je bij BIOVIS ook dit soort gelijke faeces onderzoeken kan doen ??Waar kan ik dan naar toe met de uitslagen ??
Heeft iemand hier ervaring mee ????
radeloze praktijkondersteuner.
ingridvanbussel

VorigeVolgende

Keer terug naar Uitzendingen