Forum

Dokters van Morgen over de darmen

Praat mee over de uitzendingen van Zorg.nu

Re: Dokters van Morgen over de darmen

Berichtdoor babe1998 » 23 jan 2019 15:54

Heb ook de uitzending bekeken.
En zou ook graag me laten testen in Leiden.
Waarom kunnen gewone burgers hier niets over vinden ??
Ben ook al jaren aan het tobben,maar wij mogen het zelf uitzoeken.
Zo'n test moet toch voor iedereen beschikbaar zijn .
Dan komt dit programma en denk je héé hier kan ik wat mee !!
Maar alleen weggelegd voor een Sporter de Presentatrice,en drie proefpersonen.
Wij gewone mensen zouden dit ook wel willen doen.
Scheelt enorm in de zorgkosten,of is dat de bedoeling niet !!! :cry: :cry: :cry:
babe1998

Berichtdoor Anny » 23 jan 2019 16:04

Deze Informatie start op de website van Microbiome center,https://www.microbiome-center.nl/Cli-nten

Dit kunt u doen:
1. Het beste is uw arts te vragen om een microbioom behandeling. Via het Microbiome Center kan uw arts een feces onderzoek voor u aanvragen. Op basis van de uitkomsten kunt u uw voeding aanpassen of een supplement nemen. Het Microbiome Center helpt uw arts met de wetenschappelijke onderbouwing als deze dat wenst.
2. Als uw arts eerst nog twijfels heeft, kunt u rechtstreeks bij het Microbiome Center een feces onderzoek aanvragen. De rapportage krijgt u digitaal, en daarmee kunt u met uw arts beslissen of u er iets aan wilt laten doen. Mocht uw arts dat alsnog afwijzen, dan helpen wij u eventueel aan een arts die hiermee bekend is.
Anny

Berichtdoor Balena » 23 jan 2019 16:26

ik zou ook graag een soortgelijk darmbiota laten doen en voedingsadvies krijgen. Ik heb veel last van darmkrampen, chronische diaree en ik ben vreselijk dik terwijl ik normaal, matig gezond eet. Word er moedeloos van. ik hoop dat onderzoek naar darmbiota een grote vlucht gaat nemen
Balena

Berichtdoor wdw » 23 jan 2019 17:06

Ik zie veel reacties, de kosten voor zo’n kit zijn 335 dollar, stel dat er een aantal kijkers in NL bereid zijn dit bedrag te betalen is het dan mogelijk dat het programma / de artsen /lUMC de aanvraag begeleid en zou het dan wel mogelijk zijn om deze kit aan te vragen? Jammer dat er nu een programma gemaakt wordt wat hoop geeft en vervolgens blijkt dat het niet mogelijk is om het bestellen. Wilma
wdw

Berichtdoor wdw » 23 jan 2019 18:26

www.mymicrozoo.com werkte mee aan deze uitzending en biedt een vergelijkbare kit aan voor 135 of vervolg kit met voedingsadviezen en de mogelijkheid om 3 keer ontlasting te laten controleren op evt verbetering. Met dank aan de psycholoog van LUMC die deze tip gaf
wdw

Berichtdoor wdw » 23 jan 2019 18:36

Als je bij mymicrozoo.com kortingscode darmfezondheid geeft 10% korting. My micro zoo werkte mee aan de uitzending
wdw

Berichtdoor [email protected] » 23 jan 2019 21:33

Ik zou ook heel graag zo'n test willen doen. Wellicht zou ik dan eens na 50jaar misschien wat migraine hebben. Jammer dat dit in nederland nog niet kan.
[email protected]

Berichtdoor Sonja Bijsterveld. » 24 jan 2019 10:51

In Amerika bestaat er ook zo'n onderzoeks lab met de naam Viome. Ze zijn daar net als Israël verder met deze manier van onderzoek. Wat zou het voor veel mensen een oplossing kunnen zijn als het in Nederland ook wordt gedaan. Met 'onze' bewerkte 'voeding' is ook de kans groot op problemen met het microbioom en de darmen en de daaraan gerelateerde psychische problemen.
Sonja Bijsterveld.

Berichtdoor Petra~Luzia » 24 jan 2019 11:00

Wat een mooi innovatief programma! Ik word blij van dit onderwerp. We kunnen nu eindelijk al die meningen loslaten over wat wel en niet juist is om te eten! De toekomst is een, op maat, gemaakt dieet. Heel onze kijk op voedsel staat op de rand van grote veranderingen. Hoopvol. Als ik op een of andere wijze mee kan werken aan deze ontwikkeling, dan doe ik dat van Harte. Ik meld mij bij deze aan. Als ik nog eens een beroep kon leren, dan was het van microbioloog. Wát een wereld!
Petra~Luzia

Berichtdoor camoost » 24 jan 2019 12:49

Volgens mij kregen de drie proefpersonen een soort algemeen dieet om hun darmen in een betere conditie te brengen. Ik dacht dat daar in ieder geval ontraden werd: kool, zuivelproducten, uien, knoflook en suiker? Kunnen jullie die complete richtlijnen publiceren? Dan hebben heel veel mensen een eerste houvast om van hun problemen af te komen.
camoost

VorigeVolgende

Keer terug naar Uitzendingen