Door voeding de ziekte MS terugdringen

Praat mee over de uitzendingen van Zorg.nu

Door voeding de ziekte MS terugdringen

Berichtdoor Zorg.nu » 11 jan 2019 17:06

Omdat er geen medicijnen zijn om MS te genezen, onderzoeken wetenschappers of voeding het immuunsysteem bij MS positief kan beïnvloeden.

Meer over deze uitzending: https://zorgnu.avrotros.nl/uitzending/15-01-2019/
Zorg.nuverified

Re: Door voeding de ziekte MS terugdringen

Berichtdoor Brandekietel » 15 jan 2019 22:21

Is het 'MS-dieet' ook ergens terug te vinden? Ik ben zeer geïnteresseerd.
Alvast bedankt!
Brandekietel

Berichtdoor Mariet » 15 jan 2019 22:46

Ben al 15 jaar bezig met dieet en werkt prima. Zou jullie dieet ook wel als extra willen. Dokter Maas dieet hou ik me aan
Mariet

Berichtdoor Coachcees » 15 jan 2019 22:58

Waar kan de voedingsadviezen en recepten vinden?
Coachcees

Berichtdoor Babet » 16 jan 2019 09:15

Ik ben Babet en ruim 4 jaar geleden lag ik met mijn pas geboren zoon op de bank toen ik te horen kreeg dat mijn MS zeer actief was. Zo ontzettend bang was ik, toen ben ik gaan zoeken. Alles, alles wilde ik doen. Ik kwam www.overcomingms.org tegen. Een levenswijze, pittig maar zeer effectief blijkt al meer dan 40 jaar! Onderzocht en in australie, engeland, america en nu ook in Nerland herkend! Zelf ben ik toen begonnen met een besloten FB groep: OMSNederland om elkaar te helpen, want soms is het lastig zeker in het begin. Fijn, heel fijn om te zien dat er steeds meer aandacht is voor levenswijze en voeding. Je kunt zelf iets doen om aan je ziekte te werken. Neem het heft in eigen handen. En ja ik ga netjes naar de neuroloog en slik ook medicatie. Het 1 hoeft niet zonder het ander te gaan. Ik heb veel meer energie, ben mijn bachelor opleiding aan het afmaken, werk daarnaast 24 uur en heb vorig jaar een dochter erbij gekregen. Naast de energie is het belangrijkste, HOOP. Dat kreeg ik en daardoor minder angst.

Gr Babet ([email protected])
Babet

Berichtdoor PHegazyKaashoek » 16 jan 2019 11:57

Er is een boek "Medical Medium" uit Amerika, waarin wordt gezegd, dat autoimmuun ziektes niet bestaan, maar dat het virussen zijn. Dit krijgt Anthony William door van Spirit waarmee hij al vanaf zijn 4e mee in contact staat. Hij geeft tips van voeding en supplementen waarmee je dat virus kan elimineren en dan kun je weer gezond worden. 2 boeken van hem zijn vanaf 2016 in het nederlands vertaald. Ook nog "Life changing foods" Zo belangrijk dat hier meer bekendheid voor komt!
PHegazyKaashoek

Berichtdoor ingeping » 16 jan 2019 18:18

Dieet voor MS. Ook ik kan over het dieet zelf niets vinden? iemand idee waar te vinden. Heeeeel erg graag!
Ingrid
ingeping

Berichtdoor KINDZORG » 17 jan 2019 18:16

Ook ik zou dolgraag exact willen weten wat het dieet precies inhoudt.
Ik zal op tv dat er zelfs een werkboekje bijhoort.............
KINDZORG

Berichtdoor Nhv » 17 jan 2019 18:54

Hoi ingeping je kan babette even een mail sturen. Zij is ambassadeur van van het oms dieet voor ms in nederland. Je kunt ons ook vinden op de besloten facebook pagina's oms nederland of oms leefstijl. Beide groepen volgen het oms (overcoming multiple scleroses) dieet. Er bestaat ook een boek oa te verkrijgen via bol.com.
Nhv

Keer terug naar Uitzendingen