LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Yaris Verso

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
mevr. J. Bosch

Re: Yaris Verso

Ongelezen bericht door mevr. J. Bosch »

Ik heb ook al bij een andere klager gereageerd. Ook bij deze klager wil ik mijn positieve verhaal kwijt.
Mijn Yaris Automaat (4000 km in 10 maanden) rijdt korte afstanden met een verbruik van 1:11/12 in de stad en tijdens de weinige buitenwegritten 1 op 16/17.
Ik ben dan ook zeer tevreden.
Ieder product kent klagers. En er zijn zeker 20 automerken in Nederland en je kunt zo iedere week wel een item aanhalen waar consumenten over klagen terwijl misschien wel 99% van de consumenten bijzonder tevreden is over dat product. Ik vind dat de Toyota Yaris de negatieve publiciteit niet verdiend. Het is gewoon een zalige auto.

Jörgen

Re: Yaris Verso

Ongelezen bericht door Jörgen »

Ik heb ook al bij de andere klager gereageerd, ook hoer wil ik mij aansluiten bij mevrouw Bosch.
Van de, pak 'm beet, 15 klagers, liegen er minstens 10 over het feit dat ze de auto niet hadden gekocht vanwege het verbruik.
Anders zouden deze mensen dus bij elke dealer binnenlopen van elk merk, en dan eerst vragen naar het verbruik, en dan pas gaan kijken naar uiterlijk, ruimte en rijcomfort. Nou maak dat de kat maar wijs!!!!!!
Ik denk dat deze mensen binnenkort ook een brief naar Den Haag sturen, vanwege het feit dat de benzine nu duurder is dan in 1999!!!!
Dan nog iets anders, zoals iemand correct opmerkt worden de verbruikcijfers in de folder, altijd onder de meest ideale omstandigheden bepaald, d.w.z.:
GEEN LICHT
GEEN AIRCO
GEEN OVERIGE VERWARMING
GEEN RUIENWISSERS
GEEN RADIO.
Alleen de airco zorgt al voor minimaal 3% meer verbruik.
Denk daar de volgende keer, ook een aan, voordat je zeurt!

Sven Donkers

Re: Yaris Verso

Ongelezen bericht door Sven Donkers »

Volgens meneer Hartman geven auto's de laatste jaren ongeveer 5% meer kilometers aan dan werkelijk gereden zijn. Een aantal jaren geleden heeft de consumentengids hier een onderzoek naar gedaan met dezelfde conclusie.
Als we er van uit gaan dat de Yaris aan deze regel voldoet, dan moeten we het verbruik (in l/km) nog eens delen door 0,95.
Als voorbeeld: een gemeten verbruik van 1 op 15 is dus in werkelijkheid een verbruik van 1 op 14,25.

De meter aan de pomp klopt die eigenlijk wel, of wijkt deze ook 5% in ons nadeel af?

Maarten

Re: Yaris Verso

Ongelezen bericht door Maarten »

Beste mensen,

Allereerst fijne feestdagen, maar betreft het nu de Yaris (standaard) OF de Yaris (Verso) ???

Met vriendelijke groet,

Maarten

Gesloten