Pioppi-dieet: vragen

Praat mee over de uitzendingen van Zorg.nu

Re: Pioppi-dieet: vragen

Berichtdoor Kruimeltje » 26 okt 2018 21:23

Mag je boekweitmeel eten in de eerste 3 weken?
Boekweit is geen graan, maar een zaad.
Kruimeltje

Berichtdoor Karin » 27 okt 2018 16:31

Kruimeltje schreef:Mag je boekweitmeel eten in de eerste 3 weken?
Boekweit is geen graan, maar een zaad.

Her bevat nog steeds 72,6 % koolhydraten dus nee.
Karin

Berichtdoor Pienkox » 27 okt 2018 21:18

Ik ben benieuwd of iemand weet of het mogelijk is om de knorr recepten te gebruiken qua kruiden en vlees en de koolhydraten/zetmeel te vervangen door groenten. Bijvoorbeeld spaghetti vervangen door slierten courgette etc.
Of krijg je dan toch teveel toevoegingen binnen?
Gr Pien
Pienkox

Boek Pioppi - onduidelijkheden in recepten

Berichtdoor PetraNL » 28 okt 2018 10:04

Dag,

Ik heb het boek gekocht.
Nadat ik drie recepten heb uitgeprobeerd, ben ik een beetje radeloos. Volgens mij kloppen de hoeveelheden vd ingredienten niet.
Ik had al een reactie geplaatst over de kokospannenkoekjes. Hiervoor is nu in de nieuwsbrief een nieuw recept geleverd, met heel andere hoeveelheden.
Nu heb ik de kokospap geprobeerd, maar die is ook helemaal mislukt. Veel te dik. Volgens mij klopt hierin ook weer de hoeveelheid kokosmeel niet. Zou het kunnen dat bij de vertalingen de hoeveelheden verkeerd vertaald zijn? In het boek staat (bij mij pag 199, Duitse versie):
80 g kokosmeel
60 g kokosrasp
40 g kokosvlokken
2 EL kakaopoeder
300 ml kokosmelk
En ik had zelfs al 400 ml kokosmelk toegevoegd... :roll:
Kan iemand mij een goed recept geven voor de kokospap?

groetjes, Petra
PetraNL

Berichtdoor Josje » 28 okt 2018 10:19

Ik heb een paar vragen.
Kan ik ook amandel meel gebruiken
En mag zoete aardappel ook
Mag ik gewone mayonaise gebruiken of mag dat niet of mag het wel als ik die zelf maak met olijfolie
Josje

Berichtdoor wilma2102 » 28 okt 2018 10:39

Wanneer komt het receptenboek vh pioppidieet uit?
wilma2102

Re: Boek Pioppi - onduidelijkheden in recepten

Berichtdoor Karin » 28 okt 2018 14:37

PetraNL schreef:Dag,

Ik heb het boek gekocht.
Nadat ik drie recepten heb uitgeprobeerd, ben ik een beetje radeloos. Volgens mij kloppen de hoeveelheden vd ingredienten niet.
Ik had al een reactie geplaatst over de kokospannenkoekjes. Hiervoor is nu in de nieuwsbrief een nieuw recept geleverd, met heel andere hoeveelheden.
Nu heb ik de kokospap geprobeerd, maar die is ook helemaal mislukt. Veel te dik. Volgens mij klopt hierin ook weer de hoeveelheid kokosmeel niet. Zou het kunnen dat bij de vertalingen de hoeveelheden verkeerd vertaald zijn? In het boek staat (bij mij pag 199, Duitse versie):
80 g kokosmeel
60 g kokosrasp
40 g kokosvlokken
2 EL kakaopoeder
300 ml kokosmelk
En ik had zelfs al 400 ml kokosmelk toegevoegd... :roll:
Kan iemand mij een goed recept geven voor de kokospap?

groetjes, Petra

In het Engelse boek staat 700 ml kokosmelk en 50 ml double cream. De rest is hetzelfde. Niet zo gek dat het te dik werd dus.
Karin

Berichtdoor Karin » 28 okt 2018 14:43

Het recept van de kokospannenkoekjes volgens het Engelse boek is:

60 gram kokosmeel, gezeefd
250 ml kokosmelk
1/2 tl bakpoeder
4 eieren
1 tl kaneel
1/2 tl vanille extract
6 tl kokosolie om in te bakken

Alles mengen met een mixer ongeveer 2 minuten
2 tl kokosolie in een koekenpan als het heet is, 2 eetlepels beslag in de pan voor 2 pannenkoekjes. Bakken tot de bovenkant droog is (ong. 2 tot 3 minuten) omdraaien en nog 2 minuten bakken.
Karin

Geen verlies van buikomvang

Berichtdoor Iww » 31 okt 2018 16:00

Ik ben nu 3 weken bezig en ben wel wat gewicht kwijt maar mijn buikomvang is nog precies hetzelfde. En het was me nu juist om mijn buik te doen waarom ik hiermee begonnen ben. Heb niet echt overgewicht maar dus wel een buikje. Baal hier echt van. :cry: Wie weet hoe dit kan. Ik ben geen grote eter en neem heel af en toe s avonds nog een appel. Verder heb ik alle tussendoortjes geschrapt. Als ik minder zou gaan eten, krijg ik wel trek tussen de maaltijden door.
Iww

Re: Geen verlies van buikomvang

Berichtdoor Karin » 31 okt 2018 17:01

Iww schreef:Ik ben nu 3 weken bezig en ben wel wat gewicht kwijt maar mijn buikomvang is nog precies hetzelfde. En het was me nu juist om mijn buik te doen waarom ik hiermee begonnen ben. Heb niet echt overgewicht maar dus wel een buikje. Baal hier echt van. :cry: Wie weet hoe dit kan. Ik ben geen grote eter en neem heel af en toe s avonds nog een appel. Verder heb ik alle tussendoortjes geschrapt. Als ik minder zou gaan eten, krijg ik wel trek tussen de maaltijden door.

Het best kun je een diëtist zoeken die werkt met low carb diëten. Die kan je dieet kritisch bekijken.
Uiteindelijk moet je minder calorieën eten dan je verbrandt. Door minder koolhydraten te eten en meer vet, zou je minder honger moeten hebben waardoor je minder moeite hebt met het lagere aantal calorieën. Je kunt daarnaast trucjes toepassen om sneller verzadigd te raken zoals het maken van soep van groenten die je pureert. Een dikke soep verzadigt namelijk beter dan een dunne soep.
Tenslotte raak je vaak eerst vet kwijt op je voorkeursplekken. Later raakt het vet dat je hebt beter verdeeld over je lichaam. Die buik gaat dus echt wel dunner worden.
Veel succes.
Karin

VorigeVolgende

Keer terug naar Uitzendingen