Forum

Pioppi-dieet: vragen

Praat mee over de uitzendingen van Zorg.nu

Re: Pioppi-dieet: vragen

Berichtdoor Kingkong » 23 okt 2018 17:56

Kikki93 schreef:Ik lees dat je volvette kaas mag, en geen light producten. Maar mag je ook de van nature minder vette kaassoorten zoals ricotta en huttenkase? En zijn er noten die niet mogen?

Alvast bedankt!

Mag allemaal.
Kingkong

Berichtdoor Kingkong » 23 okt 2018 17:58

Knollen, zoals aardappelen en cassave, kunnen na de eerste drie weken wel met mate.
Kingkong

Berichtdoor Karin » 23 okt 2018 19:00

Kikki93 schreef:Ik lees dat je volvette kaas mag, en geen light producten. Maar mag je ook de van nature minder vette kaassoorten zoals ricotta en huttenkase? En zijn er noten die niet mogen?

Alvast bedankt!

In het boek staan walnoten, amandelen, hazelnoten en macademia's. Ongebrand en ongezouten. Het lijkt me dat de kaas geen probleem is. De vetten zijn echter wel belangrijk omdat die verzadigen. Je zou er bv avocado bij kunnen eten.
Karin

Berichtdoor Wirijo » 25 okt 2018 19:25

1CorinV schreef:Ik ben benieuwd of er mensen zijn die dit geprobeerd hebben en onregelmatig werken!
Ik werk avond en nachtdiensten,kook dan niet vooraf en heb ook rekening te houden met mijn partner.
Zoals zo vaak houden diëten geen rekening met onregelmatig werkende mensen.Terwijl is aangetoond,volgens mij ook wetenschappelijk, dat onregelmatig werken diabetes,hart en vaatziekten en zelfs verhoogd risico op borst kanker geven.

Concreet: is dit uit te voeren als je bv 3 avonddiensten moet werken zonder vaste eet momenten.

Hoi, ik werk s’nachts en ben sinds begin oktober met het pioppi leven begonnen.
Ik plan een eetmoment in. Je baas is verplicht om een pauze in te lassen dan wel te geven, is je recht!
Mijn man werkt overdag, voor hem is alles beter inpasbaar natuurlijk.

Succes, het gaat je vast lukken!
Wirijo

Berichtdoor Ester » 25 okt 2018 20:58

Begrijp ik het goed dat je maar 3 maaltijden mag en geen tussendoortje?
Ester

Berichtdoor biancamurk » 25 okt 2018 23:21

Hoe vaak mag je zoete aardappelen eten in de week met het Pioppi-dieet? Groetjes Bianca
biancamurk

Berichtdoor Karin » 26 okt 2018 11:18

Ester schreef:Begrijp ik het goed dat je maar 3 maaltijden mag en geen tussendoortje?

Ja.
Karin

Berichtdoor Karin » 26 okt 2018 11:21

biancamurk schreef:Hoe vaak mag je zoete aardappelen eten in de week met het Pioppi-dieet? Groetjes Bianca

Met mate, verder wordt het niet gespecificeerd. Het hangt er natuurlijk van af wat je verder eet. Het is niet de bedoeling dat je de dag vult met dingen die je met mate moet eten. Verder hangt het er ook vanaf of je wilt afvallen en of je diabetes hebt. In dat geval zou ik het echt beperken.
Karin

Berichtdoor Gerdie » 26 okt 2018 13:19

Vraag over ontbijt: wat kan ik eten in plaats van brood? Ik heb lactose intolerantie en mag dus geen zuivelproducten.
Gerdie

Berichtdoor Karin » 26 okt 2018 14:06

Gerdie schreef:Vraag over ontbijt: wat kan ik eten in plaats van brood? Ik heb lactose intolerantie en mag dus geen zuivelproducten.

Bv. De zelfgemaakte pittencrackers waar we pas het recept van kregen, of de kokospannekoekjes. En verder wat je ook bij de lunch en het avondeten eet. Groente met eieren, vis, vlees, tofu en olijfolie of soep.
Karin

VorigeVolgende

Keer terug naar Uitzendingen