LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Telefoon Tele2

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Claudia Konings

Telefoon Tele2

Ongelezen bericht door Claudia Konings »

Op dit moment maakt Tele2 reclame voor de speciale Tele2 telefoon waarmee je direct via Tele2 kunt bellen. Als je bij Tele2 staat aangemeld natuurlijk. Tot dusver geen problemen. Maar dan komt het. Zodra je dus geen gebruik meer wilt maken van Tele2, dan is die telefoon waardeloos. Als je met deze telefoon wilt bellen, dan moet dit via KPN of andere provider, maar dan moet je wel ong. Fl. 60,- betalen voor de kosten die die andere provider moet maken. Wij zijn ook een van de mensen die dit gedaan hebben. Helaas konden wij niets meer met dit toestel doen. Er was geen mogelijkheid om dit toestel te laten ombouwen of iets dergelijks. Het advies van die vriendelijke mevrouw aan de telefoon was: misschien kunt u hem verkopen??
Dit hebben we dus uiteindelijk ook maar gedaan. Maar voor ons geen Tele2 meer!

G.C.Bakers

Re: Telefoon Tele2

Ongelezen bericht door G.C.Bakers »

Ik heb laatst een telefoon van Tele 2 toegezonden gekregen ondanks dat ik gezegd had dat ik hem niet wilde. Toen ik hem de telefoon kreeg heb ik hem onmiddelijk retour gedaan met retourbewijs van PTT.Toch blijft ik maar rekeningen ontvangen en nu zelfs met dwangbevel er bij. Heeft er nog iemand dezelfde ervaringen met TELE 2?

Jos Tax

Re: Telefoon Tele2

Ongelezen bericht door Jos Tax »

Kopie van email naar Radar en TELE2

-------------------
Geachte redactie,


Na een telefonisch gesprek met een colporteur van TELE-2, die me meldde
dat de telefoongesprekken alle (!!) goedkoper zouden zijn en waarop ik
op aandringen van deze man besloot TELE-2 te willen proberen, heb ik dezelfde
dag hierover wat meer informatie opgezocht op Internet.

Hier bleek echter, dat betreffende colporteur me voorgelogen had en de
lokale telefoongesprekken (ik internet graag) helemaal niet goedkoper zouden zijn.
Alleen interlokale en internationale gesprekken,die ik bijna nooit heb.

Verder zag ik op internet, dat er een speciale telefoon nodig zou zijn met
een voeding. Die zou TELE-2 me schijnbaar dus toe gaan sturen. Deze wilde ik dus niet.
(Heb genoeg voedingen en batterijen in huis)

Daarom heb ik nog dezelfde dag (!!!) TELE-2 geinformeerd, dat ik ervan af zag
met opgave van bovengenoemde redenen.
Volgens mij heb ik, bij telefonische colportage, voor opzegging zelfs 8 dagen de tijd !!!

Tevens heb ik dit, voor de zekerheid nogmaals per email gedaan.

Tot mijn verbazing, vond ik 4-5 dagen later een briefje in de bus, dat
een vervoerder de telefoon van TELE-2 af had willen afleveren.
Ik heb deze vervoerder gebeld en laten weten, dat men deze telefoon niet
bij mij hoefde af te leveren, maar moest retourneren naar TELE-2.

Ondertussen heb ik verschillende brieven van TELE-2 ontvangen in verband met
een openstaande rekening van HFL 121,68. (wegens levering van telefoon)

Na enkele telefoontjes, waarin men zei dit te corrigeren (Annemiek Scholten)
krijg ik nu een brief van Intrum Justitia Telf. 0900-2411602 met het verzoek
de rekening binnen 7 dagen te betalen.

Wat is dit voor een ballen-tent !!!!

P.S. Ik vind dit sowieso een zeer agressieve manier van telefonische colportatie
en wil d.m.v. deze email de mensen in Nederland hiervoor waarschuwen.



met vriendelijke groet,

Jos Tax

T.middeljans

Re: Telefoon Tele2

Ongelezen bericht door T.middeljans »

wij hebben 7 maanden gebruik gemaakt van Tele 2.
naar verloop van tijd heb je bij K.P.N alleen nog vastrecht kosten en internet verbindings kosten, maar dat was bij ons niet het geval. Hoge K.P.N kosten en...hoge Tele 2 kosten. Daarom zijn wij er vroegtijdig mee gestopt. Tele 2.....een DIKKE ZOOi.

r.mourik

Re: Telefoon Tele2

Ongelezen bericht door r.mourik »

bij deze een belabberd briefje van fam mourik
ik heb plus minus 3 maanden geleden een rekening van 916 gulden gekregen mijn vriendin gelijk gebeld hoe dat kon (deze man zij dat het een fout was van hun)ze hadden mij al 4 maanden geen rekening gestuurd.dus mij vriendin telefonisch een betalings regeling getroffen van 50 gulden per maand.met het andwoord van dezelfde man als je het een keer niet kunt missen dan de maand later.
nu heb ik 8 januari een brief gekregen van intrimjustitia of ik binnen 7 dagen 418 euro wil betalen.ik gelijk gebeld als ik een betalings regeling wil moet dat schriftelijk.
ik een fax gestuurd de datum 11 januari met het zelfde betalings voorstel(nog geen reacti)
na radar heb ik ze weer gebeld hadden de fax nog niet binnen als ik niet betaalde kwamen er 110 gulen exta kosten overheen en een betalingsvoorstel kost gewoon 70 gulden!!!!!
terwijl mijn vriendin al een betalingsvoorstel had gedaan en was geaccepteerd(telefonisch)
wat een ballen tent het was hun fout

heb tele twee opgezegd verwacht alleen een rekening tot 14-12-2002 20uur15

Peter

Re: Telefoon Tele2

Ongelezen bericht door Peter »

Wij hadden gereageerd op een aanbieding van tele 2 van een
telefoon. We hebben deze telefoon ontvangen echter hij voldeed totaal niet aan onze verwachtingen.De telefoon meteen weer retour gedaan.(dezelfde dag nog).
Echter nadat de rekening kwam van Tele2 stond daar ook dat
de telefoon in rekening was gebracht.Hierop hebben we meteen gereageerd door de klantenservice te bellen die bevestigde dat de telefoon retour was gekomen en dat ze alles verder in orde maakte. Tot onze verbazing kregen we enkele maanden later een rekening toegestuurd van een incasso bureau en of we nog de rekening gingen betalen voor de aangekochte telefoon bij tele2. Hierop weer direct tele2 gebeld hoe dit mogelijk was.Men ging het verder uitzoeken en ik zou s'avonds terug worden gebeld.Dit was dus niet gebeurd.De volgende ochtend weer tele2 gebeld en een flinke uitbrander richting tele2 dat ik het niet eens was met de gang van zaken. De zoveelste medewerker vertelde mij dat de rekening als niet toegezonden kon worden beschouwd en dit alles geregistreerd stond bij hun in de computer.
Tot nu toe heb ik niks meer gehoord van tele2 en ik wil dit ook zo graag houden want tele2 is een bedrijf waar men absoluut niet kan communiceren.

R.Jansen

Re: Telefoon Tele2

Ongelezen bericht door R.Jansen »

Ook wij zijn op agressieve telefonische manier benaderd om vervolgens een telefoon toegestuurd te krijgen die we niet wilden. Deze dezelfde week teruggestuurd en nu, bijna een jaar later, krijg ik een brief van een incassoburo terwijl ik al een aantal keren te horen heb gekregen dat het een fout van Tele2 is en ik uit het bestand wordt gehaald. Voor al diegene die hier mee worstelen een incassoburo heeft geen enkel recht, zij voeren alleen uit wat de opdrachtgever wil. Met andere woorden laat u niet beinvloeden door die brief, als het incassoburo aan de deur staat hebben ze geen enkel recht op geld of wat dan ook. In het uiterste geval kan de Tele2 proberen via de rechter haar gelijk te halen, wat na deze stroom van klachten een stuk moeilijker zal worden.

Gesloten