LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Sony videocamera

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
Ed Basten

Sony videocamera

Ongelezen bericht door Ed Basten »

Vorig jaar een videocamera gekocht bij een plaatselijke fotozaak hier in Eindhoven.

Tot twee maanden geleden erg veel plezier van gehad, maar nadat ik begin dit jaar een DVDbrander had gekocht, en eindelijk eens seriues met videomontage wou beginnen ging hij kapot.

Er ging een symbooltje knipperen. Volgens de handleiding stond bij storingen het symbooltje gemarkeerd als een vochtprobleem (condens). De remedie zou moeten zijn om de tape uit de camera te halen, en enkele uren laten aclimatiseren.

Geen resultaat, ook niet bij meerdere pogingen. Terug gegaan naar de fotozaak, maar ook daar konden ze het probleem niet oplossen. Opsturen naar Sony dan maar, want ik had immers nog garantie(8 mmanden oud).

Na 7 weken ben ik maar eens naar die fotozaak terug gegaan, omdat ik vond dat het nu wel lang zat geduurd had. Daar bleken ze een brief van Sony ontvangen te hebben, met de mededeling of ik maar eventjes 350 euro wou betalen om camera te laten maken.

Er was vocht en/of een of andere substantie gevonden in mijn camera, wat er niet in thuis hoorde. Hierdoor verviel mijn garantie.

Vreemd! Net zoals de meeste mensen ben ik op dergelijk spul best wel zuinig. Als hij niet in gebruik is bewaar ik de camera altijd in een cameratas, in de kast, en in de huiskamer. Dus altijd op kamertemperatuur.

Zelf bellen naar Sony had totaal geen effect. De cynische grap, dat ik de camera in de vaatwasser had gedaan, omdat ik vond dat hij vuil was, werd niet erg op prijs gesteld.

Kortom, ze bleven halstarrig volhouden dat dit buiten de garantie viel....

De opmerking; dan steek heel de camera met schouderriem en al maar in je reet, was het einde van het gesprek.

Het ergste vind ik toch wel, dat ze doen voorkomen, alsof ik van mijn kleinzoon onderwater opnames heb gemaakt bij zijn zwemles.... Terwijl ik me absoluut van geen kwaad bewust ben !!

Graag jullie reacties
B.v.d.
Ed Basten

Reinald Snel

Re: Sony videocamera

Ongelezen bericht door Reinald Snel »

Dit klinkt als een erg bekend verhaal.

Ik heb zelf al meerdere keren gelezen van mensen waarbij Sony zogenaamde vochtproblemen constanteerde, en dus de garantie liet vervallen, een aantal mensen hebben dit aangevochten en hun camera bij een expert na laten kijken op vochtschade, waarbij er dan vaak geen vochtschade kon worden vastgesteld.

Ikzelf heb dan wel geen vochtschade gehad, maar wel andere zware problemen met Sony en videocamera's. Na 3 reparaties in 1 jaar tijd werd alles in mijn schoenen geschoven, Sony zou pertinent de camera niet omruilen, en ik had even later ook geen garantie meer.

Ik koop in mijn hele leven geen enkel sony product meer

Gesloten