Forum

Bacteriofagen: een alternatief voor antibiotica?

Praat mee over de uitzendingen van Zorg.nu

Re: Bacteriofagen: een alternatief voor antibiotica?

Berichtdoor Linda77 » 24 apr 2018 10:41

Wat ik heb begrepen is dat toen in het Pasteur instituut werd ontdekt dat de bacterie de oorzaak vormde voor veel infecties werden er twee oplossingen voor gevonden, de faag, de natuurlijke vijand van de bacterie, die als levende kuur word gebruikt en geen bijwerkingen heeft en antibiotica, welke doeltreffend de bacterie dood, en allerlei andere bacteriën.
van antibiotica is gemakkelijk een pilletje te maken en het werkte goed. De Faagtherapie is toen succesvol geweerd en zelfs illegaal gemaakt door druk van pharmaceutische industrie. Ook nu worden opgestuurde faagen door de douane onderschept.

Op dit moment moet je er nog voor naar Georgie afreizen. Ik heb gezien dat je op de website van https://caucasushealing.com/ een vragenlijst kan invullen of het voor jou situatie bruikbaar is, zonder dat je ervoor hoeft te betalen. ook is er een Nederlandse medewerker die kan helpen met het hele proces. Maar als je Georgisch spreekt is dat natuurijk niet nodig.
Ik hoop dat het veel mensen gaat helpen en dat de goede ervaringen ermee er op langere termijn ook voor zorgen dat dit in Nederland beschikbaar gaat worden. Gelukkig is het een prachtig en veilig land op naar toe te reizen.
groet,
Linda77

Berichtdoor tinyjef » 06 feb 2019 17:40

ik zou het zeer op prijs stellen om mee te doen met onderzoek naar de werking van bacteriofagen.Ik wordt behandeld voor CLL,fagen zijn hier niet voor geschikt.Maar een bijwerking van de medicijnen is een veel voorkomende bijwerking n.l ontstoken luchtwegen.Ik heb al tig antibiotica kuren gehad,onderanderen , antibiotica met infuus drie maal per dag 5 dagen in het ziekenhuis en 5 dagen thuis.Niets helpt mijn bacterie is de pseudomonas. deze is dus nog steeds aanwezig met dagelijks hoestbuien om het gevormde sputum te verwijderen.
U begrijpt dat mijn sociaal leven gelijk staat aan 0.Ik kan niet naar een restaurant of theater gaan omdat ik niet kan bepalen wanneer er weer een hoest bui komt en ik wil hier mijn mede bezoekers in restaurant of theater niet mee opzadelen.
dus voor mij zou het beschikbaar komen van bacteriofagen een hele uitkomst zijn.
tinyjef

Berichtdoor Jeannine65 » 06 feb 2019 21:12

In de aflevering wordt er gesproken over de behandeling van eczeem en spaphefekt creme. Helaas wordt er niet gezegd wat voor creme (merk) en waar te koop/te verkrijgen. Mijn zoon heeft al jaren last van eczeem in zijn gezicht hij zou dit graag willen proberen.
Jeannine65

Rellacteriofagen: een alternatief voor antibiotica?

Berichtdoor Kate » 12 feb 2019 21:27

De staphcreme is van het merk GLADSKIN.
Kate

Berichtdoor Jeannine65 » 22 feb 2019 20:27

Thanks
Jeannine65

Berichtdoor Susannedegoeij » 09 apr 2019 20:35

Ik ben momenteel in Georgië en onder behandeling bij het Eliava. Ik maak ook een documentaire vlog, beantwoord veel vragen en ga ook de doctoren interviewen en heb toestemming om in het lab te filmen. Iedereen die vragen heeft laat het gerust weten dan neem ik dat mee in het interview.

Iedereen het het wil volgen, ik plaats dagelijkse updates op
https://www.youtube.com/channel/UCWW69o ... 6XxAdiYEYQ

En op http://www.facebook.com/helpsusanne

Daarnaast heb ik zelf contact opgenomen met onderzoeksdoktoren van het EMC, en zij bestuderen mijn gehele behandeling en leggen hem wetenschappelijk vast.

Naar schatting gaan er zo’n 200 a 300 nederlanders per jaar naar het eliava, en al die data gaat verloren. Ik roep daarom iedereen op die naar het eliava wil gaan, om zelf onderzoeksdoctoren te benaderen en je behandeling wetenschappelijk te laten vastleggen voor dat je gaat en nadat je bent terug gekomen. Zo kunne we nu al onderzoek doen op patiënten in nederland binnen de huidige wet
Susannedegoeij

Berichtdoor tenBouwhuis » 14 apr 2019 12:24

Kan iemand mij vertellen waar ik in België moet zijn voor een fagenbehandeling?
Hoor dat ik in Leuven terecht kon, maar klopt dit en welk ziekenhuis?
In de uitzending van Dokters van Morgen heeft men het over het Kon. Astrid-ziekenhuis in Brussel.
tenBouwhuis

Berichtdoor tenBouwhuis » 17 apr 2019 09:24

Kon Astrid Ziekenhuis te Leuven/Brussel valt af, doen de ecoli-bacterie niet.
tenBouwhuis

Vorige

Keer terug naar Uitzendingen