LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] vliegwiel van aegon

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
boosje

vliegwiel van aegon

Ongelezen bericht door boosje »

Wie is in zee gegaan met dit product. Dit product heeft ook geen garantiewaarde. Hier hoor ik nooit over. Reacties graag

O.Spiers

Re: vliegwiel van aegon

Ongelezen bericht door O.Spiers »

Ik ben er ook mee in zee gegaan en als ik nu mijn vliegwiel ophef heb ik een verlies van ( natrek van de boete ) 24 duizend euro schuld terwijl ik mijn eigen verdiende spaargeld had in gezet ( 30 duizend gulden in 2000)

Anna

Re: vliegwiel van aegon

Ongelezen bericht door Anna »

Ik ben ook in zee gegaan met Aegon, Productnaam: Aegon Vermogensvliegwiel. Ik begrijp inderdaad niet hoe het toch kan dat er hier niets over gepubliceerd is. Vliegwiel heeft volgens mij eenzelfde constructie als Legio Lease. Je betaald evengoed het verlies en de rente... Het product is bij mij door een tussenpersoon gebracht. Firma B&O fin. Adviseurs. Maar die zijn met de noorderzon verdwenen. Waarom is er hier geen rechtzaak voor? Zijn er niet genoeg gedupeerde?
Ik wil toch graag kijken wie hier aansprakelijk gesteld kan worden, Aegon of de tussenpersoon? Denk zelf Aegon, immers de tussenpersoon werkt voor Aegon.

Anna

Danny

Re: vliegwiel van aegon

Ongelezen bericht door Danny »

Er loopt een rechtzaak tegen AEGON op het moment maar ik weet niet waar ik moet zijn om hier informatie van te krijgen?!

sw

Re: vliegwiel van aegon

Ongelezen bericht door sw »

Beste mensen,
Lees de Telegraaf van 15 febrauri 2003 en het blad Assurantie magazine van 28 febrauri 2003.
Aegon trekt 20 mln euro om gedupeerde mensen schadeloos te stellen, o.a.vliegwiel contracten.

piet

Re: vliegwiel van aegon

Ongelezen bericht door piet »

Hieronder het originele aegon bericht.
Het is dus alleen van toepassing voor bepaalde contractnummers !!
Wil je meer weten kijk op www.pay-back.nl of stel je vraag bij [email protected]
Groeten,
Piet

Alle 350 klanten die in het verleden een vermogensrendementproduct hebben gekocht krijgen deze week een brief van AEGON.

AEGON vindt dat naar de normen van vandaag het product niet zo verkocht had mogen worden. Met alle klanten zal daarom de komende maanden gesproken worden over een eventuele regeling.

Vermogensrendement, een combinatie van aandelenlease en optiecontracten, werd door enkele tientallen tussenpersonen aangeboden.

De verzekeraar stelt dat een van zijn verzekeringsadviseurs de bedenker is van het leaseproduct. "Omdat we er bewust mee samenwerken, lopen we niet weg voor onze verantwoordelijkheid", aldus een Aegon-woordvoerder in de krant.

Het gaat om aandelenleasecontracten die via een remisier (tussenpersoon) afgesloten zijn en beginnen met contractnummer 46, 47, 48, 191 of 196. Deze contracten worden Conceptvermogen, Vermogensconcept, Vermogensrendement dan wel AEGON Optimum Vliegwielvermogen genoemd.

Bron: AEGON, 17 februari 2003

Anna

Re: vliegwiel van aegon

Ongelezen bericht door Anna »

Hoi allemaal,

De berichten waren bij bekend, maar het lijkt erop dat mijn contract hier niet onder valt.
Het gaat om aandelenleasecontracten die via een remisier (tussenpersoon) afgesloten zijn en beginnen met contractnummer 46, 47, 48, 191 of 196. Deze contracten worden Conceptvermogen, Vermogensconcept, Vermogensrendement dan wel AEGON Optimum Vliegwielvermogen genoemd.
Mijn flut aegonproduct wordt tot nog toe VermogensVliegwiel genoemd. Er zijn aandelen gekocht van Ahold (shitclub), abn, ing en Kon. Olie. Solide fondsen hoor ik die eikel nog zeggen!
Kan iemand mij a.u.b. vertellen of het ook onder bovengenoemd schadevergoeding valt!!!

piet

Re: vliegwiel van aegon

Ongelezen bericht door piet »

"PAYBACK in de Telegraaf"

In de Telegraaf van 19 maart:

Leaseklanten verenigd

AMSTERDAM, woensdag
Ook bezitters van aandelenleaseproducten van Aegon hebben zich onlangs verenigd. Vereniging Payback zegt inmiddels zeshonderd leden te vertegenwoordigen die zich door Aegon-dochter Spaarbeleg gedupeerd voelen.
De vereniging, sinds enkele weken operationeel, stelt op te treden namens gedupeerden van diverse soorten effectenleaseproducten. Ruim de helft van het totale aantal aangeslotenen heeft in het verleden een zogeheten ´Vliegwiel´ of ´Sprintplan´ van Spaarbeleg aangeschaft en is ontevreden over het resultaat. De rest is klant bij Fortis of Dexia.

Volgens voorzitter Jurgen Weber, zelf voormalig leaseadviseur bij adviesketen SpaarSelect, zet de vereniging zich niet alleen in voor schadeloosstelling van gedupeerden, maar wil zij ook herhaling voorkomen. „Toezichthouder AFM is veel te traag gebleken. Consumenten zouden ergens moeten kunnen informeren naar de betrouwbaarheid van aanbieders”, aldus Weber.
Aegon reageert verbaasd op het grote aantal gedupeerden dat de vereniging beweert te vertegenwoordigen. „Wij signaleren geen toenemend aantal klachten”, aldus een woordvoerder.

Kijk ook op www.pay-back.nl of mail je vragen naar [email protected]
Samen staan we sterk!
Groeten,
Piet

piet

Re: vliegwiel van aegon

Ongelezen bericht door piet »

"Vara heeft forum voor gedupeerden leaseconstructies geopend"

In de TV uitzending van Vara's Kassa van vanavond(22 maart) is er aandacht besteed aan gedupeerden van aandelenlease constructies(oa vliegwiel!). Het tweede kamerlid van de PvdA, dhr Croone is aan het woord geweest over dit drama wat honderdduizenden gezinnen treft.
Op www.vara.nl kun je klikken op Kassa en daarna op forum "Veel gedupeerden lease constructies"
ALLE GEDUPEERDEN VERZAMEL U EN REAGEER !!!
DOEN, groeten
Piet

piet

Re: vliegwiel van aegon

Ongelezen bericht door piet »

Steun medegedupeerden en demonstreer mee !!

OPROEP

AAN ALLE GEDUPEERDEN VAN AANDELEN LEASE CONTRACTEN.

Dankzij de misleidende advertenties en verkooppraatjes van o.a. aegon, legio, spaarbeleg en spaar select zijn wij nu financieel uitgekleed !
Incasso bureaus zijn al ingeschakeld en het wachten is op de deurwaarder.

HET IS NU TIJD VOOR ACTIE !

De vereniging PAYBACK organiseert demonstraties om deze misstanden aan de kaak te stellen en schadevergoeding te eisen.
Het is te gek voor woorden dat dit soort oplichters hun gang mogen gaan en consumenten niet beschermt worden tegen dit soort mensonterende praktijken !

VRIJDAG 11 APRIL IS DE EERSTE DEMONSTRATIE !

Kom allemaal op vrijdag 11 april naar Breda om daar te demonstreren tegen een van deze “aanbieders”: spaar select .
Om 1100 uur start de demonstratie vanaf het plein voor het centraal station.
Wij gaan in optocht naar de hoofdvestiging van spaar select in de binnenstad, het broeinest van zoveel ellende.
Neem spandoeken en protestborden mee !

ALLE GEDUPEERDEN, VERENIGT U !

Wij gaan net zo lang door met demonstraties tot de veroorzakers van onze ellende hun verantwoordelijkheid nemen en ons schadeloos stellen.

SAMEN STAAN WIJ STERK !

duppie

Re: vliegwiel van aegon

Ongelezen bericht door duppie »

Hoe zit het met Aegon? Welke reden hebben ze gehad om de mensen die een bepaald contractnummer hadden wel terug te betalen en andere niet?

Wie kan hier wat meer over vertellen? Welk standpunt nemen ze nu in?
:?: :roll:

Gesloten