Pioppi-dieet: vragen

Praat mee over de uitzendingen van Zorg.nu

Re: Pioppi-dieet: vragen

Berichtdoor Penelope » 31 okt 2018 21:33

Gyros met tzatziki:
Snijd kipdijfilet in reepjes. Laat deze in een kom met wat olijfolie en gyroskruiden op smaak komen.
Maak intussen tzatziki Door een komkommer grof te raspen. Bestrooi de komkommer met wat zout en laat in een zeef goed uitlekken.
Daarna vermengen met Griekse yoghurt 10% vet en knoflook.
Kipreepjes bakken in hete olijfolie tot ze door en door gaar, bruin en knapperig zijn. Serveren met de tzatziki.
Penelope

Berichtdoor PetraNL » 02 nov 2018 22:30

Wij hebben ons 3,5 week strikt aan het dieet gehouden, maar mijn man is niets afgevallen..
Hoe kan dat?
PetraNL

Berichtdoor OnnoPohlman » 02 nov 2018 23:20

Pienkox schreef:Ik ben benieuwd of iemand weet of het mogelijk is om de knorr recepten te gebruiken qua kruiden en vlees en de koolhydraten/zetmeel te vervangen door groenten. Bijvoorbeeld spaghetti vervangen door slierten courgette etc.
Of krijg je dan toch teveel toevoegingen binnen?
Gr Pien

Dat is nou juist de basis van het dieet, zuiver eten, niet uit zakjes.
OnnoPohlman

Re: Geen verlies van buikomvang

Berichtdoor OnnoPohlman » 02 nov 2018 23:39

Karin schreef:
Iww schreef:Ik ben nu 3 weken bezig en ben wel wat gewicht kwijt maar mijn buikomvang is nog precies hetzelfde. En het was me nu juist om mijn buik te doen waarom ik hiermee begonnen ben. Heb niet echt overgewicht maar dus wel een buikje. Baal hier echt van. :cry: Wie weet hoe dit kan. Ik ben geen grote eter en neem heel af en toe s avonds nog een appel. Verder heb ik alle tussendoortjes geschrapt. Als ik minder zou gaan eten, krijg ik wel trek tussen de maaltijden door.

Het best kun je een diëtist zoeken die werkt met low carb diëten. Die kan je dieet kritisch bekijken.
Uiteindelijk moet je minder calorieën eten dan je verbrandt. Door minder koolhydraten te eten en meer vet, zou je minder honger moeten hebben waardoor je minder moeite hebt met het lagere aantal calorieën. Je kunt daarnaast trucjes toepassen om sneller verzadigd te raken zoals het maken van soep van groenten die je pureert. Een dikke soep verzadigt namelijk beter dan een dunne soep.
Tenslotte raak je vaak eerst vet kwijt op je voorkeursplekken. Later raakt het vet dat je hebt beter verdeeld over je lichaam. Die buik gaat dus echt wel dunner worden.
Veel succes.

Neeeeee, geen calorieën tellen. Geen trucjes toepassen. Tussendoortjes schrappen niet nodig. Italianen zijn echt niet bezig met calorien in de gaten houden, bijna alle gerechten gaat olijfolie over heen.

Hoe vreemd het ook is als je al jaren opgevoed bent met het idee dat je weinig moet eten om af te vallen, je moet bij deze levenswijze eten tot je verzadigd bent. Niet meer, maar ook niet minder. Laat dat lichaam maar werken om al dat eten te verteren. Als je jezelf blijft straffen met weinig eten val je nauwelijks af en je gaat het nooit volhouden.
Zolang je de suikers en zetmeel voor het grootste deel weg laat stijgt je bloedsuiker nauwelijks waardoor er nauwelijks insuline wordt aangemaakt. Insuline is de boosdoener, die zorgt ervoor dat vet ook opgeslagen wordt en zolang die dus laag blijft doet je lichaam niets met het vet dan de goede dingen er uit halen en dan weer uitpiesen.
OnnoPohlman

Berichtdoor Gerti » 07 nov 2018 09:08

Zijn er nog meer mensen waarbij het afvallen heel langzaam gaat? Ben nu 3,1 kg kwijt in 5 weken, dat hadden er toch makkelijk 5 moeten zijn. Heb echt overgewicht, moet zo’n 24 kg afvallen. Dit is niet echt motiverend! Deze week 1 ons afgevallen, vorige week 2 ons.
Gerti

Berichtdoor Sjonnie » 07 nov 2018 14:21

Hoi gerti.... bij mij gaat het ook niet snel hoor .maar alles zit wel losser en wordt groter maar als ik de weegschaal bekijk is het in totaal maar 4 kilo.
Centimeters zijn wel veel bijna 15 cm bij de buikomvang.
Gewoon volhouden denk ik dan want voel me er wel beter bij.
Sjonnie

Re:t: vragen

Berichtdoor Kitty » 07 nov 2018 14:55

Nou bij mij geen centimeters in 5 weken,maar wel 3 kg. Smiddags wel vaak ineens heel moe. Verder wel goed. Ik blijf nog even volhouden om te kijken op langer termijn want geen een lichaam reageert hetzelfde.
Kitty

Berichtdoor Gerti » 07 nov 2018 17:20

Sjonnie schreef:Hoi gerti.... bij mij gaat het ook niet snel hoor .maar alles zit wel losser en wordt groter maar als ik de weegschaal bekijk is het in totaal maar 4 kilo.
Centimeters zijn wel veel bijna 15 cm bij de buikomvang.
Gewoon volhouden denk ik dan want voel me er wel beter bij.

Weet niet of ik zo kan reageren, maar bij mij gaan de centimeters ook niet!
Zal zeker nog niet opgeven, maar resultaat zorgt wel voor doorzettingsvermogen!
Gerti

Berichtdoor Marleenpioppi » 04 dec 2018 08:13

Gerti schreef:Zijn er nog meer mensen waarbij het afvallen heel langzaam gaat? Ben nu 3,1 kg kwijt in 5 weken, dat hadden er toch makkelijk 5 moeten zijn. Heb echt overgewicht, moet zo’n 24 kg afvallen. Dit is niet echt motiverend! Deze week 1 ons afgevallen, vorige week 2 ons.

Ik ben in de eerste vier-vijf weken zes kilo afgevallen en in de vier weken daarna nog maar zes ons. Nu dus ook echt heel langzaam. Wel frustrerend dus, maar ik heb wel die 6,5 kilo eraf. Zijn er nog verbeterpuntjes? Ja, meer bewegen en de vastendag weer invoeren. Misschien moet ik dat gaan doen en gaat de teller dan weer lopen.
Marleenpioppi

Vorige

Keer terug naar Uitzendingen