LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Leuk om te weten

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
Jean

Leuk om te weten

Ongelezen bericht door Jean »

Sparen & Beleggen

Voor de korte termijn is de spaarrekening bij uitstek de manier om vermogen veilig te stellen en te vormen. Uw geld loopt geen enkel risico en u krijgt een redelijke rente. Er zijn spaarrekeningen die geen beperkingen kennen en waarbij u zonder kosten direct over uw geld kan beschikken.

L& F Advies:
Goed idee voor geld, dat u binnen nu en 12 maanden denkt nodig te hebben.

Voor de middellange en lange termijn zijn er aantrekkelijke alternatieven. Sterk in opmars is de beleggingsrekening. Afhankelijk van het gekozen fonds loopt meer of minder risico. Op korte termijn kan de koers van een beleggingrekening sterk fluctueren. Op langere termijn echter kunt u aanzienlijk meer rendement uit uw spaargeld halen. Bovendien biedt een beleggingsrekening altijd de mogelijkheid direct over uw geld te beschikken.

L&F Advies:
Voor geld, dat u voor een periode van 2 tot 5 jaar kunt wegzetten is dit een prima
alternatief. De kans, dat u meer rendement maakt dan op een spaarrekening is niet denkbeeldig.

Voor mensen die op langere termijn willen sparen en niet de discipline kunnen opbrengen, is de levensverzekering een uitkomst. U spaart automatisch en kunt niet tussentijds in de verleiding komen uw opgebouwde kapitaal op te nemen.
Een ander aantrekkelijk alternatief is het aandelen leaseplan. De populariteit van dergelijke producten is enorm toegenomen. Deze vorm van beleggen voorziet in een belegging voor de korte termijn met geleend geld. U betaalt maandelijks rente over het door u geleende bedrag. Het gevaar van dit product komt van twee kanten. Beleggen op korte termijn is risicovol, bovendien doet u dat ook nog eens met geleend geld. Gaat het mis, dan bent u niet alleen uw maandelijkse inleg kwijt, u blijft ook nog eens met een schuld zitten.

L&F Advies:
Wij adviseren voor deze producten een minimale looptijd van 10 jaar aan te houden. Bovendien vinden wij het verstandig bij een leaseplan naast maandelijks rente ook af te lossen. De risico's zijn dan beheersbaar en de kans op een goed rendement neemt aanzienlijk toe.

De meest voorkomende vorm van beleggen is de investering in een eigen woning. Voor het grootste deel van de Nederlandse bevolking geldt, dat zij vermogen hebben opgebouwd als gevolg van de waardestijging van hun eigen woning. Daar was de afgelopen 5 jaar niet tegenop te sparen.

L&F Advies:
Huren voor lange termijn is niet verstandig. Een eigen woning biedt u naast het woongenot ook nog het element van een solide investering. Uiteindelijk gaat deze investering niet verloren.

toet

Re: Leuk om te weten

Ongelezen bericht door toet »

Die banken willen maar een ding je geld.Bagger dat is het en het woord aandelen komt letterlijk me neus uit.Jean wees nou eens een keer eerlijk verdienen jullie aan die mensen of niet.toet

Luc

Re: Leuk om te weten

Ongelezen bericht door Luc »

Toet, L&F is zijn eigen toko.

Ik snap niet dat hij met al die, al dan niet verkapte reclameboodschappen, wegkomt op dit forum...

Jean

Re: Leuk om te weten

Ongelezen bericht door Jean »

Hai Toet, ja maar natuurlijk wordt daar aan verdiend.
Ik zal je vertellen hoe dat gaat. Stel jij gaat sparen bij een bank, jij krijgt dan iets van 4 tot 5% op je rekening mits een internetrekening. De bank zet jouw geld weg tegen 10% als iemand een krediet komt halen.

Als iemand bij mij een hypotheek neemt krijg ik tussen de 0,5 en 2,25% van de hoofdsom.

Een levensverzekering levert 4% op en een beleggingsrekening tussen de 1 en de 5% afhankelijk van bij wie.

Een aandelenlease leverde Spaar Select 6% op.

Maar wat is nou het probleem? Ik bedoel, een bakker gooit zijn pas gebakken brood ook tig keer over de kop. En de groenteman ook. Iedereen die iets te koop heeft verdiend er geld aan en dat is maar goed ook. Dat is de economie.

Maar je ziet, ik verberg niets voor je.

Jan-Willem

Re: Leuk om te weten

Ongelezen bericht door Jan-Willem »

Hoi Jean,

Wat kost een doorloopkrediet bij jou ?

J-W

quattro

Re: Leuk om te weten

Ongelezen bericht door quattro »

Als je voor 10-20 jaar maandelijks geld wilt wegzetten kan je beste een beleggingsfonds hanteren die is aangesloten bij je bank. Bij mijn bank betaal ik dan geen bewaarloon en de transactie kosten zijn 0,3%. Dat zijn dan ook meteen alle kosten

Ofwel als ik voor een 100 euro per maand via internet fondaandelen koop gaat er slecht 30 eurocent naar de bank. Via internet hou ik dan bovendien inzage in de waarde van het opgebouwde pakket en ik kan ten alle tijde verkopen (dan ook 0,3% transactie kosten)

Beleggen levert op de lange termijn altijd het meeste op., maar je moet wel winst durven nemen.

Levenverzekeringen en belegiingsconstructies die volledig door verzerkeringsmaatschappijen worden verzorgd/geadviseerd raad ik af. Veelal betaal je een 20-30%% aan kosten van je inleg en dat is zonde. Je kan het net zo goed zelf doen, want mix-fondsen zijn een brede relatief veilig gespreide belegging!

Groeten quattro

Jean

Re: Leuk om te weten

Ongelezen bericht door Jean »

J.w.; weet ik zo niet, ik bedoel dat zijn dag rentes. Maar een doorloop krediet in de vorm van een rentekrediet, dus zonder aflossing is er bij de Direktbank tegen iets van 7,3% moet je wel ? 20.000 tot 30.000 in eens afnemen.

Hypotheektarieven zijn er al vanaf 2,7%, variabel

Jan-Willem

Re: Leuk om te weten

Ongelezen bericht door Jan-Willem »

Bedankt.

J-W

Dirk

Re: Leuk om te weten

Ongelezen bericht door Dirk »

Vandaag de TV teruggekregen nu moet ik een 2e hypotheek nemen.

Dirk.

Jean

Re: Leuk om te weten

Ongelezen bericht door Jean »

Je adviseur bellen, maar niet die van legio indertijd!

Dirk

Re: Leuk om te weten

Ongelezen bericht door Dirk »

Weet jij nog een goed adres voor me ?

Dirk

Jean

Re: Leuk om te weten

Ongelezen bericht door Jean »

Waar in de buurt woon je Dirk?

toet

Re: Leuk om te weten

Ongelezen bericht door toet »

Jean waarom we hier zijn dat is dat wij ons eigen geld terug willen.Mijn geld gaat naar een gewone bank en ik krijg 3 procent en dat geld kan ik er af halen wanneer ik dat wil.Had ik dat maar eerder gedaan.Maar al die constructies waar een gewone man geen notie van heeft dat is het waar zoveel ingestonken zijn en nu met de gebakken peren zitten.Dat jij geld wilt verdienen maakt me niets uit maar wij zijn hier voor iets anders.Wij moeten grote bedragen betalen die heel veel mensen niet hebben.Hier steunen we elkaar.Daar is dit forum voor.Voor jou persoonlijk jean moet ik zeggen dat je altijd netjes blijft hoe je ook aangevallen wordt .toet

Dirk

Re: Leuk om te weten

Ongelezen bericht door Dirk »

Jean,

Kijk nog even in je Archief ik geloof dat jij die adviseur was ? Weet ik niet zeker meer.

Dirk.

Jean

Re: Leuk om te weten

Ongelezen bericht door Jean »

Dank je toet, je bent lief. Nou, ik kan ook aardig uit de hoek komen hoor...maar iemand uitmaken voor alles wat los en vast zit dat doe ik niet 1,2,3. Heel af en toe kan ik me niet beheerzen en moet ik mijn hand afhakken. Maar op het forum schelden, dat gaat me te ver.

Ik begrijp het best dat jullie je geld terug willen. Het is toch alleen zo jammer dat je er zo verrekte lang op moet wachten en dan nog maar moet hopen dat je het inderdaad terugkrijgt.

Ook jouw gedachtes over de bank met zijn rente begrijp ik. Maar neem van mij aan dat juist banken op die manier heeeeeeel veeeeeel geld verdienen, toch ook over jullie rug.

Ik hoop echt dat het jullie gaat lukken. Jou gun ik het zowiezo omdat jij ook normaal kunt doen.

fijne dag,

groetjes,

Jean.

Jean

Re: Leuk om te weten

Ongelezen bericht door Jean »

Denk het niet Dirk, deed geen legiolease, ik werkte bij Spaar Select. Maar stel dat jij wel een klant was van mij. Dan zou je hier niet horen rond te lopen, vind ik, dan zou je hebben geweten van de voor en vooral de nadelen van een aandelenlease. En dan zou je mij toch gewoon aanpakken.

Maar vertel, ben je wel of niet serieus met die 2e hypotheek. Indien je wenst kan ik iemand contact op laten nemen met je in jouw omgeving. Heb wel een netwerkje.

Maar stel je voor, een 2e hypothekie voor 2,7%. Moet je ook een klein stukkie verbouwen, kunnen we het onder NHG tarief doen. Scheelt je geld man, kun je een plasma TV van kopen bij de Media Markt!

Dirk

Re: Leuk om te weten

Ongelezen bericht door Dirk »

Soest ik woon in de buurt van Soest.

Dirk.

Jean

Re: Leuk om te weten

Ongelezen bericht door Jean »

Hai Dirk, mmm, kan ik bijna zelf afhandelen, ik woon namelijk in IJsselstein, das niet zo ver.

Maar als je echt serieus bent wil ik best een berekening voor je maken, ga je daarmee toch naar de hypotheker in soest en vraag hun om een 2nd opinion.

Ik kan ook contact op laten nemen met je door iemand uit jouw buurt.

groet,

jean

Dirk

Re: Leuk om te weten

Ongelezen bericht door Dirk »

Ik ga jouw advies opvolgen en ga naar de hypotheker of naar Deelen. Ken je ook vast wel?

Kom ik er helemaal niet uit dan verneem je dat nog van mij.

Bedankt voor de moeite en met een beleefde groet,

Dirk.

Jean

Re: Leuk om te weten

Ongelezen bericht door Jean »

Die lossen het wel voor je op. neem een 2e hypotheek, het liefst bij je huidige verstrekker ivm opslagen enzo. Als je wijs bent neem je voorlopig een variabele rente, die is lekker laag, en eventueel aflosvrij. Komt wel goed hoor Dirk, succes!!!!!!

Gesloten