LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Eegaleasers Dexia komt niet in actie en wachtaf wie betaald

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
Joost

Eegaleasers Dexia komt niet in actie en wachtaf wie betaald

Ongelezen bericht door Joost »

Dexia onderneemt geen ektie tegen de eegaleasers en neemt tot nu toe een afwachtende houding aan |Ik lees ergens dat het 5 tot 7 jaar kan duren voordat de rechter een uitspraak doet. Wie betaald de rente eventueel de wettelijke rente indien eegalease verliest. Hoeveel kan die rente zijn en welke zijn de andere kosten? Indien eegalease wint welke vergoedingen moet Dexia betalen?


Joost

rob v.d.

Re: Eegaleasers Dexia komt niet in actie en wachtaf wie betaald

Ongelezen bericht door rob v.d. »

Hallo Joost,
Je zegt 'Dexia onderneemt geen actie tegen de eegaleasers en neemt tot nu toe een afwachtende houding aan'.

1. Waar baseer je deze wetenschap op?
2. Wat bedoel je met 'geen actie' en 'afwachtende houding'?
Houdt dat ook in: niet net doen of ze (Dexia) gek zijn, geen BKR-aantekening, geen intimidatie, geen incasso-procedure, geen gang naar de rechter ... etc.

Geef ons eens wat meer duidelijkheid.

vriendelijke groet,
rob v.d.

toet

Re: Eegaleasers Dexia komt niet in actie en wachtaf wie betaald

Ongelezen bericht door toet »

Incasso reageer inderdaad niet meer.toet

rob v.d.

Re: Eegaleasers Dexia komt niet in actie en wachtaf wie betaald

Ongelezen bericht door rob v.d. »

Wat bedoel je, toet?
vr.gr. rob v.d.

Karin

Re: Eegaleasers Dexia komt niet in actie en wachtaf wie betaald

Ongelezen bericht door Karin »

Toet,

Eindelijk rust in de tent? Gelukkig.

groeten, Karin

toet

Re: Eegaleasers Dexia komt niet in actie en wachtaf wie betaald

Ongelezen bericht door toet »

Omdat ik van het incasso GGN niets meer gehoord heb en dat is al meer dan twee maanden geleden.groetjes toet

Joost

Re: Eegaleasers Dexia komt niet in actie en wachtaf wie betaald

Ongelezen bericht door Joost »

Wie van de egaaleasers heeft dan daatwerkelijk een dagvaarding of een incasso procedure met problemen

Kan Dexia zonder gevolgen de vernietigingszaak zo laten zonder iets te ondernemen en dan straks na een aantal jaren de eventule incasso kosten en de wettelijke rente opeissen

Joost

toet

Re: Eegaleasers Dexia komt niet in actie en wachtaf wie betaald

Ongelezen bericht door toet »

Joost zo ver ik weet niemand.En wat de rente betreft ik denk dat ze dat inderdaad kunnen.Volgens de brief van ggn is de rente ongeveer dertien procent die ik nu al moet betalen over dat jaar 2002.Dus reken maar uit als ze gelijk krijgen wat je over een paar jaar moet betalen.Dit heb ik al eens hier geschreven maar niemand heeft gereageerd.toet

Joost

Re: Eegaleasers Dexia komt niet in actie en wachtaf wie betaald

Ongelezen bericht door Joost »

Bestaat er dan geen verjaringstermijn op het aktie nemen door Dexia


Joost

sonja

Re: Eegaleasers Dexia komt niet in actie en wachtaf wie betaald

Ongelezen bericht door sonja »

woensdag 25/6/2003 zal duidelijk worden in het debat
of wij uitstel v betalen krijgen zonder bijkomende
rente kosten cq incasso etc.
In afwachting vd def. uitspraak van een rechter.
Ook dit zal niet zo lang meer duren.
Ik verwacht een gunstige uitspraak , waar wij
geen restschuld hoeven te betalen en een deel,
op zijn minst 2/3 van de inleg terug zullen krijgen.
1/3 door Dexia en 1/3 door de overheid.

Dit is wat ik verwacht.

Sonja.

Joost

Re: Eegaleasers Dexia komt niet in actie en wachtaf wie betaald

Ongelezen bericht door Joost »

waarom van de overheid?

Sonja

Re: Eegaleasers Dexia komt niet in actie en wachtaf wie betaald

Ongelezen bericht door Sonja »

De overheid had dit soort dingen moeten verbieden.
Zij hebben gefaald.

Daarom hebben zij ook schuld.

De bank kan dit niet opbrengen en zal 1/3 betalen.

Sonja.

Joost

Re: Eegaleasers Dexia komt niet in actie en wachtaf wie betaald

Ongelezen bericht door Joost »

Kan Dexia feitelijk de vernietiging blijven negeren en zijn daar geen consequenties aan verbonden Rente betaling enz

Jos1

Re: Eegaleasers Dexia komt niet in actie en wachtaf wie betaald

Ongelezen bericht door Jos1 »

Joost

In het contract staat nergens iets over welke rente Dexia in rekening kan brengen bij niet betalen van de restschuld. Derhalve zijn zij gebonden aan de wettelijke rente. Hoe hoog die is is op diverse sites te vinden, welke weet ik niet zo maar met een beetje Googelen moet daar wel achter te komen zijn. Momenteel is die 7 %. Maar m.i. moet Dexia dat dan ook aan jouw betalen als ze verliezen. In dat opzicht kun je eigenlijk geen betere spaarrekening wensen als Dexia over x jaren moet betalen. In ons schrijven naar Dexia geef ik ook steeds het door Dexia terug te betalen bedrag op inclusief de rente. Alleen reageren ze daar niet op maar ik had niet anders verwacht. Het is een kleine jennerij mijnerzijds. Maar door dat steeds te blijven benadrukken hoop ik dat Dexia ook inziet dat ook zij belang hebben bij een snelle afhandeling daar rekken ze 7%:12*inleg per maand kost. Dus samengesteld op jaarbasis is die nog veel meer.

Groet

Jos.

rob v.d.

Re: Eegaleasers Dexia komt niet in actie en wachtaf wie betaald

Ongelezen bericht door rob v.d. »

1. Wettelijke rente is per 1 juli 2003 5%.
2. Joost, jij denkt kennelijk dat degenen die hier op het forum zitten, ALLE gedupeerden zijn. Ik heb de vaste overtuiging dat degenen met een schuld die zich hier op het forum niet hebben laten zien, en die wellicht niet erg weerbaar zijn, in de tang worden genomen door Dexia. En wij horen daar dus niks van .... Dus je conclusie lijkt mij te gemakkelijk.
3. De wettelijke verjaringstermijn is 5 jaar.
4. Als Dexia uiteindelijk zou winnen, lijkt het mij dat ze achteraf ook nog de rente en incassokosten in rekening kunnen brengen.

gr. rob v.d.

Joost

Re: Eegaleasers Dexia komt niet in actie en wachtaf wie betaald

Ongelezen bericht door Joost »

Mijn vraag is

Dexia doet niets tot heden tegen de vernietiging, zijn ze aan een termijn gebonden om naar de rechter te stappen om de vernietiging aan te vechten. 2 Indien Dexia berust in de vernietiging hebben ze dan recht bij een eventueel verlies door eegalease op een rente betaling door de lessee.

Joost

Gesloten