LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Niet werkende computer is heel normaal?

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
Gast

Niet werkende computer is heel normaal?

Ongelezen bericht door Gast »

Grappig... als mensen een nieuwe computer kopen en
deze werkt niet (bv door slechte installatie of kapotte
hardware) vindt iedereen het heel normaal. Uren
klooien voor de boel eindelijk conflictvrij werkt... kom
op zeg!

Je klaagt toch ook als een tv niet werkt als je die net
nieuw hebt gekocht? Laat die computerwinkels nu ook
maar es werken aan hun service! Ik vind het
belachelijk dat zij er keer op keer zo makkelijk vanaf
komen.

Johan van Haalen

Re: Niet werkende computer is heel normaal?

Ongelezen bericht door Johan van Haalen »

Volkomen mee eens! Op het vorige (oude) forum vind je enkele reacties terug (waaronder die van mij) waaruit blijkt dat je als gebruiker van een plug-and-play apparaat zonder pardon op het verkeerde been wordt gezet. De winstmarge op een personal computer is voor de retailbusiness praktisch niet meer relevant. Daarom word je door steeds sluwer wordende commerciële breinen ongewild gecontracteerd voor een -uiteindelijk- peperdure helpdesk voor zaken die eigenlijk als reeds geregeld dienen te worden beschouwd. Je hebt er immers al voor betaald! De bijgeleverde fabrieksgarantie verdient dan ook zeker een nadere bestudering. Helaas krijg je garantiebepalingen en -voorwaarden pas te zien als je de computer al hebt gekocht, en zelfs vaak pas als die is aangesloten op internet!

Jammer, maar in plaats van enthousiast te zijn bij de aanschaf van een nieuwe computer is een gezonde vorm van achterdocht meer op zijn plaats. Ik ga liever een paar sokken kopen, daar beleef ik in ieder geval nog plezier aan.

Dutch

Re: Niet werkende computer is heel normaal?

Ongelezen bericht door Dutch »

Probleem is dat jan en alleman tegenwoordig computers verkoopt. Tot de AH aan toe. Ze krijgen een snelle training, zodat ze in ieder geval alles juist weten uit te spreken wat er op de kaartjes staat, die bij de computer zitten. Maar echte kennis tref je zelden aan, of je moet net een "nerd" treffen(is positief bedoelt in dit geval...)die er iets vanaf weet.
Verwachtingen van PnP zijn veel te hoog. Eigenlijk zou iedere computer koper onderhand een cursus "Hoe ga ik met mijn computer om" moeten krijgen, want sommige mensen doen ook wel erg rare dingen met computers. Mensen moeten onthouden dat een computer een dom apparaat is, dat precies doet wat jij hem vraagt, mits alles aanwezig is om die opdracht uit te voeren. En het is handig als gebruikers ook eens wat internet sites op zouden zoeken, waar tips gegeven worden over computer gebruik. Er zijn heel, heel veel sites waar goede tips gegeven worden. Het is niet altijd de meest makkelijke materie, maar vaak staan daar wel antwoorden.
Aan de andere kant, asl je een compleet systeem koopt, moet dat het ook doen, en compleet up-to-date zijn...

Het mes snijdt dus aan twee kanten...

Gr.,

Dutch

Jan Willem Houtepen

Re: Niet werkende computer is heel normaal?

Ongelezen bericht door Jan Willem Houtepen »

Het probleem is misschien wel dat jan en alleman tegenwoordig computers verkoopt, maar ook dat jan en alleman tegenwoordig computers KOOPT, en dat kun je in geen enkele zin vergelijken met een televisie.

Harry

Re: Niet werkende computer is heel normaal?

Ongelezen bericht door Harry »

de service die men belooft bij het kopen van een PC zien er soms best goed uit maar helaas komt er niks van zoals ik zelf heb meegemaakt . Sinds twee jaar heb ik een Packard Bell en daar heb ik al heel wat ellende mee gehad en vaan Packard Bell gebeld en gemaild met klachten en zo beloofden van alles maar er gebeurde niks terwijl ik toch een jaar on site garantie had . Toen dat jaar bijna voorbij was durfden ze me ook nog een brief te sturen met de vraag of ik wou profiteren van nog twee jaar on site garantie tegen een redelijke prijs,wat een schoften hoor en dat heb ik ze ook per brief laten weten en natuurlijk gaven ze geen reactie !
Binnenkort wil ik een nieuwe PC kopen maar het wordt zeker GEEN Packard Bell(Baal} . . Nooit komt dat merk meer in m'n huis want ik voel me opgelicht voor bijna 5 duizend piek .

Patrick

Re: Niet werkende computer is heel normaal?

Ongelezen bericht door Patrick »

Service is inderdaad een probleem, maar vaak verwachten mensen ook een beetje veel. Het liefst krijgen ze de computer gratis bij een pakje boter met als het ff kan nog 5 jaar garantie on site. En als ze dan een werkende computer krijgen aangeleverd dan helpen ze die binnen no time om zeep. Mensen denken ook vaak dat de computer echt alles maar dan ook alles zelf kan.... FOUT! De compu kan helemaal niets in zn eentje... Dan moet je toch even bij meneertje microsucks aankloppen... 1 tip, hoe meer randapperatuur des te meer problemen kun je verwachten.

Patrick

Re: Niet werkende computer is heel normaal?

Ongelezen bericht door Patrick »

Service is inderdaad een probleem, maar vaak verwachten mensen ook een beetje veel. Het liefst krijgen ze de computer gratis bij een pakje boter met als het ff kan nog 5 jaar garantie on site. En als ze dan een werkende computer krijgen aangeleverd dan helpen ze die binnen no time om zeep. Mensen denken ook vaak dat de computer echt alles maar dan ook alles zelf kan.... FOUT! De compu kan helemaal niets in zn eentje... Dan moet je toch even bij meneertje microsucks aankloppen... 1 tip, hoe meer randapperatuur des te meer problemen kun je verwachten.

gerard

Re: Niet werkende computer is heel normaal?

Ongelezen bericht door gerard »

Garantie en service ???
firma's weten er zelf erg weinig van.
Ik kocht eens een Computer bij Dixons ( een Sky Tower )
bleek dat er problemen waren , kwam er een zogenaamde deskundige thuis voor de reparatie.
Hij kon het niet vinden en gaf een nieuwe installatie.
Mijn gegevens alle kwijt.
2 dagen later , weer problemen, heel intenet afgezocht en uitgevonden dat de chipset op het moederbord de problemen veroorzaakte.
Natuurlijk contact opgenomen met Sky Computers , maar die vertelden dat het niet zo kon zijn.
Alle afdrukken die ik van internet sites had gemaakt opgestuurd,ook die van de chipfabrikant zelf.
Nog werd mij gezegd dat het niet de oorzaak van mijn problemen waren.
Ik heb gewoon ge-eist dat er iemand thuis zou komen om mijn moederbord te vervangen door een met een andere chipset.
Wat denken jullie .
Ik heb nooit meer een probleem gehad.
Consument wist het dus beter dan de specialisten.
Jammer want ik ben maar een klein beetje bekend met computers , maar wel met het zoeken van relevante informatie.

Caroline

Re: Niet werkende computer is heel normaal?

Ongelezen bericht door Caroline »

Als ik alles vantevoren had geweten, had ik hem nooit gekocht, die mooie HP Pavilion met pre-installed Windows ME, gekocht bij Dynabyte. Ik weet genoeg van PCs om te weten wat ik niet weet, maar ik heb nog nooit zo'n slecht en instabiel systeem meegemaakt. Wordt van de Dynabyte helpdesk doorgestuurd naar de HP helpdesk en weer terug, waar overigens HP correct was en zeer behulpzaam, zij wisten mij uiteindelijk het nummer te geven van de DynaLINK helpdesk, alwaar een deskundige technicus mijn ISDN kaart aan de praat kreeg. En met de hulp van een zeer deskundige vriend, nu een dual-bootable systeem met windows 2000. Gebruik ME alleen nog af en toe voor oude programmaatjes en voor het DVD spul, ik heb in dit traject een hoop data verloren, en geleerd dat ik nooit meer zo'n pre-installed geval met WinME wil hebben want als je het wil uitbreiden door een paar extra programma's te installeren, begint de misere. De Pavilion is verder prima, alleen de diskette wil nog wel eens haperen maar gelukkig heb je die tegenwoordig vrijwel nooit meer nodig.

Monic

Re: Niet werkende computer is heel normaal?

Ongelezen bericht door Monic »

Jaja, hier nog een gefrustreerde pc-gebruiker. Ook van Packard Bell, daar doen we ook geen zaken meer mee, alhoewel ik ben bang dat ik er nog even aan vast zit, want ze gaan me vertellen dat mijn garantie afgelopen is, terwijl ik de pc in augustus pas heb gekocht.
Daarbij duurde het een maand voordat ik op internet kon. Ze hadden namelijk nog nooit gehoord van internetten via de kabel. Afijn, na vele telefoontjes etc. naar een dure helpdesk (f60,- hogere telefoonrekening) vertelde ze mij dat hun pc er niet op gebouwd is om te internetten via de kabel(ja hoor). Ik bleef volhouden dat dat wel kon, we konden immers ook internetten met onze vorige pc. (geen packard bell). De winkelier waar ik hem heb gekocht besloot na aandringen van mijn kant de pc om te ruilen voor een nieuwe Packard Bell, en tadaaaaaaaaaaaa, in 1 keer op het internet !!!!
En nu ben ik dus nog niet van ze af door die garantie: balen, balen, balen, wat moet ik hier toch mee?
Maar goed, lang verhaal, maar ik ben het even kwijt.
Advies: neem nooit geen Packard Bell, want de service is ...

Bas 2002

Re: Niet werkende computer is heel normaal?

Ongelezen bericht door Bas 2002 »

Ik heb problemen met mijn Packard Bell monitor. Er zit een draadbreuk in de kabel. Het leuke hiervan is dat deze niet te repareren is door een ander bedrijf dan Packard Bell zelf. Ze geven namelijk de boutekeningen niet vrij. Je bent dus gedwongen om je defecte monitor door PB zelf te laten repareren. Ze hebben niet een eigen winkel in de buurt waar je gewoon heen kunt maar ze zenden een monteur naar je huis. Inclusief voorrijkosten kan je dan bijna net zo goed een compleet nieuwe monitor kopen voor dat geld (terwijl het probleem van een kabelbreuk erg klein is). Een ding weet ik in ieder geval wel, ik koop nooit meer een Packard Bell PC. Ik koop voortaan mijn PC bij een compuetrspecialist die zelf zijn computers samenteld en repareerd met een goede service en duidelijke voorwaarden.

L. Zoetemeijer

Re: Niet werkende computer is heel normaal?

Ongelezen bericht door L. Zoetemeijer »

In december ontving ik een mailtje van Packard Bell dat ze de internetservice gaan opheffen. Zelf heb ik bij aankoop een jaar internetten gekregen, later zag ik in de reclame's levenlange internetaanbiedingen staan. Voor nadere informatie zijn ze niet thuis, in het mailtje werd aangekondigd dat binnen enkele dagen vervangende aanbiedingen zouden worden gedaan, maar eind januari is reeds in zicht en verstuurde emails komen net zo hard terug als ze vertrokken.

Kunt u aangeven of het klopt dat ze de hele service zomaar kunnen opheffen, of ze inderdaad van plan zijn nieuwe aanbiedingen te doen of moeten we dit als verkoopsprookjes beschouwen en er vanuit gaan dat je gewoon een sukkel bent die een Packard Bell-computer heeft gekocht?

Van de prijsvraagreclame's was ik er van begin af aan al van overtuigd dat dat aan oplichting grenst, voor mij is duidelijk dat Packard Bell in die categorie thuishoort.

Ps. Zijn er tevreden klanten van PB?

harrie

Re: Niet werkende computer is heel normaal?

Ongelezen bericht door harrie »

Wat is de definitie van conflictvrij?

Ik heb al sinds al mijn kaarten PCI zijn ipv ISA geen conflict meer gezien.
Of bent u iemand die 2 netwerkkaarten, een ISDN adapter en nog een modem in uw PC heeft. Misschien ook nog de ONBOARD soundkaart aanstaan van uw moederbord terwijl uw irq vretende SB Live! ook geinstalleerd staat?
Videobewerkingskaart erbij en de hilariteit is compleet.

Of bedoelt u misschien softwareconflicten?
DriverCD's installeren die door de leverancier al geinstalleerd zijn.
Spellen die voor Windows3.11 zijn installeren onder WindowsMe of XP.
Geen driverupdates zoeken op internet...
"Windows Update knop in mijn startmenu?" ... nooit van gehoord.

Zoals u merkt lever ik service bij een computerleverancier en u moest eens weten wat voor "onterechte eisen" er bij ons op de servicebalie gelegt worden.
Interne term, CODE12, replace user to continue.

Uiteraard weet ik wel dat sommige bedrijven er met de pet naar gooien, die krijg ik dus ook vaak aan de balie.

Conclusie: Relativeer en probeer in te denken WAAROP een bedrijf service moet verlenen. Mijn bedrijf voelt zich alleen verantwoordelijk voor de hard- en software die wij geleverd hebben.
Kom alsjeblief niet aan met DAVILEX troep e.d.

Zie dit niet als een persoonlijke aanval, maar vertelt aub even precies wat voor problemen u had en waarom het desbetreffende bedrijf geen service wilde verlenen.

mvg,

Harrie

Helpdesk medewerker

Re: Niet werkende computer is heel normaal?

Ongelezen bericht door Helpdesk medewerker »

Veel mensen klagen dat zij een verkeerde PC hebben gekocht die voor geen meter werken. Hebben deze mensen wel eens bedacht dat zij zelf het probleem zijn? Mensen schaffen een PC aan sluiten hem aan dat gaat allemaal goed, maar dan gaan ze er mee werken instaleren noem maar op. Ze gooie de hele PC vol met troep maar opruimen ho maar en wij als helpdesk medewerkers moeten de hele zooi van een afstand op zien te lossen terwijl het zelf leken zijn die het niet weten, maar toch bellen en zeggen MIJN VRIEND zegt dat het is dit en jullie komen maar even langs om mijn PC te maken leuk ja hoor. maar later na veel zoeken met de klant blijkt het iets te zijn met soft ware wat een conflict geeft met de Windows versie waarmee ze draaien en de boel niet meer op start als je een progamma koopt staat er op voor welk besturings systeeem het bedoelt is en daar kijken de mensen negen van de tien keer niet naar.
Plaus dat mensen di nog nooit een PC van binnen hebben gezien zelf gaan rommelen en zelf het verpesten door verkeerde drivers of software te instaleren waardoor de PC plat gaan.

Maar natuurlijk het licht altijd aan de PC en nooit aan de gebruiker

stefanieII

Re: Niet werkende computer is heel normaal?

Ongelezen bericht door stefanieII »

ik heb een packard hell pc en weet gerust dat sommige mensen hun pc zelf verkloten maar op de eerste dag dat ik deze pc had deed ie het savonds al niet meer! gebeld naar helpdesk maar die nemen niet op. Briefen geschreven en krijg als antwoord bel de helpdesk!!! maar hoe kan ik bellen als Ze niet opnemen?? heb al een paar keer dus een defecte pc gehad en had garantie maar moest het zelf dokken omdat kontakt met packard bell gewoon niet mogelijk is!!
Ik ben blij dat ik zelf een beetje verstand van computers heb maar waarschuw hierbij stel liever zelf een pc in elkaar dan een complete van packard hell!! ik wil graag in kontakt komen met menesen die net zoals ik nare ervaring met dit bedrijf heeft!

stefanieII

Re: Niet werkende computer is heel normaal?

Ongelezen bericht door stefanieII »

ik heb een packard hell pc en weet gerust dat sommige mensen hun pc zelf verkloten maar op de eerste dag dat ik deze pc had deed ie het savonds al niet meer! gebeld naar helpdesk maar die nemen niet op. Briefen geschreven en krijg als antwoord bel de helpdesk!!! maar hoe kan ik bellen als Ze niet opnemen?? heb al een paar keer dus een defecte pc gehad en had garantie maar moest het zelf dokken omdat kontakt met packard bell gewoon niet mogelijk is!!
Ik ben blij dat ik zelf een beetje verstand van computers heb maar waarschuw hierbij stel liever zelf een pc in elkaar dan een complete van packard hell!! ik wil graag in kontakt komen met menesen die net zoals ik nare ervaring met dit bedrijf hebben!

Wijnand

Re: Niet werkende computer is heel normaal?

Ongelezen bericht door Wijnand »

Er zijn 3 dingen aan de hand:

1 Inderdaad, de gebruikers verkloten een hele hoop zelf. Gewoon omdat ze maar een beetje raak klikken en maar verwachten dat alles het maar doet (door dat soort mensen is ook het internet helemaal verkloot en is er niks meer van dat mooie systeem over). Mooi niet dus. Als je een goed werkend systeem wilt hebben moet je lekker alles zelf met de hand doen. Een systeem is niet met een muissie goed te krijgen.

2 Computerfabrikanten leveren ronduit slechte service. Sterker nog, van service is er eigenlijk geen sprake. Koop je eigen onderdelen en zorg voor je eigen support en wees van niemand afhankelijk. Zowel Compaq als Packard Bell als HP leveren zeer slechte pc's zonder enige soort van fatsoenlijke support. En ik heb al heel veel ervaring, geloof me.

3 Mensen schuiven ook een hele boel af op "de pc" maar in werkelijkheid is het het besturingssysteem wat de boel meestal in de soep laat lopen. Computerfabrikanten worden gedwongen om die troep op een pc te leveren. En mensen denken dat het echt gebruiksvriendelijk is, maar het woord gebruiksvriendelijk wordt totaal verkeerd gebruikt. 20 vastlopers op een dag is niet gebruiksvriendelijk! Mensen noemen het gebruiksvriendelijk om dat alles automatisch en met een muisklik gebeurt. Daar beginnen de problemen juist.
Voor echt gebruikersvriendelijke computers moet de eigenaar een hoop werk doen, maar dan heeft ie ook wat.

Die bovenstaande punten hebben voor mij als "nerd" een heleboel van m'n computerplezier weggehaald. Ik heb m'n zaakjes goed voor elkaar, maar de rest van de wereld schijnt dat niet te hebben...

Walter

Re: Niet werkende computer is heel normaal?

Ongelezen bericht door Walter »

Iedereen moet leren om met een computer om te gaan. Gaat het fout, dan gaat het fout. Hardware gaat bijna niet kapot. probleem is software installaties. Klooi maar aan, dat geeft niets. Ga echter geen beroep doen op garantie bij de leverancier. Zorg dat iemand uit je omgeving je eventueel kan bijstaan. Al doende leert men, vaak met vallen en opstaan.

Kees

Re: Niet werkende computer is heel normaal?

Ongelezen bericht door Kees »

Koop NOOIT een Packard Bell pc.

Ik heb via een pc privé project een PB PC gekregen.
Toen ik de boel thuis kreeg bleek dat de monitor al gebruikt was en dus ook niet goed werkte (ook de schroeven zaten los).
Je moet je pc registreren wil je gebruik maken van de (geen) garantie, hierbij bleek dat mijn pc al geregitreerd was op een andere naam (ouwe PC dus)
Ik heb wel een nieuwe gekregen, dit vind ik ook niet meer dan normaal, want ik had een neiuwe gekocht.
Na een tijdje begaf ook deze monitor het, als je de belagelijk dure hepldesk belt wil men allerlei stomme testjes doen (in de trand van zit de stekker er wel in en staat hij wel aan)volgens mij wil men hier de kas ( 1 gulden per minuut) flink mee spekken.
Daarna ging de DVD speler kapot. ik heb ze nooit aan hun verstand kunnen brengen dat dit een hardware fout was en niet aan de software of aan mij lag.
Zze komen gewoon niet.
Zeer frustrerend.
Ten einde raad heb ik de DVD speler zelf maar vervangen.
Toen de PC het toen weer prima deed heb ik mijn beklag bij de helpdesk gedaan, ongelooflijk maar men wilde toen de gemaakte kosten vergoeden, helaas is het tot uitbetalen nooit gekomen.
Het zijn gewoon een stel bedriegers.
De volgende PC stel ik gewoon zelf weer samen.

Dus koop N O O I T maar dan ook N O O I T een Packerd Hell PC.

A-Kwaliteit.

Re: Niet werkende computer is heel normaal?

Ongelezen bericht door A-Kwaliteit. »

Vaak zijn de goedkope klonen PC's rotzooi,
moederbord , videokaart en geluidkaart en geheugen alle op minimum berekend.
Stel er zelf een samen van uitsluitend A-merken en je ziet
never a problem , je betaald dan wel 1,5 x meer , maar dan heb je ook wat en geen geklooi met helpdesken geleuter.

carl.

Gesloten