LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Geldigheid beltegoed KPN

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
compu_freak

Geldigheid beltegoed KPN

Ongelezen bericht door compu_freak »

Als een van de eersten had ik een prepay toestel. De
hoge belkosten zijn voor mij geen probleem omdat ik
dit toestel vrijwel alleen gebruik voor het bellen van
wegenwacht/politie/brandweer, voor mezelf of voor
anderen. Tot nu kostte dit belpakket (minimaal) f 25 (€
11,34) per jaar. Vanaf 1/1/02 is het alleen nog maar
mogelijk het beltegoed op te waarderen met € 20 (f
44,07). Bovendien is het beltegoed daarbij nog maar 6
maanden ipv 12 maanden geldig. Dit komt neer op een
stijging van de kosten per jaar met ruim 350%. Ik
waardeer mijn beltegoed nog 1 keer op, op 31
december 01 en daarna stap ik over naar een andere
maatschappij.

Joep

Re: Geldigheid beltegoed KPN

Ongelezen bericht door Joep »

Ik ben het helemaal eens met "compu freak".
Mijn moeder zit met precies het zelfde probleem. Zij vraagt zich echter af kan KPN telecom dit zomaar doen??

Cliff Nijssen

Re: Geldigheid beltegoed KPN

Ongelezen bericht door Cliff Nijssen »

Waarom? Een netwerk verdient alleen maar geld aan mensen die veel bellen doe je dat niet dan betaal je voor je bereikbaarheid!!! En Kpn doet het dus op deze manier

Elly

Re: Geldigheid beltegoed KPN

Ongelezen bericht door Elly »

Ik heb mijn KPN telefoontje ook alleen voor pech onderweg en toen ik hem half december gebruikte om een telefoonnummer op te zoeken, werd er gezegd, dat mijn tegoed nog 24 euro en nog iets was en dat ik voor 18-1-2002 moest opwaarderen, anders zou ik mijn tegoed kwijt zijn.
Dat heb ik dus gedaan (20 euro) en nu ben ik mijn 24 euro toch kwijt, want op die telefoonkaart stond dat ik moest opwaarderen VOOR 1-1-2002. SCHANDALIG vind ik dat. Hier zal wel niets aan te doen zijn. Ik voel me echt opgelicht. Elly

rene

Re: Geldigheid beltegoed KPN

Ongelezen bericht door rene »

Ik begrijp de teleurstelling ergens best wel, maar eerlijk is eerlijk,iemmand die niet of weinig belt kost de kpn ook geld.
Het is ook niet eerlijk om de pre pay bellers die wat vaker bellen voor deze kosten te laten op draaien.
Ik verbruik zo'n €20 per maand, sms veel en bel voornamelijk
in de dal uren, een abonnement heeft in dat geval geen voordelen, maar wel nadelen....

Ik

Re: Geldigheid beltegoed KPN

Ongelezen bericht door Ik »

Andere providers doen dit ook dacht ik, de nummers zijn op dit is ook een van de redenen dat ze dit gedaan hebben. Zo komen er vervallen nummers weer beschikbaar. Wel lullig dat ze die PP kaarten 20 euro hebben gemaakt. Verder een logisch iets hoor dat half jaar.

rene

Re: Geldigheid beltegoed KPN

Ongelezen bericht door rene »

Nee hoor.... andere providers doen dit niet.
Je beltegoed is bij Vodafone nog steeds een heel jaar geldig en als je dan binnen 90 dagen op waardeerd dan behoud je ook nog je oude beltegoed...

En dat is voor mensen die eigenlijk geen mobieltje nodig hebben maar er wel een hebben ,een stuk voordeliger...

bart de vries

Re: Geldigheid beltegoed KPN

Ongelezen bericht door bart de vries »

Ook tele2 mobiel heeft nog een jaar geldigheid en minimaal 10 euro opwaarderen. Ik krijg verdien zelfs geld zodra ik op mijn mobiel gebelt wordt! dus bel mij allemaal even , kan ik vanavond weer gratis m'n vriendin bellen

Frans Simonis

Re: Geldigheid beltegoed KPN

Ongelezen bericht door Frans Simonis »

Dit is niet eens het enige probleem. Opwaarderen via creditcard kan alleen nog maar voor €30,00, 40,00 of 50,00.
Als je niet veel belt, steekt KPN wel een enorm kapitaal in zijn zak na een half jaar. het zou toch mogelijk moeten zijn om ook voor €10,00 op te waarderen.

Edwin

Re: Geldigheid beltegoed KPN

Ongelezen bericht door Edwin »

Telfort doet precies hetzelfde. Mijn vriendin belt heel weinig en kocht voorheen een opwaardeerkaart van 25 gulden waar ze bijna een jaar mee deed. Nu is de goedkoopste kaart 20 Euro. Telfort wordt straks O2 en dan wordt ook meteen de geldigheid van de opwaardeerkaarten verkort naar 6 maanden.
Kon je vroeger dus af met 25 gulden per jaar, moet je straks 40 Euro (88 gulden) per jaar opmaken. Dat is ruim drie keer zoveel.

Bigfoot

Re: Geldigheid beltegoed KPN

Ongelezen bericht door Bigfoot »

Inderdaad ! Het is toch van de gekke dat die club van kpnr's zo maar even beslissen dat je bel tegoed nog maar een bepaalde periode gebruikt mag worden.
Ik betaal ,ook als pre-paid gebruiker in een keer een dikke 20 Euro vooruit, en die wil, cq mag ik opmaken wanner mij dat schikt. en als mijn beltegeod nog maar zegge 6 Euro is , dan bepaal ik zelf wel of ik binnen 30 dagen die pre-paid kaart opwaardeer. Nu zeker niet meer
En al helemaal niet bij die bagge kpn. Want ik stamp echt alles eruit van die lui ! Oo mijn prive nummer.

Ze schijnen te vergeten dat het de kpn klanten zijn die de dikke botehammen van die volgevreten studie bollen daar betalen en daar wil ik dan ook service voor en geen kinderachtige regeltjes die op een ongewenste manier zorgen voor een of andere boekhoudkundige truuk !

jw

Re: Geldigheid beltegoed KPN

Ongelezen bericht door jw »

bigfoot stel je niet aan!!...

Theo.B

Re: Geldigheid beltegoed KPN

Ongelezen bericht door Theo.B »

Klopt
alle Nederlandse providers GSm. 6 maanden tegoed.
Alleen Libratel(vodafone) is nog 12 maanden geldig.

Trouwens ik woon op de grens Nederland / Belgie heb twee toestellen van belgie Mobistar en Proxymus. Prepait. 12 maanden geldig.
Tja wij nederlanders zijn geld geil ;-)
350% Kassa

Gesloten