LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] verbod zelfmeegebrachte etenswaren in de bioscoop

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
linda

verbod zelfmeegebrachte etenswaren in de bioscoop

Ongelezen bericht door linda »

Ik heb ook een soortgelijke vraag,namelijk:mijn zoon ging met 2 meisjes naar de bioscoop(grandtheater Amersfoort) en toen ze binnen waren vroegen ze aan de beide meisjes wat ze in hun tassen hadden.ze hadden daarin een zakje chips en een blikje frisdrank.
Ze moesten allebei de tassen inleveren,er mochten geen zelfmeegebrachte etenswaren meegenomen worden naar binnen.
Er staat echter nergens een bordje dat dat niet zou mogen.
Mag dit zomaar?????

Sjaak

Re: verbod zelfmeegebrachte etenswaren in de bioscoop

Ongelezen bericht door Sjaak »

In Amersfoort wel.In Amsterdam niet.

Ted.

Bob

Re: verbod zelfmeegebrachte etenswaren in de bioscoop

Ongelezen bericht door Bob »

Enkel en alleen de politie mag een tas inkijken, gewoon wijgeren de volgende keer.

domin8r

Re: verbod zelfmeegebrachte etenswaren in de bioscoop

Ongelezen bericht door domin8r »

Volgens mij is het standaard bioscoop policy dat dat niet mag. Er hoeft niet direct een bordje te staan dat het niet mag maar het zal heus wel ergens staan.

Gast

Re: verbod zelfmeegebrachte etenswaren in de bioscoop

Ongelezen bericht door Gast »

Het verbod kan en mag, maar je bent NIET verplicht om je tas of andere zaken te laten zien tenzij ze een gerechtelijk bevel hebben (glimlach) of ze de kfc al op een kilometer uit je tas ruiken ;)

Mochten ze je de toegang weigeren zonder een duidelijk vermoeden dan kun je hierover een klacht indienen.

student26

Re: verbod zelfmeegebrachte etenswaren in de bioscoop

Ongelezen bericht door student26 »

Hoe werkt dat dan bij supermarkten, als er een bordje hangt dat de cassiere in je tas mag kijken? Is dit allemaal verboden???

Mo
Berichten: 149
Lid geworden op: 09 apr 2004 19:19

Re: verbod zelfmeegebrachte etenswaren in de bioscoop

Ongelezen bericht door Mo »

Ze mag in je tas kijken als jij toestemming geeft. Let wel handtas.
Ze mag wel in de boodschappen kijken in het kader van de verbreding van preventief handelen ter voorkoming van (winkel)diefstal door personeel en beveiligingsbeambten.
Dit omdat zij mag kijken of er geen waren die niet betaald zijn er al in zitten.
En de beveiligingsbeambte mag na het doen van boodschappen in jouw bijzijn de gehele boodschappenlijst en je boodschappen controleren.
Let wel, hij mag niet in je persoonlijke handtas kijken, bij vermoeden moet hij de politie inschakelen.
Hij mag je wel vragen met hem mee te gaan vanwege verdenking diefstal en je overleveren aan de politie, maar hij mag geen dringend geweld gebruiken of je opsluiten, tenzij je vrijwillig meegaat naar een kamer.

Tenzij je een beveiligingsbeambte treft die een BOA diploma heeft en dan mag hij praktisch hetzelfde als de politie en zonder BOA mag ei hij ook op verzoek van de politie assisteren.

Maar het antwoord is ja, de cassiere mag in je tas kijken omdat het hier van te voren is aangegeven dat zij dat willen doen en daar dan bevoegdheid toe hebben. Jij hebt als klant namelijk de keuze naar een andere winkel te gaan als je het hier niet mee eens zou zijn.

Sonja
Berichten: 823
Lid geworden op: 03 jul 2003 22:09

Re: verbod zelfmeegebrachte etenswaren in de bioscoop

Ongelezen bericht door Sonja »

ik heb nooit tas controle gehad
en heb ook nooit bordjes gezien.

en ik neem altijd een flesje drinken mee.

2 flesjes drinken daar is het zelfde als
1 bioscoopkaartje.

Dat ga ik echt niet betalen daar.

groet Sonja.

Gast

Re: verbod zelfmeegebrachte etenswaren in de bioscoop

Ongelezen bericht door Gast »

Iemand had eens een complete rijsttafel meegenomen naar de bios :lol:

Sonja
Berichten: 823
Lid geworden op: 03 jul 2003 22:09

Re: verbod zelfmeegebrachte etenswaren in de bioscoop

Ongelezen bericht door Sonja »

het is een rare stad.

Het een mag wel en het ander niet.

Haddn ze ook drinken erbij? :P

me-myself

Re: verbod zelfmeegebrachte etenswaren in de bioscoop

Ongelezen bericht door me-myself »

het is door een kassiere van een bedrijf (of dat nou een bioscoop, winkel of supermarkt is maakt niet uit) toegestaan om te verzoeken om in uw tas te kijken. u dient hier idd wel toestemming voor te verlenen echter als u geen toestemming verleent zijn ze gerechtigd om u uit het des betrefende pand of te verwijderen of vast te houden tot er politie of beveiliging is geariveerd.

in dit geval stond de bioscoop wat betreft de tassencontrole in zijn recht. als u niet had meegewerkt had de bioscoop u ook mogen verwijderen. waarom?? omdat het geen openbaar gebouw is maar een gebouw wat is opengesteld voor publiek, dit houdt in dat de eigenaar ten alle tijde mag bepalen wat er in zijn pand gebeurt. (mits het binnen de lijnen van de wet is) maar dus ook mag bepalen wie er binnen is.

wat betreft het niet meevoeren met etenswaren. dit is een algemeen besluit wat de meeste bioscopen hebben.

wat betreft deze bioscoop. ik ken de bioscoop en ik ken ook de policy die ze daar hebben. waarschijnlijk hebben de 2 dames op wat voor manier ook een reden gegeven dat er in de tassen gekeken werdt. in deze bioscoop wordt namelijk niet zomaar in een tas gekeken. dus ga bij u zelf even na wat er fout was. was het een handtas of mischien een boodschappen tas. was er vreemd gedrag. geloof me, de oorzaak dat er gekeken werdt lag bij u

met vriendelijke groet
me-myself

Sonja
Berichten: 823
Lid geworden op: 03 jul 2003 22:09

Re: verbod zelfmeegebrachte etenswaren in de bioscoop

Ongelezen bericht door Sonja »

Dat denk ik ook eigenlijk wel..

Frisco

Re: verbod zelfmeegebrachte etenswaren in de bioscoop

Ongelezen bericht door Frisco »

Niet zo gek dat iemand zelf eten of drinken mee neemt. De prijzen in de bios zijn echt belachelijk hoog!!

Gast

Re: verbod zelfmeegebrachte etenswaren in de bioscoop

Ongelezen bericht door Gast »

Vind het eigenlijk niet normaal om eten en drinken mee te nemen naar een bioscoop.
Zal wel aan mij liggen.
Je weet hoe het gaat met kids en chips.
Kun je wel zeggen het is zo duur in de bioscoop dat eten en drinken.
Daar zit de prijs van het schoonmaken van die zooi bij in.
Waarom wacht je niet dat die film op video of dvd is, kunnen de kids naar hartelust chips eten bij jou op de bank en ben je nog goedkoper uit als in de bioscoop.

een opsporingsambtenaar

Re: verbod zelfmeegebrachte etenswaren in de bioscoop

Ongelezen bericht door een opsporingsambtenaar »

Op dit forum wordt al een paar keer een verkeerd beeld gegeven.

Alleen een politieagent (een officiel beedigde opsporingsambtenaar) mag u verzoeken met hem mee te gaan of in Uw tas kijken. Het maakt totaal niet uit wat voor tas.
Een bewaker mag U alleen staande houden, mits hij hierbij geen geweld gebruikt. Ga nooit mee naar een kantoortje, blijf altijd op de plaats waar u zich bevind en laat er een agent bijkomen.

De verhalen die op dit forum staan over allerlei beveiligsdiploma's slaan helemaal nergens op. De diploma's worden namelijk nergens in de wet genoemd. De diploma's zijn een poging van de beveiligingsbranche om zich te profileren en te reguleren.

ZE MOGEN DUS NOOIT IN UW TAS KIJKEN!!!!! :twisted:

....

Re: verbod zelfmeegebrachte etenswaren in de bioscoop

Ongelezen bericht door .... »

Stel jullie niet zo aan.

Een normaal mens heeft niks te verbergen.
Dus wat zal het mij dan intereseren dat er een beveiligingsbeamte of kassiere even in mijn tas kijkt.

Waar je je al niet druk over kan maken zeg...:(

Gast

Re: verbod zelfmeegebrachte etenswaren in de bioscoop

Ongelezen bericht door Gast »

Een normaal mens wordt niet verdacht van diefstal als hij niets steelt.!!!!

Ipv. in de tassen van onschuldige mensen te kijken kunnen de beveilingsbeambtes beter is echt gaan ingrijpen bij randgroepjongeren die de winkel verlaten terwijl het alarm staat te loeien.

mutssie

Re: verbod zelfmeegebrachte etenswaren in de bioscoop

Ongelezen bericht door mutssie »

O ja, mag die staande houden? Dacht het niet. Als opsporingsambtenaar zou je moeten weten dat de volledige tekst luidt: staande houden teneinde iemands identiteit te achterhalen. Dit mag enkel een agent cq. opsporingsambtenaar (met bevoegdheid!).

Wat wél mag is aanhouden. Dat wil zeggen aanhouden (als burger) op heterdaad.

:wink: liefs mutssie!

Gast

Re: verbod zelfmeegebrachte etenswaren in de bioscoop

Ongelezen bericht door Gast »

zie mezelf niet met een kratje bier de kroeg binnen lopen eigenlijk

Gast

Re: verbod zelfmeegebrachte etenswaren in de bioscoop

Ongelezen bericht door Gast »

Kratje bier meenemen naar een kroeg is iets anders dan een blikje drinken of chips meenemen naar een bioscoop.
Bij een kroeg verkopen ze nl. drinken en een bioscoop is geen kroeg.

Hoeveel mensen vinden het normaal om zelf eten en drinken mee te nemen naar bijvoorbeeld een Efteling? Ik denk dat de meesten dat doen. En toch verkopen ze daar ook eten en drinken!

Ik vind dat een bioscoop niet mag weigeren om zelf meegrbrachte snoep of drinken mee naar binnen te nemen.
Het hoofddoel van een bioscoopbezoek is het vertonen en zien van een film.
Dat een bioscoop daar als bijzaak ook drinken en snoep verkoopt, is m.i. geen reden om dit soort dingen te weigeren.
Tenzij men er een bende van maakt, maar dan nog mag er alleen overgegaan worden tot verwijdering uit de zaal.

Gesloten