LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] contracten na 2000

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
Dubio

contracten na 2000

Ongelezen bericht door Dubio »

Heeft iemand contracten afgesloten na 2000. Toen daalde de beurs namelijk al een jaar, en daar zat een lijn in. Als men toen nog contracten sloot (Dexia) nam deze bank een behoorlijk risico want ze wisten dat contracten toen al in waarde gedaald waren. Mijn contract liep af in mei 2001 en wa toen nog fl 3500 waard. Inleg fl 9000. Een jaar ervoor stond ik nog op zo'n 10000.
Als ze toen toch doorgegaan zijn heeft de bank bewust een risico genomen. En dat is een sterk argument in jullie zaak.
Ze hadden toen namelijk toen moeten ingrijpen om de schulden te beperken, alhoewel ik niet weet of zij de opties op elk moment hadden kunnen verzilveren. Ik ben bang van niet.

sonja

Re: contracten na 2000

Ongelezen bericht door sonja »

alles helpt om aan te voeren.

Nadia

Re: contracten na 2000

Ongelezen bericht door Nadia »

Hier zo'n iemand die in Juli 2001 een contract heeft afgesloten. Helaas geen risico profiel gezien en of daarover geinformeer te zijn. Het loopt dus af in Juli 2004. Ben niet erg hoopvol gestemd!

klaas

Re: contracten na 2000

Ongelezen bericht door klaas »

Het was bekend bij dexia dat alle contracten na nov 2000 geen kans meer hadden daar waren ze ook voor gewaarschuwt.
Maar ze hadden zelf nog te veel aandelen in huis en ze hebben de gok genomen.....

wil

Re: contracten na 2000

Ongelezen bericht door wil »

Er werd juist gezegd, dat het een prima tijdstip was om in te stappen. Juist omdat de beurs gezakt was.

klaas

Re: contracten na 2000

Ongelezen bericht door klaas »

up

el

Re: contracten na 2000

Ongelezen bericht door el »

Klaas, heb jij daar informatie over dat Dexia gewaarschuwd was dat contrakten afgesloten na nov. 2000 geen kans meer hadden, ik vind dit namelijk zeer interessant.

jaap

Re: contracten na 2000

Ongelezen bericht door jaap »

ieder heeft zo zijn eigen visie.
Ik ben in 98 ingestapt, de lijn wastoen sterk stijgend.
Maar na 1 jaar hoorde ik bv, Rien Kramer al een keer zeggen dat de aandelen veeeeeeeeeeel te hoog waren en dat hij een streke daling voorzag.
Toen schrok ik me en hoedje en begon dus in 1999 al spijt van mijn handtekening te krijgen. Ik kon echter niet meer terug omdat ik alle maantermijnen voor 5 jaar vooruit betaald had. Ik zou dan slechts de helft teryg krijgen (schurken).
Ik snap daarom niet dat er nog mensen na 1999 ingestapt zijn....zij konden net als DExia weten dat de Aex de top
bereijkt had, los van 11 sept.
Ik moet echter toegeven dat ik vanaf het moment van instappen de fin. pagina ben gaan lezen voor het eerst in mn leven en ik, zeker in vergelijk met nieuwkomelingen, al een aardig "deskundige" was in 1999.
gr. Jaap.

nadia

Re: contracten na 2000

Ongelezen bericht door nadia »

Jaap, waarom toch instappen?
Onnozelheid, domheid en onwetendheid.
Ik ben dus zo'n iemand die het bij de verste verte niet zag aankomen dat ik er een schuld aan over kon houden. Dacht dat ik aan het sparen was.
Stond een mooi foldertje in de ouders van nu, aangeboden door PMA. Ik had werkelijk de ballen verstand van aandelen, beleggen of AEX en nog wat jargon.
Vandaar!

vr. gr. Nadia

klaas

Re: contracten na 2000

Ongelezen bericht door klaas »

Beste El
Ja dat heb ik daarom ben ik al bijna 2 jaar bezig
Tevens is er een uitzending geweest waarin de bedenker van legio lase dit op tv heeft toegegeven
anders moet je even vragen bij de tros over die uitzending .
Maar het stinkt lijk hel geloof me

Peter

Re: contracten na 2000

Ongelezen bericht door Peter »

up

PLUKKER

Re: contracten na 2000

Ongelezen bericht door PLUKKER »

Klaas, wat zit jij nou te beweren? Dexia had nog teveel aandelen in huis? Wat bedoel je daar in hemelsnaam mee? Je zit hier toch geen mooie verhalen te verzinnen en mensen blij te maken met een gefingeerde en dus dooie mus, hè!? Want dat mag niet meer van de TROS. Dus graag bronnen noemen en anders niet van die rare onbeholpen verhalen spuien. Tssss...

PLUKKER - gelooft zijn eigen ogen niet bij het lezen van deze ongein

Maarten

Re: contracten na 2000

Ongelezen bericht door Maarten »

Hi Plukker,

Ik begrijp sowieso geen jota van deze topic.
Wat ik wel vind is dat Dexia sowieso te lang is doorgegaan met het verkopen van contracten (voor de goede orde ze hadden niet verkocht mogen worden in the first place) op basis van het Hausse-gevoel zoals dat tot maart 2000 (itc) resp. okt. 2000 (blue chips) aanwezig was en de daarbij 'behorende' historische rendementen.

Maar het verhaal alsof Dexia de aandelen nog op de plank zou hebben liggen raakt kant noch wal. De aandelen werden immers op de beurs aangekocht en de datum van aankoop staat in het contract vermeld.

groet Maarten

PLUKKER

Re: contracten na 2000

Ongelezen bericht door PLUKKER »

Inderdaad Maarten. Wat mij het meest stoort, is dat mensen nog serieus aan de haal gaan met dit soort hersenspinsels ook. Gelukkig bestaat er een soort 'sociale controle' op dit forum...

PLUKKER - is blij dat hij niet de enige is die spookverhalen signaleert

klaas

Re: contracten na 2000

Ongelezen bericht door klaas »

slaap lekker verder plukker er zijn mensen die al veel langer bezich zijn dan jouw welterusten he

el

Re: contracten na 2000

Ongelezen bericht door el »

Klaas, kan jij mij die informatie even doormailen.
Alvast bedankt.

PLUKKER

Re: contracten na 2000

Ongelezen bericht door PLUKKER »

Ik ben niet de enige die signaleert dat dit een onzinverhaal is Klaas. Maar ga gerust door, inmiddels kan iedereen de onzin wel scheiden van de nuttige info.

PLUKKER - vindt het allemaal prima

klaas

Re: contracten na 2000

Ongelezen bericht door klaas »

Beste EL
Er is eenzending geweest bij tros rader waarin de verkooppraktijken van dexia enz werd toegelicht ook met een verborgen camara in deze uitzending was er een menneer die de op richter was van legio deze man had zijn zaak verkocht aan labouchere in leiden ,toe natuurlijk.
Deze heeft voor de tv beweert dat hij contackt heeft gehad rond november 2000 met labouchere dat ze moesten stoppen om contrackten op deze mannier nog te verkopen het was toen al zeker bekend dat de beurs super aan het zaken was alle deskundigen van die tijd wisten dat maar ze hebben hun verhaal niet verandert.
rond half 2001 kwamen er al produckten in omloop met een soort garantie om dat toen de media wakker was.
dit zijn feiten die bekendt zijn bij de nodig instanties
dus nog even geduld el

En plukker dit is oud niews hoor weltrusten weer he

PLUKKER

Re: contracten na 2000

Ongelezen bericht door PLUKKER »

Dat is inderdaad oud nieuws Klaas, dus doe er niet zo spannend over. Je bedoelt dat Piet Bloemink Legiolease aan Labouchere heeft verkocht en nu doet alsof ze helemaal de verkeerde weg in zijn geslagen, terwijl hij zelf rustig doorgaat / ging met Koerkompas? Laat me niet lachen Klaas, alsjeblieft.

PLUKKER - kan wel janken

nijntje

Re: contracten na 2000

Ongelezen bericht door nijntje »

sorry hoor, wellicht ook verkeerde info doorgekregen. Maar heeft Labouchere niet het produkt gekocht van Aegon??? Legiolease is van oorsprong een produkt van Aegon.

Gesloten