Forum

Het pioppi dieet en mdicijngebruik bij Diabetes !

Praat mee over verschillende soorten medicatie.

Het pioppi dieet en mdicijngebruik bij Diabetes !

Berichtdoor johnplanken » 15 nov 2018 23:23

In 2012 kreeg ik last van mijn voeten; een licht tintelend gevoel. Na enige tijd naar de huisarts geweest. Na enig onderzoek kwam hij tot de conclusie dat er sprake was van platvoeten. Verwezen naar een podoloog en steunzolen werden aangemeten. Na twee maanden geen enkel positief resultaat. Om dit verhaal niet heel lang te maken zal ik in het kort samenvatten waar ik in de afgelopen jaren ben geweest: drie keer een orthopeed, alternatieve circuit uitgeprobeerd, een neuroloog bezocht en na twee jaar kwam de huisarts op het heldere idee om eens bloed te prikken. Daaruit bleek dat ik Diabetes 2 had. Enige conclusie richting het tintelend gevoel in mijn voeten was er niet, hoewel ik duidelijk de vraag heb gesteld of dit mogelijk het probleem met mijn voeten zou kunnen veroorzaken ! Na verloop van tijd weer eens de huiarts bezocht en verwezen naar een orthopedisch chirurg in de voetkliniek in Amstelveen. Deze verwees mij, nadat uit een /MRI scan niets bijzonders bleek, naar een podotherapeut. Deze dame was na een kort onderzoek van mening dat steunzolen de oplossing voor mijn probleem zou zijn. Aangegeven dat dit nu de derde keer zou zijn dat men mij steunzolen voorschreef. Ook deze dame was, net als haar collega podologen van mening, dat haar steunzolen toch echt anders waren. Resultaat na twee maanden: NUL !! Uiteindelijk afscheid genomen van mijn oude huisarts en mij aangebeld bij een nieuwe huisarts. Ondertiussen gebruikte ik al een paar jaar diverse medicijnen (per dag 4x Medformine en 2x Gliclazide).Na enige tijd
eens een afspraak gemaakt bij de nieuwe huisarts en nadat ik wederom een duidelijke uitleg over mijn klachten had gegeven, werd ik verwezen naar een sportarts. Ookdeze arts onderzocht mij uitvoerig en gaf aan niets bijzonders te kunnen vinden. Wel was hij de mening toegedaan dat er misschien sprake kon zijn van neuropathie (als gevolg van de Diabetes 2) en werd ik opnieuw verwezen naar een neuroloog in het Alrijne ziekenhuis. Nadat ik daar voor de zoveelste keer over mijn klachten had verteld volgde een klein, maar totaal ander, onderzoek en kwam deze arts al heel snel tot een heldere diagnose : polyeurophatie !!! Het bleek overigens dat deze neuroloog over dit specifieke onderwerp had gepubliceerd. Deze publicatie had ik voor dit bezoek gelezen en eigenlijk was ik vóór dit bezoek er al van overtuigd dat er sprake was van polyneurophatie. Zij gaf mij ook nog aan dat mijn bloedsuikerwaardes absoluut op een aanvaardbaar niveau moesten blijven, maar dat deze waardes op dat moment, ondanks de hoeveelheid aan medicijnen, toch aan de hoge kant bleef. bij toeval zag ik kort daarna het programma dokters van morgen over het pioppi dieet. Ik besloot dit dieet te gaan volgen om te bezien of mijn bloedsuikerwaardes hierdoor wellicht omlaag zouden kunnen gedaan. Reeds van één week was er al sprake van een behoorlijke daling. Nu, ca.8 weken later zijn mijn bloedwaardes spectaculair gedaald en is er sprake van optimale waardes. Het medicijngebruik heb ik, na in deze periode mijn bloedsuikerwaarde meer dan regelmatig te hebben gemeten, langzaam maar zeker afgebouwd en op dit moment gebruikt ik per 24 uur nog maar 1 tablet Gliclazide in plaats van ZES tabletten per etmaal en ik ben er van overtuigd dat ook deze laatste pil er binnenkort nog van af gaat !!! Hulde daarom aan het programma Dokters van morgen en Antoinette Hertsenberg !!!
johnplanken

Re: Het pioppi dieet en mdicijngebruik bij Diabetes !

Berichtdoor Kruimeltje » 18 nov 2018 10:30

Indrukwekkend verhaal! Ook dat je zoveel artsen hebt moeten bezoeken voordat duidelijk was wat er aan de hand was/is.
En bijzonder, dat je medicijngebruik zo sterk verminderd kon worden.

Hoe gaat het nu met de polyneuropathie?
Merk de daar ook verbetering van.
Kruimeltje

Keer terug naar Medicatie