LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Weer een vraagje

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
Harrold

Weer een vraagje

Ongelezen bericht door Harrold »

Ik had voor 13 juni €27.000,00 over moeten maken. Niet gedaan. Aangetekende brief verstuurd naar Dexia. Moet Dexia eerst een antwoord op je brief geven voordat ze incassoprocedure starten? In mijn situatie hebben ze een paar "blunders" gemaakt. Zouden ze trouwens alle aangetekende brieven eerst ook bestuderen voordat ze verder gaan? (juridisch gezien?)

Robert

Re: Weer een vraagje

Ongelezen bericht door Robert »

Ik denk het wel. Ze zouden wel erg dom zijn om deze aangetekende brieven niet te lezen en juridisch gezien te bestuderen!
Ook al hebben ze je gewaarschuwd met incassobureau, als je juridisch sterk staat dan gaan ze vast niet door met de procedure!

Jaap

Re: Weer een vraagje

Ongelezen bericht door Jaap »

Ik denk ook dat ze eerst je brief bestuderen voordat ze verder gaan. Ik heb hetzelfde gedaan. Verwacht eerst antwoord van Dexia voordat de incassoprocedure echt van start gaat!

Dubio

Re: Weer een vraagje

Ongelezen bericht door Dubio »

Het is een zooitje bij Dexia. Omdat het aangetekende brieven zijn komen ze vast wel het kantoot binnen, maar daar belanden ze op een grote stapel. Verder denkt Dexia; contract is contract, wij willen geld zien.

jaap2

Re: Weer een vraagje

Ongelezen bericht door jaap2 »

volgens mij lezen ze niks,
Iedereen heeft zijn eigen verhaal waarom hij niet wil betalen maar voor hen komt het allemaal op hetzelfde neer.
Ze denken dat ze incassoburo's kunnen inschakelen zonder je brieven gelezen te hebben, ze hebben je immers een "aanbod" gedaan?. Volgens mij turven ze alleen maar af wie op het aanbod is ingegaan om zo de eventuele schade in beeld te houden als ze de zaak verliezen.
En ondertussen laten ze ons in onzekerheid, het interesseert
ze geen bal hoe wij ons voelen, ze reageren echt niet.

Lody

Re: Weer een vraagje

Ongelezen bericht door Lody »

Is er nou al een uitspraak van een rechtbank geweest inzake het niet willen betalen van de restschuld?
En wat is die uitspraak mag Dexia gaan vorderen of zegt de rechter wachten op de uitspraak van zaak die Laeseverleis j=heeft aangespannen? Of zijn deze zaken nog niet voor geweest?

Lody

Re: Weer een vraagje

Ongelezen bericht door Lody »

Is er nou al een uitspraak van een rechtbank geweest inzake het niet willen betalen van de restschuld?
En wat is die uitspraak mag Dexia gaan vorderen of zegt de rechter wachten op de uitspraak van zaak die Laeseverleis j=heeft aangespannen? Of zijn deze zaken nog niet voor geweest?

Lody

Re: Weer een vraagje

Ongelezen bericht door Lody »

Sorry dubbel geklikt zeker

Henk

Re: Weer een vraagje

Ongelezen bericht door Henk »

Voor zover ik weet is er nog niemand gedagvaard!

Dexia-hater

Re: Weer een vraagje

Ongelezen bericht door Dexia-hater »

Dexia gaat denk ik echt niet uit het wilde weg incassoprocedures starten! Ze zijn niet gek! Ze weten dat als ze dat doen, ze hun eigen graf graven! Aan de andere kant, laten ze de procedures starten, dan hebben we eerder ons geld terug!

Gesloten