LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Iiyama / Teleplan serviceafhandeling

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
K. Kerstens

Iiyama / Teleplan serviceafhandeling

Ongelezen bericht door K. Kerstens »

Om niet het hele verhaal hier te vetellen zal ik het kort beschrijven en verwijs ik naar de volgende links:

http://gathering.tweakers.net/showtopic.php/302501/1

http://gathering.tweakers.net/showtopic ... 5619/1/500

http://gathering.tweakers.net/showtopic.php/130527

In het kort gaat het om het volgende. Iiyama is een fabrikant van computermonitoren. De importeur zit in Oude Meer. De monitoren worden verkocht via een netwerk van computerleveranciers.

Op het moment dat je daar een monitor koopt "ga je akkoord" met afhandeling van de service door Teleplan (dat weet je dan alleen nog niet). Dat wil zeggen, je moet je via internet (www.iiyama.nl) of via een kaart registeren om in aanmerking te komen voor garantie (3 jaar on-site).

Als er een probleem onstaat met de monitor kan je het probleem ook aan melden via de bovengenoemde site. Er wordt dan contact met je opgenomen, niet dus door Iiyama, maar door Teleplan. Dit is een organisatie die de garantiewerkzaamheden van Iiyama afhandeld.
De servicegraad van Teleplan is echter dermate laag dat het eigenlijk onvoorstelbaar is dat Iiyama nog zaken met dit bedrijf doet. Voor specificatie van de problemen verwijs ik naar de bovenstaande links.

Zoals ook uit de links zal blijken, zijn ze bij Iiyama best bereid een andere monitor neer te zetten, ook als dit al 3 keer eerder is gebeurt. Alleen een overall oplossing van Iiyama komt er niet, want ook zij verschuilen zich continue achter technische details.

TrosRadar.....KAN HIER IETS AAN GEDAAN WORDEN?

George Esselink

Re: Iiyama / Teleplan serviceafhandeling

Ongelezen bericht door George Esselink »

Dit is precies hetzelfde verhaal met de monitoren van LG.
Mijn ervaring is al te lezen in 302501/3

George Esselink

Re: Iiyama / Teleplan serviceafhandeling

Ongelezen bericht door George Esselink »

Ik heb een LG 795FT+ met irritante kuren, eerst gebeld en toen een mail gestuurd met het hele verhaal en alle info over de monitor.

Nadat ik maar eens na 2 maanden gebeld had hadden ze zoiets van "Ik zal meteen 1 reserveren zodra er 1 vrijkomt" en toen was het snel geregeld.

Vervolgens kwamen ze 2 dagen voor de afgesproken datum de monitor brengen, niemand thuis natuurlijk!

De vervanger is écht slecht nu!
Niet zo gek want deze heeft precies dezelfde productie datum (Maart 2000).

Ze moeten mij gewoon meteen 1 geven, ze horen gewoon goede monitoren op de plank te hebben staan en niet wachtten tot er een paar terugkomen van klanten en meteen weer doorgeven omdat er op het eerste gezicht niks aan de hand is.

Mijn klachten zie je ook niet meteen, binnen 10 minuten echter wel!

Koen D.

Re: Iiyama / Teleplan serviceafhandeling

Ongelezen bericht door Koen D. »

in belgie zitten we met hetzelfde probleem
3 jaar onsite garantie is mooi, maar dankzij teleplan schiet er niet veel meer v over

ik heb mijn monitor al eens een keer binnegedaan
maar heb hem zonder kabels teruggekregen + het originele probleem is nog niet opgelost
durf hem niet meer binnedoen, ben bang dat ik hem niet meer terugkrijg

de computerwinkel uit de buurt verkoopt zelfs geen Iiyama monitoren meer, omdat ze voor problemen langs teleplan moeten. Vervangings monitor?, op kosten v mijn vriendelijke winkeluitbaatster ja, Teleplan ho maar

er moeten dringend georganiseerde acties ondernomen worden
om deze wantoestanden tegen te gaan
HELP

George Esselink

Re: Iiyama / Teleplan serviceafhandeling

Ongelezen bericht door George Esselink »

Ik heb een LG 795FT+ met irritante kuren, eerst gebeld en toen een mail gestuurd met het hele verhaal en alle info over de monitor.

Nadat ik maar eens na 2 maanden gebeld had hadden ze zoiets van "Ik zal meteen 1 reserveren zodra er 1 vrijkomt" en toen was het snel geregeld.

Vervolgens kwamen ze 2 dagen voor de afgesproken datum de monitor brengen, niemand thuis natuurlijk!

De vervanger is écht slecht nu!
Niet zo gek want deze heeft precies dezelfde productie datum (Maart 2000).

Ze moeten mij gewoon meteen 1 geven, ze horen gewoon goede monitoren op de plank te hebben staan en niet wachtten tot er een paar terugkomen van klanten en meteen weer doorgeven omdat er op het eerste gezicht niks aan de hand is.

Mijn klachten zie je ook niet meteen, binnen 10 minuten echter wel!

P. van den Berg

Re: Iiyama / Teleplan serviceafhandeling

Ongelezen bericht door P. van den Berg »

Ik heb een half jaar geleden een nieuwe Iiyama PRO 411 17 inch aangeschaft.
Deze bleek na uitpakken en aansluiten convergentie fouten te bavatten, ach ja kan gebeuren.
Terug naar de leverancier en omgeruild, deze tweede monitor bleek zijn instellingen continue te vergeten.
Wederom terug naar leverancier in de winkel een nieuwe monitor gekregen en getest, deze bleek in orde.
Echter nadat deze 2 dagen gebruikt was kwamen de fouten terug!

Ik nu Iiyama zelf gebeld(niet teleplan), de monitor werd maandag opgehaald want er moest een processor worden vervangen.
Vrijdag keurig netjes de monitor terug gekregen, blijkt de hele convergentie door de war te zijn en het probleem was nog aanwezig.

Gelukkig was mijn leverancier zo behulpzaam de monitor om te ruilen voor een ander merk.

M van Sloun

Re: Iiyama / Teleplan serviceafhandeling

Ongelezen bericht door M van Sloun »

Wilde ook even kwijt dat de service van Teleplan en Iiyama zeer onder de maat is. Afspraken niet nakomen, 2 keer ruil monitor gekregen zonder vga kabel. Etc etc

Eis nu van Iiyama/Teleplan mijn geld terug omdat ze zwaar in gebreken blijven. Volgende monitor zal NOOIT meer iets temaken hebben met Teleplan!!!

M. van Sloun

Wilco Engelsman

Re: Iiyama / Teleplan serviceafhandeling

Ongelezen bericht door Wilco Engelsman »

Ik heb ook 1 van de beruchte iiyama's. Ze he bben mij gezegd dat ik er maar mee moet leren leven ( iiyama zelf).

Kuyvenhoven

Re: Iiyama / Teleplan serviceafhandeling

Ongelezen bericht door Kuyvenhoven »

Heb ook een iiyama monitor, een wat ouder model: de vision master 450, met veel problemen. Beeld van de monitor was kort na aankoop niet om aan te zien op hogere resoluties. Twee keer daarvoor na Teleplan geweest. Eerste keer hebben ze er niets aan gedaan behalve de instellingen in het menu op de monitor veranderen. Dat had ik zelf ook al geprobeerd. Na de tweede keer was het probleem verminderd en acceptabel. Monitor is toen een dag of 3 "kwijt" geweest. Teleplan had 'm weer naar me verstuurd, maar hij heeft ergens bij een transporteur gestaan zonder dat iemand wist waar de monitor stond. We spreken over een monitor van 1300 gulden in een doos van 1x1x1 meter! En 1300 gulden is voor een student veel geld. Wat een service!
Omdat ik nog steeds ontevreden met de monitor was, ben ik ook nog bij iiyama zelf in Oude Meer geweest. De monitor heeft een verontreiniging in de coating van het glas (klein stipje in het midden van de monitor) en gelige vlekken in de rechter bovenhoek. Viel binnen de "specificaties" van de monitor. Gelige vlekken hebben ze geprobeerd te verhelpen door een magneetje op de beeldbuis te plakken, maar dat is niet erg effectief geweest mijns inziens.
Ik moest er verder maar mee leren leven. Contact opnemen met consumentenbond/consumentenprogramma zou weinig uitmaken want zij hadden de "specificaties" aan hun kant. En voor 1300 gulden moest ik geen supermonitor verwachten.
De monitor wordt dit jaar drie jaar oud en gaat hopelijk aan het eind van dit jaar de deur uit voor een niet-Teleplan/iiyama beeldbuis, die ik na aankoop zeer kritisch ga bekijken. Arme winkelier.

Arno M.

Re: Iiyama / Teleplan serviceafhandeling

Ongelezen bericht door Arno M. »

Ben dus niet de enigste nu ik dit zo lees.
Mijn iiyama Vision Master Pro410 is 4 keer bij Teleplan geweest.
Dat teleplan zijn afspraken niet nakomt, werd me al duidelijk bij de eerste "afspraak".
Komen niet op de afgesproken dagen / tijden langs, en daar neem je dan een dag / middag voor vrij.

De 4-de keer zouden ze een nieuwe sturen, dit hadden ze mij belooft.
Helaas, zoals mijn vermoeden bevestigde, kreeg ik weer mijn monitor terug met exact dezelfde problemen.
En de monitor die ik nu terug kreeg (alleen de achter behuizing was van mijn eigen monitor) zat vol met krassen op de coating en dit is niet te repareren, zoals de insiders weten.

Uiteindelijk heb ik weer contact gezocht met iiyama, en ze de optie gegeven tussen het leveren van een nieuwe monitor, of mijn geld (fl.950,00 piek) terug.
Heb helaas een nieuwe monitor gekregen, want had liever mijn geld terug.

Als mensen mij om een monitor advies vragen, komt iiyama in ieder geval niet meer voor in de Top 3.
iiyama beweerd zelf dat ook hun Teleplan zat zijn, maar dit zeggen ze al ruim een jaar.

Mijn vertrouwen in iiyama is zwaar beschadigd.
iiyama stond altijd bekend als één van de top merken qua monitoren.
Dit zouden ze in mijn ogen weer terug kunnen verdienen, wanneer de reparatie weer in eigen onderneming plaats gaat vindt.

Tenslotte wil ik dit nog zeggen: "Een Ferrari laat je ook niet repareren bij een DAF garage".

Arno M.

Re: Iiyama / Teleplan serviceafhandeling

Ongelezen bericht door Arno M. »

Ben dus niet de enigste nu ik dit zo lees.
Mijn iiyama Vision Master Pro410 is 4 keer bij Teleplan geweest.
Dat teleplan zijn afspraken niet nakomt, werd me al duidelijk bij de eerste "afspraak".
Komen niet op de afgesproken dagen / tijden langs, en daar neem je dan een dag / middag voor vrij.

De 4-de keer zouden ze een nieuwe sturen, dit hadden ze mij belooft.
Helaas, zoals mijn vermoeden bevestigde, kreeg ik weer mijn monitor terug met exact dezelfde problemen.
En de monitor die ik nu terug kreeg (alleen de achter behuizing was van mijn eigen monitor) zat vol met krassen op de coating en dit is niet te repareren, zoals de insiders weten.

Uiteindelijk heb ik weer contact gezocht met iiyama, en ze de optie gegeven tussen het leveren van een nieuwe monitor, of mijn geld (fl.950,00 piek) terug.
Heb helaas een nieuwe monitor gekregen, want had liever mijn geld terug.

Als mensen mij om een monitor advies vragen, komt iiyama in ieder geval niet meer voor in de Top 3.
iiyama beweerd zelf dat ook hun Teleplan zat zijn, maar dit zeggen ze al ruim een jaar.

Mijn vertrouwen in iiyama is zwaar beschadigd.
iiyama stond altijd bekend als één van de top merken qua monitoren.
Dit zouden ze in mijn ogen weer terug kunnen verdienen, wanneer de reparatie weer in eigen onderneming plaats gaat vindt.

Tenslotte wil ik dit nog zeggen: "Een Ferrari laat je ook niet repareren bij een DAF garage".

E. Kelderman

Re: Iiyama / Teleplan serviceafhandeling

Ongelezen bericht door E. Kelderman »

Ook ik heb een Vision Master Pro 451.

17 oktober 2001 gekocht, na uitpakken bleek de geometrie een ramp (Teleplan: "Daar heeft type wel meer last van") terug naar de leverancier, direct nieuwe monitor gekregen. Helaas zelfde probleem ik kon echter niet binnen 7 dagen terug naar de leverancier. Dan ben je dus overgeleverd aan Teleplan. De monitor heeft nu 4 keer en bijna de hele periode bij Teleplan gestaan. F. 1375,00 uitgegeven maar geen werkend product in huis!

Een aangetekent schrijven naar IIyama heeft niets opgeleverd. Geen reactie en geen deugdelijke reparatie.
Ik ga deze week IIyama aangetekent aansprakelijk stellen en hoop nog steeds op een goede monitor of anders geld retour.

kan Radar iets voor ons betekenen?

Grt
Eric Kelderman

das

Re: Iiyama / Teleplan serviceafhandeling

Ongelezen bericht door das »

kijk eens bij lidl computerdrama en bij lidl computerdrama mede veroorzaakt door teleplan.
Ik ben er nog steeds mee bezig.
Bij de firma Teleplan verdwijnen ook diverse laptops.
Volgens Gericom oostenrijk lopen er 3 identieke zaken waarbij teleplan verdacht word van verduistering.
Inmiddels heb ik de service via teleplan vaarwel gezegd en heb nu mijn hoop gevestigd op gericom oostenrijk die nu druk voor mij bezig is om de zaak rond te krijgen.(geld terug)

MIJN VERZOEK :OVERSTELP DEZE SITE MET KLACHTEN OVER TELEPLAN .
Als u te maken krijgt met ene m.r Jones van Teleplan wens ik u veel sterkte en geduld.

das

Re: Iiyama / Teleplan serviceafhandeling

Ongelezen bericht door das »

als je nog van plan bent teleplan te bellen over klachten moet je vragen naar de h.r emiel jones.
hij is de manager en chef wanorganisatie van teleplan.
hij is natuurlijk 9 van de tien keer in vergadering of vrij maar gewoon blijven proberen.
m.r jones is altijd druk voor u bezig maar er gebeurd niets helemaal niets.
ik heb al gevraagd voor een bezoekersadres maar de hr jones is nogal bang uitgevallen.
kan mij iemand vertellen wat het priveadres is van hr jones.
mijn gericom notebook is zoek (waarde 2500 euro) en ik stel hr jones persoonlijk verantwoordelijk voor deze verdwijning.

groeten das

Harry Willemse

Re: Iiyama / Teleplan serviceafhandeling

Ongelezen bericht door Harry Willemse »

Teleplan is echt slecht aan het worden!
Iiyama levert goede producten maar de naam iiyama wordt compleet op straat gegooid door de service organisatie Teleplan. Teleplan is ondertussen RAMPENPLAN wanneer je een probleem hebt met een monitor.
Zelf ben ik uiteindelijk bij de TD van iiyama terecht gekomen waar ik prima geholpen ben, die jongens weten tenminste waar ze over praten en mee bezig zijn.
Voor mij: Geen Teleplan meer!

M.G. Peters

Re: Iiyama / Teleplan serviceafhandeling

Ongelezen bericht door M.G. Peters »

Jammer dat een kwalitatief goed merk als IIyama zo haar naam verliest. Het wordt tijd dat Teleplan eens na gaat denken over hun manier van werken. Ze zijn te snel gegroeid en hebben onvoldoende manschappen met kennis van zaken weten binnen te halen.

M.G. Peters

Re: Iiyama / Teleplan serviceafhandeling

Ongelezen bericht door M.G. Peters »

Jammer dat een kwalitatief goed merk als IIyama zo haar naam verliest. Het wordt tijd dat Teleplan eens na gaat denken over hun manier van werken. Ze zijn te snel gegroeid en hebben onvoldoende manschappen met kennis van zaken weten binnen te halen.

T.D.

Re: Iiyama / Teleplan serviceafhandeling

Ongelezen bericht door T.D. »

Als werknemer van Teleplan weten wij natuurlijk wel,
dat er veel klachten zijn.
Meerendeels terecht.
Maar ja, wat moet je als techneut na meerdere malen
het "management" gewezen te hebben op fouten, manco's in beleid,
werkdruk, slecht of zelfs geen gereedschap, groot personeels verloop,
enz, enz.
Kortom, er wordt toch niet geluisterd naar de aanwijzingen
van de klanten en het personeel.

Een tevreden Daewoo klant

Re: Iiyama / Teleplan serviceafhandeling

Ongelezen bericht door Een tevreden Daewoo klant »

Door de slechte service van Teleplan begon ik te twijfelen aan de kwaliteit van Daewoo. Nu Daewoo naar een ander servicebedrijf is gegaan (Service Centrum Purmerend) ben ik weer helemaal tevreden. Mijn monitor is gerepareerd met een tempo die de lichtsnelheid evenaard (gewoon ongeloofelijk)Dat er toch nog een bedrijf is die snapt wat service inhoud. Alle complimenten voor Daewoo die de stap genomen heeft (ik wist wel dat jullie Monitoren gewoon goed zijn)

Helma van Veen

Re: Iiyama / Teleplan serviceafhandeling

Ongelezen bericht door Helma van Veen »

Op 30 maart jl. koop ik een monitor van het merk Philips de 150S. Voor de aankoop heb ik gevraagd wat de procedure is als er iets mis is met de monitor. Binnen dertig kunt u hem zonder problemen komen omruilen. Tijdens het gebruik blijkt de an/uit knop te blijven hangen en er was een dot kapot. Ik bellen met de zaak en tot mijn verbazing krijg ik te horen dat er een boekje bij de doos id geleverd met daarin het klachtennummer van Philips en dat ik zelf maar kontakt moet opnemen, Als ik zeg dat dit niet is wat mij is toegezegd krijg ik als antwoord, dat ze mij dat NIET hadden mogen beloven. Afijn ik bellen met de Philips en keurig werd mij een andere monitor beloofd. Toen de monitor bij mij binnenkwam bleek het een gerepareerde te zijn. Ik bellen en ja een foutje maar komt goed wij sturen u een nieuwe toe want daar had ik inderdaad recht op. Inmiddels zijn ze tot 6 maal toe bij mij aan de deur geweest met een gerepareede monitor waarvan de laatste keer op 2 mei zelfs twee werden bezorgd. Ik weer direct bellen en wat blijkt ???? de 2 monitoren die bij mij staan, stonden als gecancelled bij Philips in de computer. Ik ben in de tussentijd nog benaderd door Philips Hotline uit Enschede en deze man zou er voor zorgen dat er een nieuwe bij mij bezorgd zou worden en voor de zoveelste maal met de belofte en Nu moet het echt GOED gaan. Helaas op 10 mei heb ik wederom kontakt opgenomen met Philips en de man die ik sprak vond het een foutje en kon mijn probleem niet echt begrijpen.Zij doen hun uiterste best en ja helaas voor mij. Ik vind het een grove nalatigheid van Philips dat dit iedere keer zo fout gaat. Ik heb voor de een derde maal kontakt opgenomen met de zaak waar ik de monitor heb gekocht en weer gevraagd wat zij voor mij konden betekenen, ik ben er onderhand echt aan toe om mijn met mijn verhaal naar breekijzer o.i.d te stappen, maar de man zei u heeft er al zoveel energie en emoties in gestopt doe dat maar niet , ik kan het voor u uit handen nemen en ervoor gaan zorgen dat ik een nieuwe monitor ga ontvangen.Dit is in het kort mijn verhaal


Helma van Veen

Gesloten