LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] postbank telefoon

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
esther kindermans

Re: postbank telefoon

Ongelezen bericht door esther kindermans »

ook ik wordt al vanaf 14 augustus aan het lijntje gehouden en heb dus ook nog steeds niets ontvangen. Op 19 oktober werd mij verteld dat de telefoon bij hun al geactiveerd was en dat ik binnen enige dagen de telefoon in huis zou krijgen. Niet dus. Ik ga nu de media opzoeken want ik ben het spuugzat om zo aan het lijntje gehouden te worden. Gisteren heb ik contact opgenomen met "ook dat nog" en zojuist heb ik een e-mail verstuurd naar "radar", dus wie weet.

Dorien

Re: postbank telefoon

Ongelezen bericht door Dorien »

Een reaktie op wat voorgaande berichten : de consumentenbond wel bezig met de klachten over het beruchte Postbankmobieltje, er zou een afspraak gemaakt zijn met de Postbank dat alle klachten voor 14 november verholpen zouden moeten zijn. Zo niet, dan roept de consumentenbond alle mensen op die nog problemen hebben hun gestorte geld weer terug te boeken en een schadeclaim in te dienen bij de Postbank. Zie voor verdere info de internetpagina van de consumentenbond.
Ook ik heb naar het 0800-nummer van de Postbank gebeld naar aanleiding van de brief dat ik het mobieltje al enige tijd in mijn bezit had en nog niet geactiveerd had. In deze brief stonden zelfs de laatste cijfers van mijn mobiele nummer van de telefoon die ik tot op de dag van vandaag nog niet ontvangen heb! De medewerker die ik aan de lijn kreeg vertelde mij dat mijn gegevens genoteerd waren en dat ik, echt waar, de telefoon voor 14 november zou krijgen. Ja, logisch dat ze deze datum roepen, ze zullen wel niet blij zijn als er 10.000 mensen een schadeclaim gaan indienen. Het is nu vrijdag 9 november, ik neem aan dat er op zondag geen bezorgingen worden gedaan dus de Postbank heeft nog 3 dagen om uit te leveren als dit voor 14 november gedaan moet worden. Ik ben benieuwd !

J. Baalhuis

Re: postbank telefoon

Ongelezen bericht door J. Baalhuis »

Ik heb voor wat betreft de PB aktie geen problemen gehad aangaande de levering en activering van de gsm. Bellen ging ook prima. Alleen het wappen naar de pbsite ging niet. Code 65005 (telefonnummer onbekend bij de PB). Dit was begin september. Beide servicedesks (PB en Telfort) wisten niet wat dat betekende. Ik zou bericht krijgen. Tot nu toe nog niets. Diverse e-mails verstuurd, doch geen reactie net als op de evenzovele probleemregistraties. Geduld dacht ik.!!!!!
Op 25-10-01 waardeerde ik mijn gsm op met Fl 25,-, kreeg geen SMS van Telfort, zoals eerder wel. De andere dag kon ik via Girotel zien dat WEL het bedrag van mijn rekeneing was afgeschreven. Ik was des duivels. Heb weer gebeld gefaxd en e-mails verstuurd. Bleek juist op die dag volgens Telfort een storing te zijn geweest. Maar geld terugstorten HO MAAR. Ik wacht nu nog op een reactie, sinds 26-10-01. Een reactie op het m-bankieren bleef sinds 23-8-01 uit. DE POSTBANK DA'S MOEILIJK PAST BETER BIJ HUN DAN MAKKELIJK!!!!

Henny van Laarhoven

Re: postbank telefoon

Ongelezen bericht door Henny van Laarhoven »

Ook ik ben al maanden bezig om de postbank te (proberen te) activeren om mij mijn toegezegde mobiele telefoon te doen toekomen. Echter tot op heden zonder resultaat.

Omdat ik het bellen en de antwoorden (die achteraf toch steeds niet blijken te kloppen) van de postbank-medewerkers zat ben, heb ik de postbank vorige week een brief gestuurd waarin ik ze tot 1 december 2001 de tijd geef of om de telefoon af te leveren of mij een vergoeding van 300,- toe te kennen (is volgens de postbank de waarde van de telefoon) wegens het niet nakomen van hun afspraken. Indien de postbank niet reageert zal ik genoodzaakt zijn andere maatregelen tegen de postbank te ondernemen (geschillen-commissie, aanklagen, ...). Op deze brief heb ik nog geen reactie ontvangen.

Ondertussen heb ik wel mijn tegoeden bij de postbank weggehaald en bij een andere bank ondergebracht. Op deze wijze kan de postbank niet 300,- van mijn rekening afhalen wegens het niet activeren van een mobiele telefoon die ik tot op heden nooit ontvangen heb.

Benjamin de Jonge

Re: postbank telefoon

Ongelezen bericht door Benjamin de Jonge »

Ik heb nog wat gezellige verhalen:
ik kreeg een dreigbrief (mooie uitdrukking van een vorige schrijver) met de mededeling dat ik hem nog niet geactivieerd heb. Dat had ik ze ook kunnen vertellen want ik heb geen telefoon. In dat zelfde gesprek (ik kreeg al na 30 minuten(!) iemand aan de lijn zei deze beste man dat op 14 november alles bezorgd is. Ik de 15e bellen, nog steeds geen telefoon, ik kreeg een mens aan de lijn dat alleen kon zeggen: ik weet niet wanneer het bezorgd word. Ik heb even wat dingen gezegd over klantvriendelijkheid enzo, maar er kon zelfs geen excuus af. Mijn moeder helemaal kwaad en die bellen. Ze kreeg een aardige mevrouw tegenover zich met de fijne mededelingen dat die'bezorgers mijn telefoon ergens anders hadden gedropt. Ze ging er zelf achteraan... ja hoor als je niet eens weet waar dat ding is... maar ik denk er serieus over om al mijn geld van de rekening te halen en over te stappen naar een ander. Als iedereen dit doet kan de postbank daar best probleempjes van krijgen... echt ik ben het SPUUGZAT en ik zou willen dat 1 van dei consumenten programma's er eens wat aan doen. Als je dit lees zakt je broek toch af?

Dorien

Re: postbank telefoon

Ongelezen bericht door Dorien »

Het is niet te geloven! Na al die tijd! Lang gewacht en toch gekregen, jawel, de Siemens is eindelijk afgeleverd. En, hij doet het ook nog, het aanmelden ging vlot, het opwaarderen ook. Alleen, het aanmelden voor het M-bankieren, dat lukte dus niet. Na verschillende pogingen, mijn vreugde begon al een beetje om te slaan naar teleurstelling, kreeg de telefoon toch verbinding met de server en kon ik de verdere procedures volgen. Ach, en dat het me bij elkaar zo'n 15 gulden aan beltegoed heeft gekost, dat neem ik maar voor lief.........

Bertie Stubbe

Re: postbank telefoon

Ongelezen bericht door Bertie Stubbe »

Ik heb ook meegedaan aan deze actie. Inmiddels ben ik een half jaar verder, heb ik nog steeds geen telefoon maar krijg ik wel steeds aanmaningen van de Postbank om de telefoon te activeren om de boete van fl. 300,00 te voorkomen. Help wat moet ik doen?

Arthur van der Leest

Re: postbank telefoon

Ongelezen bericht door Arthur van der Leest »

Leuke actie Postbank !!! Als jullie het niet aankunnen
begin er dan niet aan !!!!

Ik zweer je als er 300,= afgeschreven zonder dat ik
hiervoor ooit een telefoon heb gehad, stop ik abrubt
al mijn bankzaken, en zorg ik er voor dat er heel veel
mensen volgen door negatieve publiciteit via I-world.

Groetjes allen en sterkte...

Peter Dijs

Re: postbank telefoon

Ongelezen bericht door Peter Dijs »

De postbank weet kennelijk niet wat automatiseren is. Ik heb al 8 keer mijn nieuw adres en klacht kunnen indienen bij de helpdesk van M-bankieren. De overige onderdelen van de postbank doen alsof ze niets te maken hebben met deze actie. Als je ze belt kunnen op geen enkele manier je klacht of gegevens van het vorige gesprek terughalen, je kan je verhaal dus opnieuw doen (tegen 0,22 ct per min als je toevallig niet het gratis nummer hebt). Ik ben ook van plan al mijn rekeningen bij de postbank op te heffen als ze het wagen de Nf 300,00 van mijn rekening af te schrijven. Het meest ergelijke is dat ze niet eens de fatsoen hebben om hun excuses aan te bieden voor deze enormen blunder!!

Chantal Blanken

Re: postbank telefoon

Ongelezen bericht door Chantal Blanken »

HOERA!!!!!!!!!!!!!!!!

Op 22 november 2001 was de grote dag. Eindelijk na lang wachten en een hoop ergernissen, is het ongelofelijke gebeurd. Ja het mobiele telefoontje is gearriveerd. Was een dag eerder helaas niet thuis, dus de dag erna snel naar het postkantoor om hem op te halen. Het activeren ging soepel en ik kan gelukkig nu bellen met mijn mobieltje. Ik ben dus eindelijk van het vervelende gezeur af. Hopelijk zullen de andere ook eindelijk hun telefoon krijgen. Iedereen die hem nog niet heeft, probeer nog wat geduld op te brengen. En vooral succes. Chantal

I.M.C. Bauer

Re: postbank telefoon

Ongelezen bericht door I.M.C. Bauer »

Jawel, ook ik ben inmiddels in het bezit van het postbank mobieltje. Het een en ander ging nog niet zo soepeltjes, maar uiteindelijk functioneert nu alles.
Nou wil ik niet zeuren, maar toch jammer dat er geen excuus brief bij zit, de actie bonnen inmiddels verlopen zijn en de aller eerste ontvangers van het postbank mobieltje nog eens f15,-- extra bel tegoed mochten ontvangen.

levensnevel

Re: postbank telefoon

Ongelezen bericht door levensnevel »

Postbank,altijd makkelijker ...

ach ik word alleen maar verdrietig van zo'n holle reclame kreet ;)
Eerst de meest fantastische verhalen mogen aanhoren waarom ik de beloofde telefoon nog niet ontvangen had en toen ik de telefoon ontving (zo'n maand of vijf geleden) lukte het me niet om hem voor M-Bankieren te aktiveren. In de tussenliggende tijd vele malen gebeld (hele riedel van gironummer / naam / postcode / adres e.d. opdreunend). Allerlei adviezen gekregen en opgevolgd (uiteenlopend van verboden cijfercombinaties tot uit elkaar halen van toestel)en tot twee-maal toe een nieuwe activeringskode opgestuurd gekregen. Allemaal zonder enig effect. Bij de laatste brief met nieuwe activeringskode zat ook de 'NLG 300,00' dreigbrief. Dus, ongerust als ik ben ;), maar gelijk alle instructies gevolgd en.... weer geen mogelijkheid tot M-Bankieren. Wederom de HD gebeld en daar werd mij toegezegd dat er binnen een week (dus voor 22 december) een schrijven op de deurmat zou liggen met DE oplossing.
EN je raad het al.... nog steeds een lege deurmat. Vandaar dat ik gisteren maar weereens de HD belde. "Tja, wij rekenen meestal met 14 dagen als termijn waarbinnen brieven bij de klant moeten zijn" was de reactie. "Allemaal erg vervelend maar U kunt Uw telefoon toch gewoon via de girofoon opwaarderen...". Girofoon ???? Ja dat is ook een dienst van de Postbank; daar moet U wel schriftelijk een code voor aanvragen (ROFLMAO) .....
Ik wordt hier niet alleen verdrietig maar ook heel moedeloos van.
Onbegrijpelijk dat een zo groot conglomertaat aan bedrijven, waar de Postbank onderdeel van is, haar automatisering zo abobinabel slecht geregeld heeft.
Ik heb inmiddels begrepen dat de deadline voor activering nu verschoven is naar 29 februari 2002 en heb er dus alle vertrouwen in dat alles voor die datum goed geregeld is ;)
.
Het moet allemaal niet veel langer duren want ik overweeg serieus om alle zaken welke ik aan de Postbank c.s. toevertrouwd heb; zoals giro rekeningen / hypotheek / verzekeringen / spaarloon, bij een bedrijf onder te brengen welke haar automatisering wel goed geregeld heeft.

Levensnevel.

levensnevel

Re: postbank telefoon

Ongelezen bericht door levensnevel »

Allereerst natuurlijk allenmaal een gelukkig en gezond 2002 toegewenst en may all your wishes come true in 2002
Eind goed, al goed ;)
Gisteren het op de laatste dag van het jaar nog maar eens geprobeerd. En ... het werkt ! Eindelijk.
Of ik nu ook daadwerkelijk veel ga M-bankieren is een heel ander verhaal. Eerst maar eens kijken of ze m'n pre-paid opwaardeer aktie goed verwerkt hebben ;))

Levensnevel

Benjamin

Re: postbank telefoon

Ongelezen bericht door Benjamin »

Beste lotgenoten,
Om een heel lang verhaal zeer kort te maken: 15 mei 2001 heb ik 1000 gulden op mijn plusrekening gezet.
Begin juli kreeg ik te horen dat ik in aanmerking kom voor een Siemens mobiele telefoon. 16 juli 2001 ben ik verhuisd van Hoorn NH naar Alkmaar.
Eind juli kreeg ik mijn eerste activeringscode toegestuurd. Gekregen via de PTT doorstuurservice. Ik heb gehoord dat mijn telefoon eind juli drie keer op mijn oude adres is aangeboden.
Na meer dan DERTIG telefoontjes en even zoveel nergens op gebaseerde beloftes ontving ik eind november een tweede activeringscode en op woensdag 5 december 2001 ontving ik eindelijk mijn Siemens telefoon!
Eind verhaal? Echt niet! Bij het activeren van mijn telefoon ontving ik het volgende SMS-bericht: 'Functionaliteit geblokkeerd, neem contact op met de Postbank.'
Op 13 december ontving ik activeringscode nummer 3 en een dag later ontving ik activeringscode nummer 4. Nog steeds hetzelfde SMS-bericht.
Op 2 januari heb ik mijn telefoon op aanraden van een telefonist van de postbank teruggestuurd voor reparatie. Sindsdien heb ik niets meer van de postbank vernomen.
Ik heb nu een e-mail correspondentie van zes A4-tjes met de heer J. Hoen, hoofd e-commerce van de postbank en beantwoorder van het e-mail adres: [email protected]. Dit leidt tot helemaal niets omdat de heer Hoen mij alleen maar verwijst naar hun 0800 0 254 022 en Postbank N.V., t.a.v. Correspondentie Sparen, PJ 02.51, postbus 21009, 1000 EX Amsterdam.

Mijn oude adres staat nog steeds in het systeem van de telefonisten van de beruchte 0800- en 0900-nummers. Mijn nieuwe adres heb ik ook al tientallen keren doorgegeven maar helaas.

Benjamin

Benjamin

Re: postbank telefoon

Ongelezen bericht door Benjamin »

Beste lotgenoten,
Om een heel lang verhaal zeer kort te maken: 15 mei 2001 heb ik 1000 gulden op mijn plusrekening gezet.
Begin juli kreeg ik te horen dat ik in aanmerking kom voor een Siemens mobiele telefoon. 16 juli 2001 ben ik verhuisd van Hoorn NH naar Alkmaar.
Eind juli kreeg ik mijn eerste activeringscode toegestuurd. Gekregen via de PTT doorstuurservice. Ik heb gehoord dat mijn telefoon eind juli drie keer op mijn oude adres is aangeboden.
Na meer dan DERTIG telefoontjes en even zoveel nergens op gebaseerde beloftes ontving ik eind november een tweede activeringscode en op woensdag 5 december 2001 ontving ik eindelijk mijn Siemens telefoon!
Eind verhaal? Echt niet! Bij het activeren van mijn telefoon ontving ik het volgende SMS-bericht: 'Functionaliteit geblokkeerd, neem contact op met de Postbank.'
Op 13 december ontving ik activeringscode nummer 3 en een dag later ontving ik activeringscode nummer 4. Nog steeds hetzelfde SMS-bericht.
Op 2 januari heb ik mijn telefoon op aanraden van een telefonist van de postbank teruggestuurd voor reparatie. Sindsdien heb ik niets meer van de postbank vernomen.
Ik heb nu een e-mail correspondentie van zes A4-tjes met de heer J. Hoen, hoofd e-commerce van de postbank en beantwoorder van het e-mail adres: [email protected]. Dit leidt tot helemaal niets omdat de heer Hoen mij alleen maar verwijst naar hun 0800 0 254 022 en Postbank N.V., t.a.v. Correspondentie Sparen, PJ 02.51, postbus 21009, 1000 EX Amsterdam.

Mijn oude adres staat nog steeds in het systeem van de telefonisten van de beruchte 0800- en 0900-nummers. Mijn nieuwe adres heb ik ook al tientallen keren doorgegeven maar helaas.

Benjamin

Arjan

Re: postbank telefoon

Ongelezen bericht door Arjan »

Wij hebben thuis 2 telefoons (pa en ik). Nu zijn onze rekeningnummers gekoppeld aan elkaars telefoon. En ze snappen gewoon niet er 2 telefoons op 1 adres kunnen zijn. Ik word er zo langzamerhand een beetje moe van. Zij beweren dat we maar 1 telefoon kunnen hebben, maar dat ik er toch echt 2 in mijn handen heb.
Fijn bedrijf die Postbank...

Arjan

arnica

Re: postbank telefoon

Ongelezen bericht door arnica »

Mijn pa heeft ook gespaard, heeft netjes binnen een maand ofzo zijn foon gekregen, helemaal geen problemen gehad.

klinkt ongelooflijk he!!!!

is het ook, hij kan al een half jaar zijn beltegoed niet meer opwaarderen, niet via de postbank, girofoon, of telfort opwaardeerkaart! way to go!!!!!!

Ook mijn vriend had binnen no time zijn foon, de eerste 25,= gulden opwaarderen ging perfect, allen het mbankieren ging niet, hij heeft die 25 gulden opgebeld aan de helpdesk en heeft daarna de telefoon in de hoek geflikkerd! goed gedaan postbank!

En ik? ik had ook gespaard, via girotel, blijkbaar een hele slimme actie van mij, heb namelijk nooit een aanbiedining gekregen voor de telefoon, en na al deze verhalen gelezen te hebben, en de ervaringen met dezelfde foon van mijn pa en mijn vriend gezien te hebben, ben ik heel blij dat ik nooit deze foon heb gekregen van de postbank, ik hou het wel op een abbonement van de kpn. Tot nu toe bevalt me dat goed

Groetjes

Benjamin Kikkert

Re: postbank telefoon

Ongelezen bericht door Benjamin Kikkert »

Mede lotgenoten,

In juli 2001 zou ik mijn telefoon toegestuurd krijgen. Een dertigtal telefoontjes later ontving ik mijn telefoon op 5 december 2001 (hoe ironisch). Inmiddels had ik twee activeringscodes in mijn bezit. Geen van beide werkten: De functionaliteit bleek geblokkeerd. Na ontvangst van activeringscode nummer 3 en 4 was de functionaliteit geblokkeerd.

Op advies van een telefonist heb ik op 3 januari 2002 mijn telefoon terug gestuurd voor reparatie. Nu blijkt (heb ik van een telefonist vernomen) dat de reparatie van mijn telefoon drie a vier maanden gaat duren.

IK BEN HET ZAT! IK WIL EEN TELEFOON DIE HET DOET EN IK WACHT AL GVD 7 MAANDEN EN GISTEREN KREEG IK DUS TE HOREN DAT HET NOG MINSTENS TWEE A DRIE MAANDEN GAAT DUREN.

EEN KOUDE DOUCHE VOOR DE POSTBANK? INVRIEZEN IS NOG NIET ERG GENOEG!

Waarom:

Service 0800 - 0254022: Kunnen me nooit helpen en kunnen alleen berichten doorsturen dus (op schaal van 1 tot 10): 1

Klantenservice Postbank: De heer J. Hoen (hoofd E-commerce en klantenservice) stuurt standaard mailtjes met daarin dat hij mij (ons) niet kan helpen en dat je 0800-0254022 moet bellen dus: 1

De Postbank Siemens Telfort actie is een ongelooflijk duidelijk voorbeeld van incompetentie!

Rene

Re: postbank telefoon

Ongelezen bericht door Rene »

Bedenk goed wat je met je centen doet....

Mobieljes uit delen is een dure grap, veel bedrijven die met dit soort akties stunten kunnen ze gewoonweg niet waar maken. Het zijn lokkertjes maar als het er op aankomt... zijn ze niet meer thuis.

Als je jullie nog eens tegen zo'n aktie aan lopen....

Bedenk goed wat je met je centen doet!

PETER

Re: postbank telefoon

Ongelezen bericht door PETER »

Niuewe telefoon
Mjn telefoon heb ik in Aug.2001 ontvangen .maar ik kwam er niet in .Mijn toegangs code werd geweigerd na 10+ keren 1 nieuwe code te hebben ontvangen werd ik geadviseerd om de telefoon terug te sturen en zou dan een nieuwe ontvangen.
Ik heb hem in Januarie 02 teuggestuurd en ik hoor helemaal niets meer.Ik heb al bv100x gebeld en steeds kreeg ik te horen "het komt wel goed en wij zetten er spoed achter "
Ik heb al 1 brief naar de PB gestuurd maar ik hoor ook niets hiervan.
POSTBANK BEDANKT VOOR DE GOEDE """SERVICE!!""

Gesloten