LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Garantie op Mobiele telefoons

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
Kor

Garantie op Mobiele telefoons

Ongelezen bericht door Kor »

Ik heb veel problemen met de Garantie van Nokia mobiele
telefoons,Veel toestellen hebben last van vochtproblemen en ondanks de garantie word het afgedaan als waterschade dus eigen schuld,en als je hem binnen de garantie termijn brengt met een klacht, en ze niets aan je toestel kunnen vinden, moet je notabene €29,75 onder-zoekskosten betalen omdat hij volgens de reparateur perfect is,deze garantie
is een aanfluiting,en toch blijven mensen nokia kopen.

joep

Re: Garantie op Mobiele telefoons

Ongelezen bericht door joep »

Kor,
Bekend verhaal en Nokia doet er niets aan. Ik heb me laten vertellen dat ze regelmatig gel-soorten gebruiken in de produktie die niet uitgehard zijn voordat de behuizing erom heen gaat. Dit vocht zorgt dan voor de corosie op de print. Schandelijk, gewoon geen Nokia meer kopen!

Joep.

Consultant

Re: Garantie op Mobiele telefoons

Ongelezen bericht door Consultant »

Nokia Benelux heeft bepaald dat bij aanbieden van reparatie waarna vocht wordt geconstateerd er geen onderzoekskosten berekend mogen worden. Wel bij second opinion overigens. Bel anders Nokia Benelux (zit in Diegem, Belgie)

Anita Menting

Re: Garantie op Mobiele telefoons

Ongelezen bericht door Anita Menting »

Ik heb precies hetzelfde meegemaakt. Na anderhalf maand ging mijn nokia telefoon al kapot. Telefoon is opgestuurd via mediamarkt en na anderhalf maand kon ik hem weer eens een keer ophalen. Volgens de monteur zat er vocht in de telefoon, dus dat valt niet onder de garantie. Om mijn kapotte telefoon terug te krijgen moet ik ook nog 44 euro gaan betalen, belachelijk!! Mijn telefoon is nog geen 2 maand oud! Van service hebben ze zeker ook nog nooit gehoord bij Nokia en mediamarkt. Ze hebben bij mediamarkt zelfs gezegt dat ik zelf er water over heen heb gegooit en dat ik dat niet gezegt heb omdat ik wist dat dat niet onder de garantie valt. Dat is echt belachelijk. Kortom koop geen nokia en koop vooral niet bij mediamarkt.

hermanrita

Re: Garantie op Mobiele telefoons

Ongelezen bericht door hermanrita »

Wij hebben hetzelfde meegemaakt, maar dan met een Siemens telefoon. Hij was nog geen jaar oud, we dachten dus dat er nog garantie op zat. We moesten hem zelf opsturen, wat al geld kostte. Verder onderzoekskosten en reparatiekosten. Volgens hun was de telefoon nat geweest. (wat volgens ons dus echt niet zo is).
Er was niet over te praten. We hebben verschillende brieven geschreven.
Ik koop nooit meer een Siemens.

Henry van de Werken

Re: Garantie op Mobiele telefoons

Ongelezen bericht door Henry van de Werken »

Ik zit momenteel met hetzelfde probleem. Toestel haperde, weggebracht binnen garantietermijn. "Vochtschade" En IK mag €32,75 betalen :evil: onderzoekskosten :twisted: :evil: DACHT het niet.
Kan ik hier onderuit? Het toestel is immers niet gerepareerd... Ik wil gewoon mijn eigen toestel terug, dan maar haperend.

tim

Re: Garantie op Mobiele telefoons

Ongelezen bericht door tim »

Als ik deze klachten lees kan ik mij voorstellen wat ze bedoelen met vocht probleem . Als uw telefoon veilig warm opgeborgen is in uw binnezak hoesje tas enz en na het overgaan in een koude /winterse omgeving gebruikt worden[ buiten ],zou het kunnen dat er door het temperatuurs verschil condensvorming onstaat omdat de warme componenten ineens afkoelen, hiermee wil ik niet zeggen dat de fabrikant vrijuit gaat tenzij er in de gebruiks aanwijzing melding van wordt gemaakt ik heb er een waarin staat niet in direkt zonlicht tussen+5C en +35c opladen maar er wordt niet gesproken over -temperaturen

Pol

Re: Garantie op Mobiele telefoons

Ongelezen bericht door Pol »

Ik reageer ook graag eventjes. Na 11 maanden kreeg mijn Samsung N620 ook kuren: ik kreeg alleen een foutmelding en verder niets. De telefoon had ik via het web gekocht en ik viel nog in de garantie, dus de telefoon stuurde ik terug. Na onderzoek bleek ook waterschade en ik moest zo'n 50 euro betalen om het (kapotte) toestel terug te krijgen. Belachelijk. Ik geloofde het eigenlijk niet en toen ik vroeg om een rapport van hun repair centre, was dat 'kwijt'. Zeer verdacht. Hopelijk kan er iets worden gedaan aan dit soort praktijken.

wildsseb
Berichten: 8
Lid geworden op: 19 feb 2004 21:04

Re: Garantie op Mobiele telefoons

Ongelezen bericht door wildsseb »

Ik heb ook twee kapot nokia gehad door vocht schade.
1 Door waarschijnlijk een zweet druppel en de ander door regen.
De eerste keer kreeg ik me telefoon zonder problemen en zonder te betalen terug.
De tweede keer moest ik 29 euro betalen voor EEN KAPOT TOESTEL!!!

Sebastiaan

P.s. Nooit een vergoeding gekregen eerst toestel 2 maanden out ander toestel 6maanden oud allebei nokia 3310.

Martien

Re: Garantie op Mobiele telefoons

Ongelezen bericht door Martien »

Ook ik heb een Nokia 3310 die binnen 12 maanden kuren (uitval) vertoonde. Via Expert is deze opgestuurd en per fax kwam de melding vochtschade, dus geen garantie (ik vraag me af of ze hem echt onderzocht hebben). Als ik mijn toestel terug wil dan graag EUR 30,- onderzoekskosten betalen. Hier ben ik niet mee accoord gegaan en vandaag zal ik Expert een brief doen toekomen waarin ik gewoon een goed werkend toestel wens.

maartje

Re: Garantie op Mobiele telefoons

Ongelezen bericht door maartje »

Ik lees hele bekende verhalen!!
Mijn nokia ging ook kapot.
Dit binnen 2 weken. Ging er mee terug naar de block.
Daar vertelde ze mij dat deze moest worden opgestuurd.
Maar ik kreeg geen leentoestel!! Terwijl het wel ongeveer 4 tot 6 weken duren kon. Nou je vooruit dan maar. Ik heb de battery eruit gehaald om in een andere telefoon te gebruiken.

Na 2 weken kreeg ik een brief van de Block dat mijn telefoon waterschade heeft. Dit valt niet onder de garantie.
Ze willen hem voor me maken maar dat kost 180 euro, terwijl ik de telefoon 4 weken ervoor heb gekocht voor 150 euro.
Ook kon ik hem laten vernietigen of terug krijgen tegen transport kosten.
Maar ik wil geen van allen, ik wil gewoon dat hij kosteloos gemaakt word en dat ik hem dan kosteloos terug krijg!!
Garantie is garantie, want mijn telefoon is nooit nat geweest!

pang

Re: Garantie op Mobiele telefoons

Ongelezen bericht door pang »

kunnen ze hem wel testen op waterschade? Heb namelijk ook verhalen gelezen dat mensen hem in de wasmachine hebben gestop en in het water was gevallen en na het drogen deed hij het weer.

ofmijn verhaal
luister en huiver en vooral niet lachen :)

in de begin dagen van Ben met de nokia 6150 actie. Op een dag ging ik pizza hallen rugzakje gsm erin. 2 pizza's gehaald dat dragen ging n iet zo lekker en warempel hij paste in mijn rugzak. Kom ik thuis de hele topping met gesmolten kaas over mijn gsm. Eerste wat er gebeurde mijn frontje liet helemaal los en daarna geen beeld meer. dus ik na 2 weken nadat de pizza geur weg was en hij het echt niet meer deed langs de winkel gegaan waar ik nog garantie had. Duurde 6 weken wat normaal 2 weken zou duren voordat hij terug kwam. Conclusie ik had hem lk laten van waardoor frontje los ging en de bekende keuze afstaan of onderzoeks kosten betalen. Aangezien ik hem niet had laten vallen(was ook nergens een kras van te bekennen) en het een bekend probleem was dat dat frontje heel makkelijk los raakte. Ging ik daarmee niet akkoord en natuurlijk dat ik extra lang moest wachten. Dus na 2 weken later was hij gratis gerepareerd, dus ik vroeg me echt af wat die reperatie mensen dan doen.Script 1 frontje los = laten vallen en script 2 gsm doet het niet = waterschade?

want wat ik had is denk ik erger dan water olieschade

tafkak

Re: Garantie op Mobiele telefoons

Ongelezen bericht door tafkak »

Waterschade is altijd een heet hangijzer.
Ikzelf sta in een telecommunicatie winkel en word dus regelmatig voorzien van defecte toestellen.

Waterschade is aantoonbaar. Maak maar eens een nokia open (torkschroeven) en als er op de printplaat een witte waas zit, er is iets versmolten, uitslag op de contactpunten, dan praten wij over waterschade.

De vraag die de meeste mensen dan stellen is niet de wat is waterschade, maar hoe kom ik aan waterschade.
Dat is vrij makkelijk. We kennen allemaal de regen, wc pot, natte handen. Maar ook de temparatuur schommelingen van buiten, binnen, airco dragen daar hun steentje aan bij.

We vergeten dat een mobiele telefoon een klein technisch wonder is. Alles moet hij kunnen, spelletjes, foto's maken, bellen en het toestel wordt steeds kleiner. Dus ook een stuk gevoelliger.

Het repareren van waterschade is niet te doen. Water komt namelijk overal, ook waar je als reparateur niet bij kan komen. Dat houd in dat ook al is hij voor het oog weer schoon, er kan nog ergens wat in zitten. Tegenwoordig moet er ook op een reparatie garantie gegeven worden en als er na een schoonmaakbeurt toch nog vocht achterblijft en na 2 maanden stopt het toestel er weer mee, gaat het voor de reparateur ook in de euro's lopen.
Over de onderzoek kosten kan ik kort zijn, ook een reparateur moet brood op de plank krijgen en heeft er werk aan, dus mag daar wat voor vragen.

Ik denk dat waterschade nooit naar ieders tervredenheid kan worden opgelost. Maar dat er vocht in een toestel kan komen staat vast en weet iedereen. Als we nu eens allemaal dat in ons achterhoofd houden denk ik dat men wat zorgvuldiger met het toestel zal omgaan.
Tafkak

jappie10

Re: Garantie op Mobiele telefoons

Ongelezen bericht door jappie10 »

Ik werk ook in een telefoonwinkel dus ook ik word regelmatig voorzien van defecte toestellen.

Het maakt niet uit welk merk je koopt, in elk model kan waterschade optreden. Dat verhaal van NOkia over nog niet uitgeharde onderdelen lijkt me sterk. Nokia's doen het over het algemeen prima.

Het verhaal van mobiel in de wasmachine, tja. Als je het toestel uitzet en lang wacht, kan de schade meevallen. Als het toestel aan staat en je hebt vocht dan is de optelsom water + electriciteit = boem snel gemaakt.

Vochtschade kan voorkomen in electronische apparaten. Het is duidelijk aan te tonen door een groene uitslag bij de contactpunten of een waas over de printplaat. reparateurs keuren zoiets niet graag af. De reputatie van het merk zal het geen goed doen.

Vochtschade komt met name voor bij verkeerd gebruik van zo'n geavanceerd elecronisch mobieltje. Natuurlijk zijn er uitzonderingen. Het is alleen niet makkelijk te accepteren als je als klant het bericht zo op je bord krijgt.

Gesloten