LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ECI

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
I. Karssen

ECI

Ongelezen bericht door I. Karssen »

Zijn er meer mensen die zijn gedupeerd door ECI omdat de septemberaktie alleen voor nieuwe leden is, terwijl de mailing ook naar bestaande leden is gesuurd?

evertz

Re: ECI

Ongelezen bericht door evertz »

ik heb zoiets dergelijks zelf ook ervaren inmiddels ben ik al 12 jaar trouw lid van de ECI en zeer tevereden.
twee jaar geleden ontving ik ook z'on mailing van de ECI vond ik toen niet echt leuk ik al 10 jaar lid en bijna geen extra's en voor nieuwe leden ontzettende leuke kado's en/of voor zeer leuke prijs iets uitzoeken.
een telefoontje naar ECI was toen voldoende en na overleg mocht ik mij voor HFL. 100,- iets uit de catalogus uitzoeken echt TOP!!!!!!
ECI nogmaals bedankt voor jullie goede afhandeling.

misschien heb je iets aan dit verhaal!

suc6

I. Karssen

Re: ECI

Ongelezen bericht door I. Karssen »

Ik heb ook gebeld naar de ECI. Daar kregen wij te horen dat er een nieuwe aanbieding onderweg was, om hun fout te herstellen. Helaas hebben we tot nu toe niets gehoord van ze...

CC-medewerkster

Re: ECI

Ongelezen bericht door CC-medewerkster »

Er zijn toch al verschillende mensen geweest die wel al iets gehoord hebben over deze actie, dus als ik U was zou ik voor de zekerheid nog een keertje bellen.
Met vriendelijke Groet.

CC-medewerkster

Re: ECI

Ongelezen bericht door CC-medewerkster »

Dat gebeurt soms ook omdat sommige mensen hun eigen bankzaken niet bijhouden, en dat kan de eci dan weer op gaan lossen.

S. Pooran

Re: ECI

Ongelezen bericht door S. Pooran »

Ik wil hier ook op reageren, ben 3 jaar geleden lid van ECi geweest. Krijg ik een paar maanden terug ineens een rekening van ruim 158 euro!!! Als ik bel, weten ze ook niet waar het betrekking op heeft, ik heb bij mijn weten alles altijd betaald. En nu breekt m'n klomp, sturen ze Incasso-Unie op me af. Die zijn echt helemaal asociaal, eerst krijg je een brief, daar bel je dan over om te vertellen dat je niet weet wat voor nepfactuur dit is, vervolgens wordt je de dag daarop door een of andere miep gebeld die zegt dat je moet betalen. Oke, weer alles uitgelegd, of ik het op papier wilde zetten, oke gedaan. Krijg ik van de week een brief, waarin staat dat mijn verblijfplaats is geverifieerd bij de plaatselijke autoriteiten en dat ik binnenkort huisbezoek kan verwachten van 1 van de buitendienstmedewerkers. Kan dit nou zomaar????

Gedupeerde van spookfactu

Re: ECI

Ongelezen bericht door Gedupeerde van spookfactu »

ECI IS ECHT EEN ORGANISATIE WAT ERG SLECT WERKT, PRECIES HETZELFDE IS OOK BIJ ONS GEBEURD, NA RUIM 2 JAAR KRIJGEN WE STEEDS NOG SPOOKFACTUREN VAN BOKEN DIE WE NOOIT BESTELD HEBBEN EN NOOIT ONTVANGEN HEBBEN, TERWIJL ECI BEWEERD VAN WEL EN MAAR REKENINGEN BLIJFT STUREN EN DREIGEN MET INCASSO!
DIVERSE MALEN HEBBEN WIJ AL EEN BRIEF OPGESTELD NAAR ECI, MAAR KRIJGEN NOOIT EEN REACTIE TERUG OP DE BRIEF, DE ENIGE REACTIE DIE WE KRIJGEN IS EEN FACTUUR!

ECI KAN EN MAG NIET ZOMAAR SPOOKFACTUREN TOESTUREN NAAR EX-LEDEN OF LEDEN, OOK WERKEN ZE ERG LANGS ELKAAR HEEN, WANT WE WORDEN TOCH NOG GEBELD DOOR EEN DOMME TELEFONISTE VAN ECI MET DE VRAAG OF WE NOTABENE WEER LID WILLEN WORDEN!!!!
OOK SCHIJNT DEZE STOMME TELEFONISTE NIKS AF TE WETEN VAN
ALLE CORRESPONDENTIE DIE WIJ AL HEBBEN TOEGESTUURD EN GAAT DAN ALS EEN STOMME PAKEZEL GEWOON VERDER MET HAAR COMMERCIELE onzin VERHAAL OVER WELKE ACTIE ECI NU WEL WEER NIET HEEFT BEDACHT!

KORTOM: ECI IS NEP EN ER MOET EENS EEN INTERN ONDERZOEK PLAATSVINDEN, ALS NIEMAND ER WAT MEE DOET EBT DIT ZO NOG JAREN VERDER, DAAROM ZAL IK ZEKER AANGIFTE GAAN DOEN EN BLIJVEN VECHTEN MET DEZE BEESTEN DIE VOOR ECI WERKEN!

AAN ALLE MENSEN DAN OOK DE WAARSCHUWING: WORDT GEEN LID VAN ECI, U KOMT NOOIT MEER VAN ZE AF, EN ZE PLEGEN MEINEED!

arie.o

Re: ECI

Ongelezen bericht door arie.o »

:evil:

Langs deze weg wil informeren of er nog meer mensen zijn die het volgende herkennen. Ik moest er via een inkassoburo, ruim een jaar na dato, achter komen dat ik volgens ECI lid was van hun organisatie. Terwijl ik mezelf NOOIT heb aangemeld als lid en er nooit enige correspondentie heeft plaatgevonden tussen ECI en mijzelf.
Nog groter was mijn verbazing toen, nadat ik ECI over deze zaak had aangeschreven, ze glashard blijven volhouden dat ik lid ben, maar weigeren de door mij gevraagde bewijstukken (inschrijfbewijs, kopieen van correspondentie en afleverfacturen) te overleggen. Inmiddels wordt er door ECI ook al niet meer op mijn E-mails gereageerd!!!

Misschien wordt het weer eens tijd voor een televisie uitzending over ECI.
Ik zal in ieder geval mijn volledige medewerking aan een televisie
uitzending geven, en alle correspondentie graag aan de redactie ter
beschikking willen stellen.

J.

Re: ECI

Ongelezen bericht door J. »

Meestal is het wel zo dat er eerst 5 aanmaningen aan vooraf gaan voordat er een incasso-bureau mee gemoeid is, en bij de 5e aanmaning staat ook een waarschuwing dat het daarna naar incasso gaat. Waarom reageren mensen niet meteen na de eerste aanmaning, en pas als er een incassobureau mee bezig is?????
Ik denk persoonlijk dat dit wel een beetje laksheid van de mensen zelf is!!!!!

ONRECHT.HATER
Berichten: 75
Lid geworden op: 05 sep 2003 02:40

Re: ECI

Ongelezen bericht door ONRECHT.HATER »

Goh, herkennen jullie niet iets in deze verhalen ? Ofwel, wat is de overeenkomst tussen ECI en UPC ? (Behalve dat beiden uit 3 letters bestaan ?)

arie.o

Re: ECI

Ongelezen bericht door arie.o »

:oops:
Beste J.
Of jij werkt bij ECI of jij snapt er echt niets van!!!!!
Inmiddels heeft ECI namelijk zijn excuses aangeboden.
Er blijkt inderdaad gefraudeerd te zijn!!!
De adres controle en verzendadres van ECI laten sterk te wensen over.
ECI stuurt daadwerkelijk een jaar lang alle post naar een verkeerd adres (een adres waarvan de naam van de bewoner niet overeenkomt met het adres, wat men zelfs in het telefoonboek al had kunne constateren).!!!!!
Vervolgens wordt het lidmaatschapsadres gewijzigd en krijgt diegene die op dat adres woont een incassoburo aan zijn broek.
REGELRECHTE FRAUDE dus bij ECI!!!!!

beste J. laat in het vervolg dergelijk stupide commentaar aub achterwege!!!!

Gast

Re: ECI

Ongelezen bericht door Gast »

Ik kreeg laatst een jongen aan de deur die vroeg of hij mij een paar vraagjes mocht stellen.
'Als je maar niks wil verkopen' zei ik. Nee nee, gewoon een paar vragen. Hij vertelde dat NBC 35 jaar bestond en dat ie mij iets mocht geven, maar dan moest ik eerst paar vragen beantwoorden. Naar wat voor muziek ik luisterde, films ik keek, of ik wel s cd brandde, niet veel meer. Ik netjes geantwoord. Koop je ook cd, video's, boeken blablabla en hoevaak? 'AHA' zei ik 'je bent van de ECI!!' 'nee, zeker niet. Dit is heeeeel iets anders. Wij zitten achter de V&D' "jaaaa, de ECI" "neeehee, en in den bosch zitten wij daar en daar" . Ik dacht toch zeker te weten dat dáar de ECI zat. NIks hoor. 'Maar ik koop niks en ik wordt geen lid', zei ik. 'ik ben blij dat ik er net van af ben'. Nee nee, hij wilde mij écht niks aansmeren.

Nu komt het. 'Ik mag u een pas geven waarmee u 10%korting krijgt op al die spullen die u net noemde. Alleen voor u. '"oke geef me die pas maar dan' "Dan moet u eerst wel twee kleine vraagjes beantwoorden. 1: Ben u ouder dan 21?' ja dus. hehe. '2, beloofd u dat u dit jaar vier keer spullen koopt bij NBC?' WAT??? 'dat kan ik u niet beloven' Hij helemaal verontwaardigd, 'waarom niet, u zegt net dat u 34 producten koopt, dan kan u die toch net zo goed bij ons kopen.' 'Sorry meneer. maar daar heb ik geen zin in. misschien koop ik dit jaar wel helemaal NIKS!! '

Boos droop ie af.

Blijkt dat: 2. [quote: NBC (de Nederlandse Boeken Club), opgericht in 1967, is een nevenonderneming van ECI, 's lands grootste boeken- en muziekclub. Alle werkzaamheden, projecten en processen met betrekking tot NBC worden uitgevoerd binnen de ECI-organisatie]

jaja, lekker hoor. rare mannen langs deuren sturen....

(moest dit even kwijt.)
groetjes

joris10

Re: ECI

Ongelezen bericht door joris10 »

eci is echt een bedrijf dat op het randje van toelaatbaarheid werkt,gladde verkopers die met mooie praatjes op straat je een contract aansmeren,het is sneu dat dit soort mensen zo hun brood moeten verdienen,maar ik geloof dat ze langzaam aan het doodbloeden zijn daar er steeds minder cd 's boeken etc..worden verkocht ,voormij zijn het kakkerlakken.

duveltje

Re: ECI

Ongelezen bericht door duveltje »

Ik lees net alle berichten over ECI hier en ik moet inderdaad zeggen dat ze daar ontzettend langs elkaar heen werken.
Ik ben nu zo'n beetje al 5 keer lid geweest en iedere keer voor 1 jaar. Waarom? zullen jullie je afvragen, nou dit is omdat je dan zo lekker voordelig aan je eerste aankopen komt, 6 artikelen voor E 5,95 + vezendkosten en eenmalig 2,95 voor het boekje, dus bij elkaar ongeveer 11 euro. Ik ben nu weer pas lid geworden en er heeft tussen de twee lidmaatschappen nog geen eens 1 dag tussen gezeten!
Stond ook helemaal niet in de voorwaarden dat je het laaste jaar of half jaar geen lid had mogen zijn, dus ben ik weer voor een jaartje lid!
Dat langs elkaar heenwerken heeft ook voordeel voor de consument ! Maar ja, ook nadeel voor sommige mensen maar ik heb daar gelukkig (tot nu toe) geen last van gehad.

Gesloten