LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] HELP, wat te doen??

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
Sonja

HELP, wat te doen??

Ongelezen bericht door Sonja »

Hallo iedereen,
Mijn vader is ook een van de gedupeerden door Dexia. Zijn contract liep af op 23 mei j.l. Nu hebben wij al 1 aanmaning gehad.
Ik wilde eigenlijk weten wat nu het beste ondernomen kan worden. Mijn vader blijft erbij dat hij niet betaalt, ik geef hem in dit opzicht ook helemaal gelijk, maar wat gebeurt er nu verder??? Kunnen de deurwaarders (als die ooit een keer komen) nu echt wat doen??
Wat doet iedereen die hiermee te maken krijgt? Gewoon niet betalen en de zaak afwachten van Eega en Leaseverlies (hierbij zijn beide ouders aangesloten).
Alvast bedankt voor het antwoord.

el

Re: HELP, wat te doen??

Ongelezen bericht door el »

Sonja, deurwaarders kunnen niets doen zonder gerechtelijk bevel, het is alleen maar dreigen.
Hier is al heel veel over geschreven op het forum, dus even zoeken.

Sara Etty

Re: HELP, wat te doen??

Ongelezen bericht door Sara Etty »

Hi Sonja,

Indien de contracten zijn vernietigd door eega op grond van artikel 1:88 juncto 1:89 BW kan Dexia de vernietiging alleen bij de rechter ongedaan proberen te maken. Zo lang dat niet gebeurt / niet lukt is het contract vernietigd en kan Dexia de veronderstelde vordering ook niet uit handen geven aan een incassobureau nu die vordering met het contract teniet is gedaan door de vernietiging. Het is wel verstandig hierover steeds te blijven communiceren met Dexia. Er staan in dat kader twee concept brieven op de site van Blok. Verder staat er op dit forum erg veel over eega situaties en wat je daarin nu wel of niet het beste kunt doen en wat er zou kunnen gebeuren.

Groet, Sara

t inus

Re: HELP, wat te doen??

Ongelezen bericht door t inus »

sonja,ik zou ook niet betalen wat de brieven betreft zie forum wat je ook opschrijft ze ontkennen toch alles .

Gesloten