LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Defecte DVDspeler...

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
Floyd

Defecte DVDspeler...

Ongelezen bericht door Floyd »

Mijn +/-1 jaar oude dvd speler, is gaan flippen, als er een cd/dvd in zit gaat hij na tientallen minuten spontaan keihard rondjes draaien, en werkt er niks meer. De enigste oplossing is de stekker er uit te trekken.
Nu vroeg ik me af hoe het met de garantie zit. Ik heb alle topics in dit subforum door gelezen, maar daar wordt je niet veel wijzer van. Waar kan je bijvoorbeeld vinden hoelang de wet vondt dat een dvdspeler mee moet gaan. En hoe overtuig je de winkel, dat zij of de fabrikant van de speler voor de kosten moeten opdraaien of in ieder geval voor een gedeelte. Want de meeste winkels zijn ook niet echt met die wet bekend. Dat bleek ook wel uit de aflevering van tros een aantal seizoenen terug die over dit onderwerp ging.
Enige advies, links zouden welkom zijn.

mathieu

Re: Defecte DVDspeler...

Ongelezen bericht door mathieu »

De wet bepaalt niets over dit soort termijnen. De termijn is afhankelijk van wat wij met z'n allen normaal vinden voor een dvd speler en is afhankelijk van aankoopprijs en gebruik. Indien het apparaat net buiten de commerciele (fabrieks)garantie valt dan lijkt het me normaal dat de fabrikant nog steeds voor 100% van de kosten opdraait.

Hoewel de europese richtlijn op dit gebied al langer bestaat, is de wetswijziging pas per 1 mei jongstleden ingegaan.

Kijk voor meer info op:
http://www.justitie.nl/publicaties/broc ... rantie.asp

Gesloten