LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] WOZ=bezwaar

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
Ber Goedhart

WOZ=bezwaar

Ongelezen bericht door Ber Goedhart »

De gemeente Zoetermeer beweert dat zij het antwoord op ons (een 5-tal buren) bezwaar tegen de WOZ (maart 2001) met NOG een jaar kunnen verlengen. Zij hebben ministeriele toestemming gehad in 1998 zeggen zij. Dus 2 jaar wachten ?
Terwijl in de aanslag, en overal waar je dit onderwerp leest, over één jaar wordt gesproken.
De reden: een ander belastingpakket en de test/ombouw als gevolg van de Euro! Ja,ja anno maart 2002 is Zoetermeer nog niet over op de Euro !! &#$@(#$@
Mijn vraag is:
A. Is er in 1998 éénmalig toestemming gegeven of kan Z"meer de WOZ bezwaren 2 jaar verlengen ?
B. Is de reden van e.e.a. wel de waarheid ?

Dick Kleijn

Re: WOZ=bezwaar

Ongelezen bericht door Dick Kleijn »

Geachte heer Goedhart,

Ik ben zelf woonachtig in de gemeente Zeewolde en heb met nagenoeg het zelfde probleem te maken. In mijn geval heeft de gemeente Zeewolde met instemming van het colege van B&W de termijn van een jaar verlengd.
Hoe zit het nu wettelijk?
De algemene wet bestuursrecht schrijft de regelen voor ten aanzien van het indienen van een bezwaar en hoe hierop gereageerd dient te worden. De termijn van een jaar is dan ook in deze wet en de bijbehorende jurisprudentie geregeld. Mijns inziens kan deze wettelijk geregelde termijn nimmer worden verlengd en indien dit wel gebeurd worden in dure termen "de algemene beginselen van behoorlijk bestuur geschaad".
Ik denk als u zich hierin verder verdiept en bij uw gemeente alle kosten in rekening gaat brengen dat u een behoorlijke kans van slagen heeft. Doe dit ten alle tijden schriftelijk i.v.m. bewijs.

Succes en vriendelijke groeten,

D.H. Kleijn.

Gesloten