LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Sterfhuisconstructie

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
el

Sterfhuisconstructie

Ongelezen bericht door el »

Het zou zo kunnen zijn dat Dexia bijv. een sterfhuisconstructie gaat bedenken. Opeisen van leasecontracten ( c.q. de uitstaande geldleningen) en ontvangen gelden gescheiden houden?

Moeder bank dexia België staat garant, maar wat deze garantie inhoudt is niet bekend.

Bijv. Stel je besluit tot afkoop en de restschuld wordt aan Dexia betaalt. Later blijkt dat bijv. Dexia niet aan zijn verplichtingen kan voldoen, dan ben je dus ook de betaalde gelden van de restschuld kwijt. Je kunt beter hebben dat Dexia het geld bij de client moet halen, als andersom.

Wat kun je nu het beste doen.

Luc 2

Re: Sterfhuisconstructie

Ongelezen bericht door Luc 2 »

el,
zelfde onderwerp zelfde gedachte bij mij
echter niemand die reageerde op mijn topic van vorige week
ik zal mijn sterfhuis even ophalen om een vergelijk te vergemakkelijken. Je zult zien er zijn veel overeenkomsten
groet luc2

Anita

Re: Sterfhuisconstructie

Ongelezen bericht door Anita »

Dit heb ik al die tijd al gedacht, maar kunnen en mogen ze dat wel?? Het is wel de reden dat ik besloten heb nog niet te betalen.. We moeten volgende week even afwachten, even kijken wat er bepaald wordt in de tweede kamer.
Bij Dexia knijpen ze hem ook wel hoor, dat aanbod van hun is niet wat en je moet van je rechten afzien, ik vind dat ze dan al toegeven dat er iets fout zit, want als je vind dat je goed bezig bent doe je dat niet. Toch???
Maar wacht volgende week eventjes af.

Groetjes Anita

Gesloten