LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] zet hier alle argumenten tegen leaseprodukten. Kort. houden.

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
sonja

zet hier alle argumenten tegen leaseprodukten. Kort. houden.

Ongelezen bericht door sonja »

Bijvoorbeeld.

-geen zorgplicht
-niet goed beheerd.
-geen goede voorlichting
-geen echte verkopers
-verdraaiing van echte grafieken over de laatste 20 jaar.

etc.

We kunne dit gebruiken tegen de rechtzaak die binnenkort
aanvangt.

Dus kort alles puntsgewijs hier neer zetten.

En geen dubbele dingen, dit is onhandig.

Doe je best!

Sonja.

buitenlander

Re: zet hier alle argumenten tegen leaseprodukten. Kort. houden.

Ongelezen bericht door buitenlander »

Geen kennis van zaken.
Wie laat er iemand een winstverdriedubbelaar leasen op het moment dat de beurs zeer hoog staat (690).2e en 3e pakket kan nooit duurder zijn dan eerste. Aanschaf 2 pakket waarde 4.000 euro kopen voor 10.000 euro etc.

Bedankt DEXIA (voorheen Legiolease).

Wim

Re: zet hier alle argumenten tegen leaseprodukten. Kort. houden.

Ongelezen bericht door Wim »

- geen enkel woord van verkoper over restschuld


rob v.d.

Re: zet hier alle argumenten tegen leaseprodukten. Kort. houden.

Ongelezen bericht door rob v.d. »

Welke rechtszaak begint binnenkort, Sonja?

sonja

Re: zet hier alle argumenten tegen leaseprodukten. Kort. houden.

Ongelezen bericht door sonja »

sprintplan begint binnenkort.
zie ook RTLZ , gewoon aanklikken.

Sonja

Re: zet hier alle argumenten tegen leaseprodukten. Kort. houden.

Ongelezen bericht door Sonja »

- Verlenging van het contract met hoge rente.
terwijl je uit het contract begreep dat je het
gewoon kon laten staan tot je zelf wou verkopen.

- handelen met voorkennis = verboden...

sonja

Re: zet hier alle argumenten tegen leaseprodukten. Kort. houden.

Ongelezen bericht door sonja »

"(Nog iets gevonden,
ook altijd nuttig om terug te kijken in de topics.
Deze is van Remco.



"aandelen kon ik verkopen maar legio informeerde mij niet"

Dag allemaal,

Mijn situatie:
- 1999 winstverdriedubbelaar met AHOLD, INDen ABN. Ding loopt over een paar weken af en ik heb nu zon 1500 euro verlies in de boeken staan, ondanks het feit dat dit toch echt wel solide aandelen zijn.
- heb medio 2000 de maandtermijnen afgelost ivm met het kunnen verkrijgen hypotheek (BKR-geneuzel, ook al zoiets maar daaar zal ik hier maar niet over beginnen)

Ik heb vandaag contact gehad met Legio en daarbij zijn een aantal onderwerpen besproken. Wat daarbij als belangwekkend naar voren kwam is het volgende. Omdat ik al alle maandtermijnen in 2000 al had afgelost, had ik volgens de legio-man volledige zeggenschap over mijn aandelen pakket. Ofwel ik had in bijv dec 2001 toen bovengenoemde aandelen redelijk stonden, de boel ook kunnen wegdoen

Dit wist ik niet anders had ik het zeker gedaan. Ik dacht namelijk dat ik aan de 3 jaar-termijn vastzat en de boel daarom toch niet voortijdig zou kunnen verkopen! (optietermijnen etc). De legio-man zei dat ik het had kunnen nalezen in het contract: dat de lesee rechten en plichten heeft etc en dat in de wet staat dat een klant die rechten/plichten heeft etc...., het bekende kleine lettertjes-geneuzel.

Komen we weer op de leesbare informatieplicht van Legio tov zijn klanten. Waarom informeerd Legio de klanten niet beter klantgericht en to the point over dit soort zaken in plaats van het alleen verwijzen naar de kleine lettertjes als het al te laat is. Nee, de enige informatie die wij krijgen is het opnieuw aangaan van eenzelfde soort overeenkomst. In plaats van dat men meer individueel gerichte adviezen geeft, in mijn geval dus een brief in de trend van:

Mijnheer,

U heeft alle aflossingen betaald en beschikt nu over volledige rechten van uw pakket. Dit houdt in dat u ten alle tijden uw pakket kunt verkopen etc.....

Dit is denk ik een belangrijk punt. Men heeft gewoon verzaakt om klanten met waardevolle informatie te voorzien. sterker nog, ik heb niet eens een brief gekregen met daarin de mededeling dat ik aflossingsvrij was!!! Er werden slechts standaardbrieven en nieuwe produktenfolders verstuurd.

Vooral in barre beurstijden is het denk ik zaak dat een aandelenbemiddelaar zorgvuldige adviezen geeft richting zijn klanten. Adviezen die hout snijden en waarmee overeenkomsten tot een goed einde kunnen worden gebracht.

Legio zorg eens voor een betere informatievoorziening en val ons niet telkens lastig met nieuwe produktaanbiedingen!

PS. zijn er hier ook mensen die gewoon niet betalen? Kan Tros Radar daar eens wat over zeggen? Wat adviseren zij, wel of niet je schuld betalen? Als wij nu met zijn allen eens niet betalen, dan sta je samen sterk lijkt me....

Groeten Remco






| nieuw onderwerp | reageer |




terug

Sonja

Re: zet hier alle argumenten tegen leaseprodukten. Kort. houden.

Ongelezen bericht door Sonja »

geplaatst door robijn op 25-05-2003 om 20:27



robijn

"Bij LEGIO getekend en niet bij DEXIA?"

Kreeg op 22-05-2003 een brief van DEXIA of ik mijn rest schuld van 11.000 euro binnen tien dagen wilden betalen. Op 24-05-2003 weer een brief en weer een aanmeldingsformulier van dexia of ik ff wil teken ik dus niet hoor. Mijn schoonvader is ook ingestapt maar voor 5 jaar hij moet nog tot 2006 en hij kreeg ook zo`n aanmeldingsformulier? Waarom ? hij heeft nou ruim 3 jaar ? heel vreemd. Maar wij zijn van mening dat wij getekend hebben op een papier van LEGIO en niet van dexia. Als wij in 19-05-2000 met DEXIA in zee hadden gewild hadden wij wel een contract van DEXIA ondertekend en niet van LEGIO. Wij zijn dan ook van mening dat al de briefwisseling van DEXIA ongegrond is. Omdat wij met LEGIO te maken hadden(hebben) en niet met een of ander België bank. Dus op het moment van de verkoop van LEGIO aan DEXIA hadden alle gedupeerde hun contract opnieuw moeten teken. Dus als het goed is heeft LEGIO hier mee contract breuk gedaan. Wij betalen dus niks meer.

Gesloten