LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Schrijven na eindafrekening Dexia

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
H.v.R.

Schrijven na eindafrekening Dexia

Ongelezen bericht door H.v.R. »

Aangezien er voor mijn persoonlijke situatie (procedure Eegalease en SLV) nog geen imprimeschrijven voor handen was
heb ik, gebruikmakend van het schrijven van Sara Etty vwb Eegalease, een brief in elkaar geknutseld en deze, na doorlezen van een jurist, gebruikt als antwoord op de brief van Dexia met de beruchte eindafrekening.

Ik zou zeggen,gebruik deze als je er wat in ziet. Inhoudelijk commentaar ook goed, dan hebben anderen er ook wat aan.

Groeten,
Hans




Dexia Bank Nederland
Postbus 808
1000 AV Amsterdam

AANGETEKEND



Betreft: - eindafrekening contractnummer …..
- Uw schrijven d.d. …..



Geachte heer / mevrouw,


Op …..2003 ontving ik uw schrijven alsmede de eindafrekening, gedateerd ….. 2003 waarin ik werd verzocht de restschuld van bovenvermelde effectenlease-overeenkomst binnen 10 dagen na dagtekening van uw schrijven over te maken. Betreffende overeenkomst is echter vernietigd door mijn echtgenote, ……..

GEDEELTE EEGALEASE

Bij aangetekend schrijven d.d. ….2003 heeft zij de vernietiging ingeroepen van de tussen mijzelf en Legio gesloten drie overeenkomsten, waaronder bovenvermelde overeenkomst, op grond artikel 1:88 BW juncto artikel 3:50 BW. Dit schrijven werd door u naar eigen zeggen ontvangen d.d. ….. 2003. Vanaf die datum is er dan ook geen sprake meer van een overeenkomst, noch van enig vorderingsrecht van u op mij, voortvloeiend uit die overeenkomst.

Mijn echtgenote heeft in eerder genoemd aangetekend schrijven u voorts verzocht de door mij onverschuldigd aan u overgemaakte bedragen te retourneren op rekeningnummer …….. Tot op heden heeft u hieraan geen gehoor gegeven. Ik verzoek u op korte termijn alsnog aan deze vordering te voldoen.

In uw reactie op dit schrijven stelt u overigens dat er van vernietiging geen sprake zou zijn. Dit standpunt vinden mijn echtgenote en ik onbegrijpelijk, daar immers onweerlegbaar de vernietiging van de overeenkomst door mijn echtgenote is ingeroepen. Dit heeft mijn echtgenote dan ook kenbaar gemaakt in haar schrijven van ………. 2003.

Indien u de houdbaarheid van die vernietiging blijft betwisten, staat het u vrij om op grond van artikel 3:302 BW de rechter te vragen om een verklaring van recht aangaande de rechtsverhouding. Ik zou u in dat kader echter willen wijzen op de door de stichting Eegalease mede namens mijn echtgenote momenteel aanhangig gemaakte procedure over hetzelfde dispuut. Om die reden wil ik u verzoeken eventuele procedurele maatregelen aan te houden tot de Eegalease procedure is afgerond. Het oogt weinig zinvol om twee procedures te voeren over hetzelfde geschil.

Gelet op het vorenstaande zie ik dan ook niet in dat ik aan u de restschuld zou moeten voldoen.

GEDEELTE SLV

Voorts wil ik u wijzen op de door de Stichting Lease Verlies (SLV)- mede namens mij- aanhangig gemaakte procedure over de effectenlease overeenkomsten, welke procedure wordt gevoerd voor de Rechtbank Amsterdam, bekend onder rolnummer 2003-143.

Als ik al, anders dan de wil van mijn echtgenote die de drie overeenkomsten heeft vernietigd, onder protest tot betaling van de restschuld zou willen overgaan, in de goede hoop dat het recht zal zegevieren en SLV (en ik als gedupeerde) in het gelijk zal worden gesteld, dan ben ik aangewezen op uw (Dexia)aanbod, aangezien ik het dit jaar niet voor elkaar zal krijgen de restschuld van genoemd contract (en contractnummer …..) ineens af te lossen, dan wel hiervoor een lening af te sluiten.

Onbegrijpelijk vind ik het echter dat je dan dient af te zien van juridische acties met betrekking tot de effectenlease-overeenkomsten; zo brengt u gedupeerden in een wanhoopsituatie. Dit is voor u temeer onverkoopbaar, nu u er kennelijk zelf van overtuigd bent dat procederen geen kans van slagen heeft.
Ik citeer uit uw schrijven van 22 mei 2003: “Dexia meent juridisch zeer sterk te staan. In een aantal gevallen tegen Dexia aangespannen procedures over vermeende misleiding is Dexia in het gelijk gesteld”.
Als u zo overtuigd bent van uw gelijk, dan maakt het toch niet uit of de gedupeerden (uit valse hoop) procederen en tegelijkertijd gebruik maken van uw veelbesproken ‘aanbod’? U hebt immers niets te verliezen, dan alleen uw goede naam. Met deze geste zouden waarschijnlijk een hoop (mede)gedupeerden ingaan op uw aanbod en eerst dan zou (voorzichtig) gesproken kunnen worden van een acceptabele geste uwerzijds.

In de overtuiging u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd en uitziend naar uw spoedige reactie,


Met vriendelijke groet,


.....

Margriet

Re: Schrijven na eindafrekening Dexia

Ongelezen bericht door Margriet »

Hallo Hans heb je deze brief al verstuurt en er al bericht op gekregen?Bedankt voor je inzet groeten Margriet.

H.v.R.

Re: Schrijven na eindafrekening Dexia

Ongelezen bericht door H.v.R. »

Hoi Margriet,

Nee, ik heb deze gisteren aangetekend verstuurd. Ik neem aan dat Dexia na het lezen van dit schrijven water bij de wijn zal doen en de mensen die het Dexia aanbod aanvaarden de kans geven door te procederen (hoezo naief?).

Ik heb hen nu in ieder geval gewezen op beide lopende procedures en ben benieuwd of zij hier nog op ingaan in hun standaardbrief

Gr.
Hans

Robert Jan

Re: Schrijven na eindafrekening Dexia

Ongelezen bericht door Robert Jan »

Beste Hans,

Ook ik heb een brief gestuurd naar Dexia waarvan de inhoud bijna overeenkomt met jouw schrijven. ( wij zijn eegaleasers) Ik heb ook de brief welke sara etty heeft gemaakt als handvat gebruikt.
Ik heb van dexia een ontvangsbevestiging gekregen (15 mei)
dat ze de brief hebben ontvangen en dat door de enorme drukte het wel een aantal weken kan duren voordat ze op mijn brief kunnen antwoorden.
Op 18 mei wel de eindafrekening gekregen van de eerste WV3D
en de restschuld bedraagt € 23.920,00. Tot op heden echter nog geen betalingsherinnering ontvangen.
De restschuld staat inmiddels al wel geregistreerd bij de BKR. Hiervan ondervind ik hinder ivm met het oversluiten van mijn hypotheek.
gr
Robert Jan

robert jan

Re: Schrijven na eindafrekening Dexia

Ongelezen bericht door robert jan »

Hans,

Oh ja. Perfecte brief gemaakt. top!!
Kan iedereen gebruiken.
gr
robert jan

marianne

Re: Schrijven na eindafrekening Dexia

Ongelezen bericht door marianne »

Beste Hans,
Wat bedoel jij precies in je brief met
GEDEELTE EEGALEASE, moet ik dan hier iets invullen?
Hoor graag van je, trouwens top de brief.
Groetjes, Marianne

Margriet

Re: Schrijven na eindafrekening Dexia

Ongelezen bericht door Margriet »

Marianne waarschijnlijk bedoelt Hans,als je een Eegaleaser bent dan is dat stukje van toepassing{niet iedereen is een Eegaleaser}Groeten Margriet

Margriet

Re: Schrijven na eindafrekening Dexia

Ongelezen bericht door Margriet »

Hans,omdat ik niet in wil gaan op het aanbod van Dexia heb ik de brief iets aangepast aan het einde n.l. Als u zo overtuigd bent van uw gelijk,dan maakt het toch niet uit of de gedupeerden procederen en dat u wacht tot de rechtbank uitspraak heeft gedaan in de zaken Stichting Eegalease en Leaseverlies. Verder de afronding met vr. etc. Wat vind je er van Groeten Margriet.

marianne

Re: Schrijven na eindafrekening Dexia

Ongelezen bericht door marianne »

Hai, Margriet, even bedankt voor de uitleg en ook voor de laatste aanpassing van de brief, ik had hier inderdaad ook nog op gestudeerd want ik ben niet van plan om op het Dexia aanbod in tegaan, dus geen enkele consessies mijnerzijds. Ga dus nu de brief in elkaar zetten en vandeweek maar weer op naar het postkantoor, krijg toch zo nog wel een innige band met Dexia tegen mijn zin in, but whatever morgen nog 1 dagje vrij om te genieten en dan.....
de strijdbijl maar weer opgepakt.
Doei, doei,
Marianne.

H.v.R.

Re: Schrijven na eindafrekening Dexia

Ongelezen bericht door H.v.R. »

Marianne, sorry voor het late reageren; even weggeweest met de Pinksteren zonder alle Dexia ellende...... Zie reaktie Margiet, zo bedoel ik het. M.b.t. tot wel of niet ingaan op het aanbod: ik zeg niet dat ik er op in zal gaan, maar ik wil wel alle mogelijkheden openhouden.

Succes allemaal, we gaan spannende tijden tegemoet, aanmaningen, dagvaardingen en dergelijke.
Afwachten en je niet teveel druk maken, het schiet niets op om je leven alleen al hierdoor te laten vergallen. Ik laat mij niet meer geke maken, dat heeft mij vorig jaar al de nodige ellende gekost.

SLV heeft zowieso in uitzending Radar beloofd de eerste zaak die door Dexia voor de rechter wordt gebracht, juridisch bij te staan.

NB Margiret, goede aanpassing hoor; iedereen kan de brief naar eigen inzichte en ellende verder inkleuren, kunnen zij (Dexia) ook niet met een standaard antwoord komen.

Gr.
Hans

Margriet

Re: Schrijven na eindafrekening Dexia

Ongelezen bericht door Margriet »

Hans de brief is vandaag ook aangetekend gepost met ontvangstbevestiging nu maar afwachten en 18 JUNI JE STEM LATEN HOREN IN DEN HAAG.Groeten Margriet.

H.v.R.

Re: Schrijven na eindafrekening Dexia

Ongelezen bericht door H.v.R. »

N.a.v. het schrijven gisteren telefonisch benaderd door een mederwreker van Dexia. Gaf te kennen dat zij niet konden voldoen aan het verzoek om eventueel in te gaan met Dexia-plan en tevens de mogelijkheid te hebben om te kunnen procedren. Reden was ondermeer dat bij procederen hun naam in de negatieve publiciteit zou komen. Hem gezegd dat dit ook positief voor hen zou kunnen uitpakken, aangezien zij de gedupeerden dan nog een kans zouden geven.
Dit beaamde. Hun standpunt bleef echter zoals het was.
Een en ander zal door hen nog schriftelijk worden bevestigd.

Gr.
Hans

Leo

Re: Schrijven na eindafrekening Dexia

Ongelezen bericht door Leo »

Bovenstebestegoeiste H.v.R.,

Verschrikkelijk bedankt voor deze brief, ik zit al drie weken te klooien met een reactie. Bang om mijn eigen glazen in te gooien met nog twee dagen als deadline. Vanmorgen zelfs nog de laatste adviezen ingewonnen en wou net enkele uren gaan knutselen met de adviezen. Geweldig.

Wens jou en alle anderen succes en sterkte,

Leo

H.v.R.

Re: Schrijven na eindafrekening Dexia

Ongelezen bericht door H.v.R. »

Ik begin er bijna van te blozen....succes ermee en....niet betalen he.

Margriet

Re: Schrijven na eindafrekening Dexia

Ongelezen bericht door Margriet »

H.v.R. Ik heb nog geen reactie gekregen op de brief,allen ontvangstbevestiging.Groeten Margriet.

Gesloten