LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Beeldbuis TV

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
Henri Hens

Beeldbuis TV

Ongelezen bericht door Henri Hens »

Wij hadden drie jaar geleden bij Horn Breda een JVC breedbeeld TV gekocht waarbij een extra garantie van 3jaar.
Nu net voor een maand dat de garantie zou verlopen werd het beeld helemaal groen en zijn wij naar Megapool v/h Horn geweest en hadden ons probleem voorgelegt. Megapool zou het regelen er zou een monteur langkomen om te kijken of hij te repareren was zoniet dan zouden de tv meenemen en tijdelijk een anderen TV plaatsen! Maar wat schets onze verbazing, stop er twee dagen na ons gesprek met Megapool een courierdienst bij ons aan de deur en zegt ik kom de TV ophalen, waarop ik nog zeg maar jullie zouden hem toch eerst nakijken? Deze man zij er verder niets van te weten! We naar Megapool gebeld te hebben toch maar meegegeven omdat er geen monteur langs zou komen.( Dus verkeerd geinformeerd!) Op 24/12/01 kregen we een brief binnen van e-care repair services uit Duiven, of wilden tekenen voor reparatie voor de soma van fl. 903.95 incl. btw exclusief transportkosten? Dus wij Megapool weer gebeld of dat het nrmaal is dat voor iets waar garantie op zit daar betaald moet worden? Het antwoord van Megapool was dat je de courier
bij levering van je eigen TV moet betalen en met de rekening naar hun winkel te komen waarna hun dan papieren moeten invullen om deze vervolgens naar het hoofdkantoor te Apeldoorn te sturen. Daar gaan ze dan beslissen of jij je geld terug krijgt! RAAR !!!!! Wat ik ook zou willen weten hoe het zit met voorijkosten? Ten eerste, we kopen een TV in Breda en moeten voorijkosten vanuit duiven betalen?
Ten tweede, vallen deze kosten ook niet onder gerantie?
En ten derde,ben ik wel verplicht om deze bedragen allemaal voor te schieten?
Henri Hens Roepnaam :Harrie!

B. Deege

Re: Beeldbuis TV

Ongelezen bericht door B. Deege »

Als ik het voorgaande verhaal lees dan vraag ik me af of JVC een tijdklok inbouwt. Wij hebben recentelijk hetzelfde verhaal gehad. De TV vertoonde groene en rode kleuren en schoot dan uit. Ook een breedbeeld (28WH3). Bij nabellen bleek dat we hem moesten aanbieden bij JVC. Ik heb hem zelf weggebracht en tot Fl 275,00 wordt hij standaard gemaakt en daarboven wordt er gebeld. Kosten FL 269,50 heel knap binnen de 275.
Probleem: los kontakt en afbuiging hersteld.
Ik heb JVC gebeld en de winkel en gevraagd of het normaal is dat bij een tv binnen 2,5 jaar kontakten los gaan zitten. Op de beeldbuis is langer garantie maar dit hoort er niet bij. Ik kan geen geld terug krijgen maar het is toch niet normaal dat zoiets al zo snel kapot gaat?

JVC gebruiker

Re: Beeldbuis TV

Ongelezen bericht door JVC gebruiker »

JVC heeft so wie so geen vertrouwen in de eiegen produkten. Mijn S-VHS recorder van fl. 1100,- deed na 2 jaar niets meer. Reparatiekosten fl 990,- omdat een schakelaartje stuk was dat helaas op de koppentrommel zat. Hele trommel moest vervangen worden dankzij deze geweldige constructie, en dit terwijl het beeld perfect was. Uiteindelijk coulance voorstel gehad van fl 550,- wat nog zeer onredelijk is. Tweede reactie van JVC "uw video is al oud (2 jaar !!!) dus jammer maar pech gehad". Vervolgens video ongerepareerd retour laten komen met het besluit nooit meer iets van deze fijne firma te kopen. Wat denk je video werkt gewoon weer!, maar de beeld afstelling is nog even fijn ontregeld door de service dienst van JVC. Fijne firma dus!

Stephan

Re: Beeldbuis TV

Ongelezen bericht door Stephan »

Dat garantie van Horn komt me bekend voor.
Ik heb een samsung wasmachine welke gerepareerd moest worden. Hierbij heb ik Fl 360,00 betaald, en later met de bon naar nu Megapool gegaan. Binnen twee weken heb ik wel het geld weer terug op m'n rekening gekregen.

Nu is het echter zo dat de wasmachine wederom kapot is op hetzelfde punt als deze in december is gerepareerd. Monteur langsgeweest, zelfde probleem (lagers kapot). Is het nu redelijk om dit *weer* opnieuw te repareren (gratis datwel, garante op de reparatie) of kan ik een nieuwe wasmachine verwachten?

Henri Hens

Re: Beeldbuis TV

Ongelezen bericht door Henri Hens »

Ik wil even laten weten hoe het afgelopen is met onze T.V.
Naar herhaaldelijk bellen met Megapool en daar diverse mensen te hebben gesproken hebben met de mededeling dat wij het geld voor die reparatie gewoon niet hadden en gewoon niet wilde betalen zijn ze overstag gegaan en is de T.V. gerepareerd terug bezorgd zonder kosten zelfs geen transport kosten.Zo zie je maar dat als je maar blijft volhouden het z`n vruchten afwerpt, het is alleen jammer dat het zo moet gaan maar je moet niet opgeven! hij is wel twee maanden weggeweest op 14-02-2002 was hij( al ) terug. Dus geef het niet op en laat je niet zomaar van de telefoon praten dat is mijn advies,en om de woorden van Big Brother Ruud te spreken, "LAAT JE NIET GEK MAKEN" veel succes en houdoe! Henri Hens. ( uit Breda ).

Fred Dillen

Re: Beeldbuis TV

Ongelezen bericht door Fred Dillen »

Beste mensen,

Wij hebben begin '98 een Philips breedbeeld televisie Pal Plus gekocht met alles erop en eraan. let op geen extra garantie. Na een kleine drie jaar krijgen we een groene of rode waas over ons beeldscherm. En heel sporadisch valt hij weg. Wij hebben onze winkelier geraadpleegd en die kwam hem keurig ophalen. Na een paar dagen kwam de mededeling dat de beeldbuis was overleden!! Nog geen drie jaar oud en er moest al een nieuwe beeldbuis in. Televisie heeft FL.2695,- gekost. Volgens de winkelier moesten wij maar met Philips kontakt opnemen als wij het niet eens waren met de reparatie van maar liefst FL. 1000,- Philips wilde na enig aandringen de beeldbuis leveren voor FL. 350,- omdat zo zei die meneer er meer waren dus was er sprake van een coullance regeling. Ook dit vonden wij veel te veel. Weer kontakt opgenomen met onze leverancier en die zeiden verder niets voor ons te kunnen betekenen. Echter zijn wij enigszins bekent met de wetgeving en deden dan ook een beroep op de consumenten afdeling van de vakbond. Eerst hebben wij nog 2 keer getracht het met de winkelier uit te praten maar die was niet voor rede vatbaar. Na 1 brief van een juridisch medewerker werden wij al gebeld dat deze stap toch echt niet nodig was geweest, ik heb uitgelegd dat wij niet tot een oplossing konden komen en het via deze weg verder speelde. Er werd nog beter hun best gedaan door de winkelier, en wat denk je.......... Alles is vergoed, binnen drie weken hadden wij ons toestel terug zonder kosten. Nu ken ik 5 mensen in onze omgeving die een Philips breedbeeld televisie hebben en 3 daarvan hebben een nieuwe beeldbuis nodig gehad. Deze toestellen zijn allen nog geen drie jaar oud. Bij 1 van deze toestellen werd zonder slag of stoot alles vergoed. En bij de ander werd moeilijk gedaan terwijl dat toestel bij precies dezelfde winkelier vandaan kwam als die van ons. Dus mensen opgelet!!! Niet betalen want je mag van een televiesie toestel verwachten dat een beeldbuis langer dan drie jaar meegaat, en daar hoef je geen extra verzekering voor af te sluiten.

Fred Dillen

Re: Beeldbuis TV

Ongelezen bericht door Fred Dillen »

Beste mensen,

Wij hebben begin '98 een Philips breedbeeld televisie Pal Plus gekocht met alles erop en eraan. let op geen extra garantie. Na een kleine drie jaar krijgen we een groene of rode waas over ons beeldscherm. En heel sporadisch valt hij weg. Wij hebben onze winkelier geraadpleegd en die kwam hem keurig ophalen. Na een paar dagen kwam de mededeling dat de beeldbuis was overleden!! Nog geen drie jaar oud en er moest al een nieuwe beeldbuis in. Televisie heeft FL.2695,- gekost. Volgens de winkelier moesten wij maar met Philips kontakt opnemen als wij het niet eens waren met de reparatie van maar liefst FL. 1000,- Philips wilde na enig aandringen de beeldbuis leveren voor FL. 350,- omdat zo zei die meneer er meer waren dus was er sprake van een coullance regeling. Ook dit vonden wij veel te veel. Weer kontakt opgenomen met onze leverancier en die zeiden verder niets voor ons te kunnen betekenen. Echter zijn wij enigszins bekent met de wetgeving en deden dan ook een beroep op de consumenten afdeling van de vakbond. Eerst hebben wij nog 2 keer getracht het met de winkelier uit te praten maar die was niet voor rede vatbaar. Na 1 brief van een juridisch medewerker werden wij al gebeld dat deze stap toch echt niet nodig was geweest, ik heb uitgelegd dat wij niet tot een oplossing konden komen en het via deze weg verder speelde. Er werd nog beter hun best gedaan door de winkelier, en wat denk je.......... Alles is vergoed, binnen drie weken hadden wij ons toestel terug zonder kosten. Nu ken ik 5 mensen in onze omgeving die een Philips breedbeeld televisie hebben en 3 daarvan hebben een nieuwe beeldbuis nodig gehad. Deze toestellen zijn allen nog geen drie jaar oud. Bij 1 van deze toestellen werd zonder slag of stoot alles vergoed. En bij de ander werd moeilijk gedaan terwijl dat toestel bij precies dezelfde winkelier vandaan kwam als die van ons. Dus mensen opgelet!!! Niet betalen want je mag van een televiesie toestel verwachten dat een beeldbuis langer dan drie jaar meegaat, en daar hoef je geen extra verzekering voor af te sluiten.

Fred Dillen

Re: Beeldbuis TV

Ongelezen bericht door Fred Dillen »

Beste mensen,

Wij hebben begin '98 een Philips breedbeeld televisie Pal Plus gekocht met alles erop en eraan. let op geen extra garantie. Na een kleine drie jaar krijgen we een groene of rode waas over ons beeldscherm. En heel sporadisch valt hij weg. Wij hebben onze winkelier geraadpleegd en die kwam hem keurig ophalen. Na een paar dagen kwam de mededeling dat de beeldbuis was overleden!! Nog geen drie jaar oud en er moest al een nieuwe beeldbuis in. Televisie heeft FL.2695,- gekost. Volgens de winkelier moesten wij maar met Philips kontakt opnemen als wij het niet eens waren met de reparatie van maar liefst FL. 1000,- Philips wilde na enig aandringen de beeldbuis leveren voor FL. 350,- omdat zo zei die meneer er meer waren dus was er sprake van een coullance regeling. Ook dit vonden wij veel te veel. Weer kontakt opgenomen met onze leverancier en die zeiden verder niets voor ons te kunnen betekenen. Echter zijn wij enigszins bekent met de wetgeving en deden dan ook een beroep op de consumenten afdeling van de vakbond. Eerst hebben wij nog 2 keer getracht het met de winkelier uit te praten maar die was niet voor rede vatbaar. Na 1 brief van een juridisch medewerker werden wij al gebeld dat deze stap toch echt niet nodig was geweest, ik heb uitgelegd dat wij niet tot een oplossing konden komen en het via deze weg verder speelde. Er werd nog beter hun best gedaan door de winkelier, en wat denk je.......... Alles is vergoed, binnen drie weken hadden wij ons toestel terug zonder kosten. Nu ken ik 5 mensen in onze omgeving die een Philips breedbeeld televisie hebben en 3 daarvan hebben een nieuwe beeldbuis nodig gehad. Deze toestellen zijn allen nog geen drie jaar oud. Bij 1 van deze toestellen werd zonder slag of stoot alles vergoed. En bij de ander werd moeilijk gedaan terwijl dat toestel bij precies dezelfde winkelier vandaan kwam als die van ons. Dus mensen opgelet!!! Niet betalen want je mag van een televiesie toestel verwachten dat een beeldbuis langer dan drie jaar meegaat, en daar hoef je geen extra verzekering voor af te sluiten.

Nobby

Re: Beeldbuis TV

Ongelezen bericht door Nobby »

beste Fred,

Ik denk dat we inmiddels wel door hebben wat je ons probeert duidelijk te maken

Gesloten