LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Geen grote opkomst ,wel krachtig signaal in Den Haag

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
Harry

Geen grote opkomst ,wel krachtig signaal in Den Haag

Ongelezen bericht door Harry »

Naar mijn gevoel goede resultaten geboekt in Den Haag. De regerende partijen CDA-VVD-D66 namen mijns inzien een wat afwachtende houding aan.PVDA-SP-Groenlinks en LPF wisten te bereiken dat de minister in ieder geval laat onderzoeken of DSI en AMF hun werk ten aanzien van zorgplicht wel goed hebben uitgevoerd.De minister zag nog niet direct de noodzaak om nog eens een commissie van wijze mannen/vrouwen aan te stellen maar wou het ook op voorhand niet uitsluiten dat dit alsnog gaat gebeuren.Mijn dank gaat zeker uit naar SP-Groenlinks en LPF die zeer duidelijk waren tegen over minister Zalm, dat er op korte termijn uitspraak moet komen en geen jaren procederen.De minister gaf ook aan dat hij hier voor is.Met deze actie van PAY-BACK mag je rustig stellen dat ook een kleine vereniging krachtig kan optreden. mvg, Harry

dhr.a de croos

Re: Geen grote opkomst ,wel krachtig signaal in Den Haag

Ongelezen bericht door dhr.a de croos »

harry,dat is juist nauw de bedoeling ze moeten mekaar niet voor de voeten lopen PAYBACK EN LEASEVERLIES ieder zijn taak ieder geval BLIJF STRIJDEN

Harry

Re: Geen grote opkomst ,wel krachtig signaal in Den Haag

Ongelezen bericht door Harry »

Foto's door mij gemaakt stuur ik door naar PAY-BACK,er zijn prachtige opnames bij.Kijk en geniet. mvg, Harry

Sandra

Re: Geen grote opkomst ,wel krachtig signaal in Den Haag

Ongelezen bericht door Sandra »

Helemaal met je eens, Harry! Ik heb het debat live via internet gevolgd. Ook ik heb hier een goed gevoel over!
Ik ben benieuwd hoe deze "smerige" zaak van Dexia Bank af gaat lopen. Toch moet ik even kwijt dat ik denk dat Aegon medeverantwoordelijk is! Ik hoop dat Dexia de rechtszaak tegen Aegon gaat winnen. Dat werkt volgens mij alleen maar in ons voordeel.

Mvg,

Sandra

Anita

Re: Geen grote opkomst ,wel krachtig signaal in Den Haag

Ongelezen bericht door Anita »

Ik ben positief, maar ga het niet van de daken schreeuwen, blijf een beetje sceptisch, volgende week weten we meer!

Maar ik blijf zeggen, het was positief voor ons, die Dexianen lachten niet meer aan het eind van het debat.

Groetjes Anita

Hans2

Re: Geen grote opkomst ,wel krachtig signaal in Den Haag

Ongelezen bericht door Hans2 »

Wat ik opving van deze Dexianen, dat ze niet mee zullen werken.
Wat nu extra gedupeerden?
De bank zelf was de gedupeerde.

dv

Re: Geen grote opkomst ,wel krachtig signaal in Den Haag

Ongelezen bericht door dv »

jullie roepen allemaal dat dexia de hoofdschuldige is, maar dat ben ik het niet helemaal mee eens, dexia heeft gewoon de boel overgenomen en achteraf bleek het een kat in zak,
ik vind de hoofdschuldige dat zijn die klootzakken van
SPAARSELECT, die alles voorgelogen hebben en nu niets meer van kunnen herinneren wat ze ons allemaal aangedaan hebben, en die blijven buiten schot, terwijl zij de grootste misdadigers zijn
m vr gr dv

Sjaak

Re: Geen grote opkomst ,wel krachtig signaal in Den Haag

Ongelezen bericht door Sjaak »

Iedereen is een beetje schuldig ook de gedupeerde want die wist, dat er risico's waren.

Pieter

Re: Geen grote opkomst ,wel krachtig signaal in Den Haag

Ongelezen bericht door Pieter »

Beste dv,

Met jouw stelling ben ik het niet helemaal mee eens.
Halverwege 2000 heeft mijn huisgenote een contract gesloten met Labouchere toen was Dexia al eigenaar.
Dexia is doorgegaan daar waar Aegon gestopt is.

Mvg Pieter

dv

Re: Geen grote opkomst ,wel krachtig signaal in Den Haag

Ongelezen bericht door dv »

beste pieter
daar heb je volkomen gelijk in, maar wie is bij jou aan huis geweest, een adviseur van bank labouchere of een "adviseur" van spaarselect.

beste sjaak
ik geef toe dat er risico's aan verbonden waren en ze hadden uitgelegd dat als je bv 10 gld inlegt en de waarde na 5 jaar is 8 gld, dan heb je 2 gld verlies, maar niet zo als het nu in werkelijkheid is dat je en die 10 gld kwijt bent plus nog eens 2 gld moet nabetalen, dat is dus 12gld verlies, zo is ons dat niet uitgelegd, en trouwens ze hebben niet eens over verlies gepraat want dat kon niet, ze zeiden als de aandelen maar 5 procent elk jaar stijgen, dan zitten we in een economische recessie, zie de aandelen nu, dan zou ik zeggen dat we (volgens hun) het nog slechter doen als het armste derde wereldland
m vr gr dv

Pieter

Re: Geen grote opkomst ,wel krachtig signaal in Den Haag

Ongelezen bericht door Pieter »

Beste dv,

Spaar Select heeft bemiddeld en het product van Dexia aan ons verkocht. En ja in mijn geval zijn Dexia en Spaar Select beide schuldig.

Waar ik in mijn vorige posting op doelde is dat Dexia de parktijken van Aegon voortzette. En de stelling van "Kat in de zak" hierdoor niet op echt gaat. Als ze daadwerkelijk een "Kat in ze zak" gekocht hadden hadden ze per direct Legio Lease en Labouchere moeten afstoten of ontmantelen ipv doorgaan met de producten te blijven aanbieden. Hiermee wil ik niet zeggen dat Aegon geen blaam treft. Onder Aegon is de grote hype onstaan en is de verkoop campagne tot groote hoogte gepusht.

Mvg Pieter

Wim

Re: Geen grote opkomst ,wel krachtig signaal in Den Haag

Ongelezen bericht door Wim »

Toen Spaar Select bij de eerste bespreking het produkt heeft verkocht is er toen al over Dexia (of diens voorgangers) gesproken?
Ik denk in de meeste gevallen niet.

Ik ben daarom van mening dat de hoofdschuldige eerst gezocht moet worden bij Spaar Select.

Anita

Re: Geen grote opkomst ,wel krachtig signaal in Den Haag

Ongelezen bericht door Anita »

Spaarselect? AEGON?
Eigenlijk is dat de hoofdschuldige. Die moet nog aangepakt worden, staat nog steeds buitenspel. Ik denk en hoop dat daar ook nog tegen geprotesteerd wordt. Dit bedrijf heeft ook al geld weggezet voor schadeclaims. ( is dat niet fouten toegeven?) en als zij dat al gaan doen, hoe zit dat dan met de sterkte van Dexia? Die zal dan ook moeten buigen lijkt mij........
En ik hoop dat ze dat gaan doen, daarom ook druk op de ketel houden..

Groetjes Anita

dv

Re: Geen grote opkomst ,wel krachtig signaal in Den Haag

Ongelezen bericht door dv »

wim ik ben het helemaal met je eens, toen spaarselct bij mij kwam heeft niemand het over dexia gehad, alleen over bank labouchere
m vr gr dv

knip

Re: Geen grote opkomst ,wel krachtig signaal in Den Haag

Ongelezen bericht door knip »

Ik vind het (drie)dubbel triest dat degene die een winstVERDRIEdubbelaar aanbood nu Notabene schuldeiser IS!!

knip

Re: Geen grote opkomst ,wel krachtig signaal in Den Haag

Ongelezen bericht door knip »

't is toch wat he..

Harry

Re: Geen grote opkomst ,wel krachtig signaal in Den Haag

Ongelezen bericht door Harry »

Dit bericht had ik al eerder geplaatst bij een andere topic maar toch maar even hier voor belangstellenden:
Van een kamerlid kwam de vraag of de minister maatregelen kan treffen om Dexia te verbieden incasso's te versturen naar gedupeerden.Zijn antwoord was,om in overleg met minister Donner (justitie)te bekijken wat de mogelijkheden zijn om dit wettelijk op te leggen,vooral om de grote onrust hierover bij verschillende gedupeerden weg te nemen.
mvg, Harry

jaap

Re: Geen grote opkomst ,wel krachtig signaal in Den Haag

Ongelezen bericht door jaap »

Spaarselect was tussenpersoon van La bouchere, dus ingehuurd (wle met eigen verantwoordelijkheid).
Dexia heeft La Bouchere overgenomen, de lusten maar ook de lasten.
Als iemand van hen zich niet verantwoordelijk voel voor wat ons is overkomen moeten ze dat zelf maar verhalen bij de ander, voor ons is er maar 1 aanspreekpunt : Dexia.

Gesloten