Hummus en Uien-tomaat prutje

Hier kun je terecht met algemene vragen en tips.

Hummus en Uien-tomaat prutje

Berichtdoor Trudie » 16 okt 2018 12:09

Tip: met zelfgemaakte hummus en uien-tomaten prutje (hoe zou je dat anders noemen?) fleur je van alles op. Ik doop er groentereepjes in voor lunch, schepje over salade of vis, of in plaats van zakjes saus om groente op te fleuren. En er zijn nog meer mogelijkheden. Ik maak in het weekend een grote bak van beide en haal deze wanneer ik wil uit de koelkast

Hummus: gekookte kikkererwten, uitgeperste citroen (1 voor een volle bak), pepertje, gemalen karwij en flink wat olijfolie in een keukenmachine malen tot een gladde brei. Ik doe er vaak wat extra bij: gedroogde tomaten en avocado zijn favoriet maar kijk eens op internet voor variaties. Je kan hiermee alle kanten op. En, kikkererwten mag binnen Pioppi

Uien-tomaat prutje: 3 ons grof gesneden ui, 3 ons tomaten door de blender, flink veel groene kruiden, eventueel een pepertje als je pittig wilt, klein beetje zout, olijfolie. De uien bakken in flink wat olijfolie, als ze glazig worden de rest erbij en ongeveer een kwartiertje laten doorprutten tot een dikke saus. Afgekoeld in de koelkast.
Trudie

Keer terug naar Vragen, hulp & tips