LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] PMA-consultancy

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
Hans

PMA-consultancy

Ongelezen bericht door Hans »

Onze TripleEffect-overeenkomst werd afgesloten via PMA-consultancy (www.pma-nl.com)en levert een verlies op van 7000 euro.... Fijne constructie.
Afloopdatum overeenkomst: oktober 2003

Penarie

Re: PMA-consultancy

Ongelezen bericht door Penarie »

PMA had mijn vakbond(Aob)blijkbaar zover gekregen om een envelop met folder en aanmeldingsformulier bij het vakbondsblad te mogen doen. Ik heb PMA al gemaild met de vraag wat die deal heeft opgebracht. Dat was voor mij tenslotte de reden om deel te nemen, want als de bond er óók in gelooft zit het wel goed, naïeveling die ik ben. Goedkope en superslimme constructie van PMA om op die manier deelnemers te werven. Ik heb inderdaad ook Triple Effect dat in november afloopt. Het is al ruim een week geleden, maar het antwoord van PMA moet ik nog ktijgen! Ik neem het mijn bond nog erg kwalijk dat zo'n folder met 'Speciaal voor het Onderwijs' is verspreid. Daar had men alvorens daar toestemming voor te verlenen zelf eens heel kritisch moeten lezen om hun leden te beschermen voor dit soort praktijken. Wat vinden jullie?

Hans

Re: PMA-consultancy

Ongelezen bericht door Hans »

Ook via mailings... speciaal voor leerkrachten info ontvangen.

Op mijn mails naar PMA ook geen reactie ontvangen. Alleen leesbevestigingen.
Vandaag telefonisch contact gehad.... de reactie was kort gezegd: daar kunnen we niets aandoen !!! U moet ingaan op het dexia-aanbod..... Fijn geregeld allemaal zo.

Groetjes uit Maarssen.

Erik

Re: PMA-consultancy

Ongelezen bericht door Erik »

Ook via pma meegedaan aan het tripple effect voor het onderwijs (later zag ik op de site van pma dat het tripple effect er ook voor particulieren en andere bedrijven was).
Juist omdat ik geen verstand van beleggen heb ben ik op de expertise van pma afgegaan. Je zou toch zeggen dat zo'n bedrijf goede en betrouwbare adviezen geeft. Het blijkt dus van niet. Okee dat ik mijn inleg zou kunnen kwijtraken dat heb ik me best gerealiseerd maar dat ik met zo'n grote schuld zou blijven zitten, dat helaas niet want dan was ik er nooit aan begonnen.
Enige tijd geleden al heb ik hen hierover een brief geschreven. net Enige antwoord dat ik kreeg was dat ze de brief naar Dexia hadden doorgestuurd.
Zou er ook niet iets gedaan kunnen worden tegen pma en andere tussenpersonen die deze constructies hebben aangeboden.

Penarie

Re: PMA-consultancy

Ongelezen bericht door Penarie »

Hans,
Mailings? Enig idee wie de adresgegevens heeft verstrekt?
Of heb je die ook via een vakblad of vakbond gekregen?

Erik,
Conclusie moet zijn dat het lijkt alsof het een speciaal voor het onderwijs ontwikkeld concept is, terwijl het dat NIET is. Ik vraag me af of daar geen wettelijke regels voor bestaan. Dat is toch vals en dubbele misleiding? In de reclamewereld schijnt elk middel geoorloofd te zijn.

Hans

Re: PMA-consultancy

Ongelezen bericht door Hans »

Via school informatie ontvangen van PMA consultancy en toen een keertje wat informatie aangevraagd. Dus zit je in hun computersysteem en krijg je dus mailings thuis gestuurd.

Vandaag een brief van PMA ontvangen met o.a. de volgende informatie....

Wij kunnen vanwege onze (juridische) relatie met Dexia Bank en het toepasselijke wettelijk kader niet adviseren, maar wel als volgt informeren.

U moet uw correspondentie richten aan dexia Bank...

Tenslotte delen wij u mede, dat wij hebben voldaan aan de op ons rustende verplichtingen. Wij zijn van mening, dat onze organisatie u op juiste wijze heeft geinformeerd.......... bla bla bla.

Wij hopen, dat uw aandelen en de aandelenbeurs in haar algemeenheid de komende tijd weer sterk zullen stijgen........

Ik vertrouw er op u met het hierboven staande voldoende te hebben geinformeerd.
Hoogachtend,

Tot zover.....
Groetjes uit Maarssen.

Erik

Re: PMA-consultancy

Ongelezen bericht door Erik »

Vandaag nog eens even in de folder van pma(uw financieel adviseur) gekeken over het tripple effect.
Ja er wordt "gewaarschuwd dat beleggen financiele risico's met zich meebrengt en dat dat ook geldt voor beleggen met geleend geld. Beleggen geeft u kans op een hoger, maar ook lager dan gemiddeld rendement.
Zij waarschuwen dat de waarde van de belegging kan fluctueren en dat naarmate in meer risico volle beleggingsvormen wordt belegd de te behalen rendementen onderhevig zijn aan grote schommelingen en de eindopbrengst daarom kan afwijken van de in de voorbeelde gehanteerde bedragen.
Punt 1. In de folder geeft men aan dat je belegd in aandelen ABN/AMRO, Ahold en ING. Stuk voor stuk betrouwbare en vooraanstaande hoofdfondsen aan de AEX.
Dit spoort dan toch niet met elkaar; je vertrouwd geheel op hun "deskundig" advies. Als je zelf zo deskundig zou zijn zou je zelf wel naar de beurs gaan.

punt 2. Als je de voorberekende voorbeelden bekijkt reken je je zelf natuurlijk in eerste instantie rijk, maar je ziet ook dat er bij een laag rendement van bijv een gemiddelde koerstijging per jaar van 6% een effectief rendement is van -6,3%.
Je rekent er echter niet op dat dit effectieve rendement zo hoog kan worden zoals dit nu is.

Ik vind dat PMA ook een behoorlijk verwijt kan worden gemaakt en dat PMA zich niet mag verschuilen achter het feit dat zij het produkt alleen maar verkocht hebben voor Laboucherre.
PMA zal op de verkoop van deze produkten een leuk bedrag verdiend hebben.

In de hele folder wordt niet over een verlies gesproken.
Als PMA nog hart heeft voor zijn "klanten" zouden ze de aandelen over moeten nemen tot de "betere tijden" waar zo vaak over gesproken wordt.
Als ik daarbij mijn inleg van drie jaar kwijt ben zou ik daarmee nog kunnen leven.

Penarie

Re: PMA-consultancy

Ongelezen bericht door Penarie »

De tekst van de folder klopt gewoon niet, maar het is de vraag in hoeverre PMA dat valt te verwijten. Die folders zijn waarschijnlijk kant-en-klaar aangeleverd door de bank. PMA zal zich beroepen op het feit dat het slechts als doorgeefluik heeft gefungeerd en met de bedoeling om per afgesloten contract een flinke provisie te ontvangen. Die kan de handen in onschuld wassen.

Martin

Re: PMA-consultancy

Ongelezen bericht door Martin »

Ook indertijd in zee gegeaan met Labouche, door een mailing van PMA-onderwijs. Ik dacht ook: Zou wel goed zitten, dat triple effect. Ze hebben opzich wel meer goede aanbiedingen (bijv. particuliere ziektekostenverzekering bij Geove). Maar het was dus waardeloos. Het was inderdaad een triple effect, maar dan wel naar bedenen!!

Wat ik mij afvraag, waar en hoe je je verlies kunt berekenen. Ik heb gekeken bij legio.nu waar je alleen een tig aantal winstverdriedubbelaars ziet staan, maar geen triple effect. Weet iemand dit.

Ik heb net als Hand ook in oktober, de afloop datum staan. Jij zegt een verlies van 7.000 euro. Hoeveel was jou maand inleg dan? Die van ons E 69,-. Kom je dan ongeveer op dit verlies uit?

Groet,
Martin

Hans

Re: PMA-consultancy

Ongelezen bericht door Hans »

Onze inleg is 46.67 euro per maand (100 gulden bij het afsluiten van de overeenkomst). Dat is ongeveer een inleg van 1800 euro. Na contact met Dexia zou ik een restschuld van 5200 euro kunnen overhouden. Dat houdt dus in dat deze overeenkomst mij 7000 euro gaat kosten.

Gisteren een PMA-brief ontvangen. Vandaag dezelfde brief ontvangen van PMA, maar dan aangetekend.....

Groetjes uit Maarssen

maartje

Re: PMA-consultancy

Ongelezen bericht door maartje »

Weet iemand of dat je deze aandelen na de afgesproken 3 jaar over kunt nemen. punt 10 van de voorwaarden zegt daar wel iets over, maar is niet echt duideliik

Hans

Re: PMA-consultancy

Ongelezen bericht door Hans »

Sluit geen overeenkomsten af via PMA-consultancy......

rick

Re: PMA-consultancy

Ongelezen bericht door rick »

In die brief van Dexia zitten twee mogelijkheden als je aandelen wilt overnemen:

1.als je ingaat op het Dexia-aanbod dan krijg je er iets leuks bij, waarmee je eventueel iets van je verlies kunt terugverdienen (net als bij PMA toen: een mobiele telefoon en een cdrom, erg fijn, zo'n lokkertje, later waren er ook nog fietsen geloof ik) en

2.als je niet ingaat op het Dexia aanbod kun je ook overnemen door de gehele som te betalen....


Ik heb ook een brief gestuurd aan PMA, ook zo'n standaardbriefje terug, ik ben wel zo kwaad op ze, wat een waardeloos bedrijf. Moet je eens op hun site kijken voor de gein, ze vinden zichzelf geweldig, zijn groot voorstander van ethisch ondernemen staat er letterlijk. Dan ga je toch over je nek!

Hans

Re: PMA-consultancy

Ongelezen bericht door Hans »

NIEUW BIJ PMA...........

Bij deze verzekering wordt optimaal gebruik gemaakt van uw fiscale mogelijkheden. De premiebetaling wordt gekoppeld aan uw spaarloonregeling (1e belastingvoordeel) en omgezet in een lijfrenteverzekering (2e belastingvoordeel). U heeft de mogelijkheid om met een kleine investering de FPU-regeling van het ABP aan te vullen zodat u eerder kunt stoppen met werken.


Voorbeeld: Een deelnemer van 30 jaar maakt gebruik van het PMA Prépensioen met een inleg van € 65,66 per maand. Naar verwachting zal de uitkering uit deze verzekering tussen 60 en 65 jaar € 20.250,- per jaar zijn op basis van een voorzichtige prognose. Het PMA Prépensioen wordt belegd in het AEGON Mix fund met een hoog rendement en een garantie.


In het nieuwe belastingplan blijft de spaarloonregeling interessant.


Wat houdt het PMA Prépensioen in?


Met het PMA Prépensioen spaart u een pensioenkapitaal bij elkaar. Op het moment dat u stopt met werken zet u dat kapitaal om in extra pensioeninkomen, een zogenaamde lijfrente. Dat extra inkomen kunt u tijdelijk of levenslang laten uitkeren, afhankelijk van uw wensen en de fiscale mogelijkheden. U hoeft gelukkig nu nog niet te beslissen wat u precies met het pensioenkapitaal gaat doen, maar pas te zijner tijd, als het belangrijk voor u wordt. Bij overlijden binnen de looptijd keert het PMA Prépensioen de inleg uit, inclusief beleggingswinst. Zo zorgt u zelf voor extra inkomen voor uw nabestaanden.

Hoe financier ik het PMA Prépensioen?

U kunt het PMA Prépensioen financieren door gebruik te maken van de spaarloonregeling. Met behulp van deze regeling spaart u, net als ruim 80% van uw collega's, een deel van uw bruto salaris via de werkgever. Vanaf 2001 is het maximale bedrag voor spaarloon vastgesteld op € 788,- per jaar (€ 65,66 per maand). Een groot voordeel is dat u over dit spaarloon geen belastingen betaald. U kunt dit belastingvoordeel echter verdubbelen. Gebruikt u uw spaarlooninleg voor het PMA Prépensioen dan is deze ook nog aftrekbaar voor de inkomstenbelasting. U benut zo (een deel van) uw lijfrentepremie-aftrek. Uiteraard is uw toekomstige inkomen te zijner tijd belast


ZOU IK NIET DOEN.....................

dhr.a de croos

Re: PMA-consultancy

Ongelezen bericht door dhr.a de croos »

hans,maar als de lijfrentepolis afsluit heb je meestal rekening gehouden dat het gebruik word voor een hypotheek,
pensioen(met gat)en aangetoonde schulde en je komt dan meestal in een lagere belasting schaal;met andere woorde
de spaarloon is leuk met lijfrentepolis alleen nu moet je een eigen bijdrage doen om aan de zelfde doel stelling te
komen""het eind bedrag""gegrandeerd.En dat voor een staatslot(geen prijs)werkgever spaarloon,ik zelf lijfrente.
vrgr.andre de croos

Hans

Re: PMA-consultancy

Ongelezen bericht door Hans »

Gelezen.......

Groetjes uit Maarssen

rick

Re: PMA-consultancy

Ongelezen bericht door rick »

Het is me een doorn in het oog dat PMA hier zo gemakkelijk mee lijkt weg te komen, een lening van enkele 10.000en guldens verstrekken zonder enige navraag naar ervaring client op beleggingsgebied, zonder kennis van de finciele draagkracht van de client, niks, de boodschap: u loopt nauwelijks risico. "Wij danken u voor het in ons gestelde vertrouwen" .....

Het triple effect was zogenaamd speciaal voor het onderwijs, het misleidende foldertje zat bij het blad van de vakbond. Alsof het niks was, ze deden er nog een mobieltje en een educatieve cd-rom bij als je snel reageerde om mensen over de streep te trekken, hoe meer mensen hoe beter en verder hoorde je niets meer.

En als het geld dan allemaal weg is niets doen, jongens het was Dexia, wij kunnen er ook niets aan doen. Elke verantwoordelijkheid wijzen ze nu dus af. Maar als PMA beter z'n werk had gedaan was ik nu geen 20.000 euro armer, daar komt het wel op neer. PMA vind ik hier een kwalijker rol hebben gespeeld dan Dexia, persoonlijk.

Als ik mijn werk als docent zo slecht zou doen, zou ik daar op afgerekend worden in onze organisatie.

Hoeveel mensen zullen er eigenlijk gedupeerd zijn door PMA?

Hoe kunnen we hun naam zwart maken, ik wil het hier niet bij laten zitten. Hoe gaan we dat aanpakken?

Penarie

Re: PMA-consultancy

Ongelezen bericht door Penarie »

Erik,
Ik baal er ook van dat PMA, maar ook de Aob er zo gemakkelijk mee weg lijkt te komen. Op een e-mail daarover aan het Onderwijsblad heb ik geen antwoord gekregen, behalve dat er over is gepubliceerd in december nr.22. Van PMA heb ik dezelfde standaardbrief als enkelen op dit forum. Met onderaan een toegevoegde alinea: SPECIFIEK

Op donderdag 27 februari 2003 hebben wij een door u ingezonden brief in de Telegraaf mogen lezen. Wij betreuren het dat u ons niet in de gelegeheid hebt gesteld om u nader te informeren. Wij hebben geen 'trucs'(in uw woorden) toegepast. Wij hebben slechts regulier geadverteerd in het Onderwijsblad. Er is geen sprake van misleiding. Wij kunnen ons niet aan de indruk onttrekken dat u uw eigen verantwoordelijkheid probeert te ontlopen en daarmee onze organisatie in een kwaad daglicht wil stellen.
Onze organisatie biedt aan het gehele onderwijsveld een groot scala aan producten aan. Op enkele (Onterechte) klachten na hebben wij meer dan ..... tevreden reacties.

Het is mijn overtuiging dat er een slimme truc is toegepast
door
-het aanbod te doen via de vakbond (beeld creëren van EXTRA geloofwaardig en betrouwbaar)
-het aanbod te doen aan mensen met doorgaans een vast inkomen, nogal behoudende lui (anders kiezen ze niet voor het onderwijs) die nu wel eens over de streep te trekken zouden zijn

Overigens neem ik het mijn bond heel erg kwalijk door dit te verspreiden in het blad. Als alle onderwijsmensen van PMA/vakbond hun adresgegevens, e-mailadres, product en afloopdatum nu eens naar mij mailden, dan inventariseer ik die en kunnen we misschien samen een lotgenotengroep samenstellen om in actie te komen tegen de bond en/of PMA?
Als je alvorens dat te doen meer over mij wilt weten, mail me dan! Iemand anders mag deze klus ook op zich nemen.

Hans

Re: PMA-consultancy

Ongelezen bericht door Hans »

Mails naar PMA-consultancy blijven onbeantwoord......

Penarie

Re: PMA-consultancy

Ongelezen bericht door Penarie »

Hans,
Wat je zegt klopt niet. Ik stuurde een mail (zonder adres) die met een aangetekende brief werd beantwoord. PMA heeft daarvoor mijn gegevens van 2.5 jaar terug naat boven moeten halen. PMA probeert zich op op deze wijze in te dekken tegen claims en imagoschade te beperken.

Gesloten