LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kranten Binnenland: ‘verkopen effectlease in fout’

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
L. Blok

Kranten Binnenland: ‘verkopen effectlease in fout’

Ongelezen bericht door L. Blok »

Kranten Binnenland: ‘verkopen effectlease in fout’
26/6/2003 07:50

AMSTERDAM (De Financieele Nieuwsdienst) - Het belangrijkste nieuws uit de binnenlandse kranten van donderdag 26 juni 2003:

Het Financieele Dagblad
*** AFM: verkopers effectenlease op alle punten in de fout (p.1)
Aanbieders van effectenleaseproducten zijn op vele terreinen in de fout gegaan bij het aanbieden, onderhouden, afhandelen en administratief vastleggen van aandelenleasecontracten.

Dat blijkt uit een presentatie over deze problematiek die de Autoriteit Financiële Markten (AFM) vorige week hield voor Tweede-Kamerleden. De conclusies van de AFM zijn in het bezit van deze krant.

Opvallend is dat de AFM in de hele keten van de verkoop van aandelenleaseproducten is gestuit op overtredingen op het terrein van de zorgplicht. Bij de promotie en acquisitie was er sprake van misleidende reclame en het zonder toestemming benaderen van klanten. Bij het aangaan van relaties zijn vaak geen profielen van klanten opgesteld. Rechten en plichten van klanten staan onduidelijk in overeenkomsten. Klanten zouden niet tegen de juiste prijs zijn afgerekend. Ze zijn onvoldoende gerapporteerd over posities. Ook is er onvoldoende gecontroleerd op de draagkracht van klanten. Administraties en interne controles bij aanbieders van de producten blijken gebrekkig of helemaal niet aanwezig.

Copyright (c) 2003 Het Financieele Dagblad

Ragrin

Re: Kranten Binnenland: ‘verkopen effectlease in fout’

Ongelezen bericht door Ragrin »

Geachte Heer Zalm, Amsterdam, 26 juni 2003.

Met belangstelling volg ik momenteel de stappen die u zet in de richting van de aanbieders van aandelenlease producten.
Tevens waardeer ik enorm dat u deze in Nederland uit de hand gelopen zaken serieus neemt en er op politiek
niveau mee aan de slag bent gegaan en nog verder zult gaan hoop ik.

Zelf reeds gedupeerd aangaande één zo'n z.g. winstdriedubbelaar contract, en een tweede boven mijn hoofd hangende,
deze komt vrij per juli 2004, maak ik mij toch wel enige zorgen dat u niet voor elkaar kunt krijgen, of daarvoor de bevoegde
personen kunt vinden, om de incasso's tijdelijk stop te zetten die Dexia bank Nederland massaal aan ons opstuurt.

Zelf heb ik vernietigd, althans mijn vrouw, daar deze contracten niet rechtsgeldig zijn, daar haar handtekening ontbreekt op de z.g. contracten.
De incassoprocedure, die deze absoluut niet sociale bank nu verder voert, maakt ons lopende de op handen zijnde onderzoeken en procedures,
o.a. aangespannen door de stichtingen Leaseverlies en Eegalease op zijn zachtsgezegd bloednerveus, dit nog los van de belachelijke verhoging
van kosten, voor wie deze netelige zaak zal verliezen in de toekomst. Daar is toch niemand, buiten de incassobureaus en deurwaarders om,
bij gebaat dunkt mij.

Is er een mogelijkheid om dit nog eens goed te herzien? De financiële consequenties lijken me reeds hoog genoeg, voor wie het ook maar
verliezen zal, wij als gedupeerden of zij als o.a. Dexia Bank Nederland zoals zij zich zo fraai noemen,

Met de meeste hoogachting,

Dit briefje, simpel kort maar krachtig gehouden zond ik onze minister per E-mail, ik hoop dat het hem bereikt, want dit onderdeel vinden we toch allemaal zorgelijk?
Gelukkig zijn er voor de rest weer een paar lichtpuntjes te bespeuren voor ons. Ragrin

Ragrin

Re: Kranten Binnenland: ‘verkopen effectlease in fout’

Ongelezen bericht door Ragrin »

Deze brief probeerde ik te mailen naar de heer Zalm onder het volgende E-mail adres: [email protected]
Helaas kreegik het terug via mijn provider dat het onbezorgbaar is. Wie weet wel zijn E-mail adres of van de
partij waar hij lid van is??


Gesloten