LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Valt ernog wat te stelen

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
abo

Valt ernog wat te stelen

Ongelezen bericht door abo »

Het is toch wel intens triest wat Dexia met deze hele affaire teweeg gebracht heeft.
Voor mij persoonlijk, ik begin zo langzaam maar zeker de gehele brance, inclusief de bank,verzekeringen,krediet instellingen,hyptheek-verstrekkers,spaarplanaanbieders,pensioenaanvullers,en weetik wat aanbieders te zien als de nieuwe maffia.
een grote club die zichzelf alleen maar ten doel heeft gesteld om zichzelf, liefst ten risico en kostte van andere te verrijken.
Hoe kun je toch spreken van oude normen en waarden, als iedere adviseur die je binnen krijgt alleen maar even wilt kijken of er nog wat van je te stelen valt, en dat volkomen legaal ook kan doen. Waar moet je dan de moed vandaan halen om respect en vertrouwen op te bouwen in deze witte boorden club zelfs minister Zalm stelt voor om naar draadkracht te betalen,Alsof er onder deze mensen uberhaupt nog sprake is van draagkracht iedere cent draagkracht wordt weggestolen door kredietinstellingen,effectenlease-constructies of pensioensparen. En mocht je dan toch ergens nog iets hebben dan zal de minister van de centjes dat persoonlijk wel even van je komen stelen.
En als het onverhoopt misloopt zoals ook nu bij Dexia Spaarbeleg, Aegon, of weet ik wie nog, dan gaan we toch gewoon zolang treiteren en procederen zodat er altijd wel mensen over de streep komen.Dat is sowieso mooi meegenomen,zonder slag of stoot de buit binnentrekken.Het lijkt wel 17e eeuw toen Willem de R. en Piet H. ook vrijbrieven kregen om zoveel mogelijk van andere te stelen,
als de staat der nederlanden zijn aandeel maar kreeg.We zien deze piraten tegenwoordig nog als helden.
Net als toen gaan ook de meer moderne piraten gewoon de regelgeving zelf invullen. Aan de wetgeving en de normen en waarden hebben ze maling
Een Bank als Dexia koopt gewoon een kat in de zak en laat zichzelf inpakken door bebzucht, en beweert vervolgens gewoon dat het de hebzucht was van al die mensen die snel rijk wilde worden en daar hun spaarcentjes in wilde stoppen, na ellelange telefoonterreur, en plérende verkopertjes die ook weer dachten dat ze wat konden verdienen. En misschien wel carriere maken, of zelf een winkeltje met lugubere zaakjes konden beginnen.
Is het nou zo moeilijk voor Dexia om gewoon toe te geven dat ze door Aegon net zo besodemietert zijn als al die kleine spaarders. Die het alleen maar deden voor een klein bedrag,voor de kinderen, voor hun pensioen,of andere kleine zaken. misschien wel een korte vakantie in de Tent in West Kapelle
Kan zo'n bank niet gewoon toegeven en stoppen met deze mensen te treiteren steeds maar om geld, geld, geld,
Het verschilt toch nogal in de tent in West Kapelle of je eigen kasteel aldaar.
De kleine spaarder zal nooit, nooit toegeven. Deze hele zaak kan best wel eens het startsein zijn voor een revolutie naar Frans voorbeeld. Het vertrouwen in de gehele tak zal een deuk oplopen waar ze nog jaren last van zullen hebben, En dan, dan wordt er nergens meer aan betaald.
Geen Legio-lease, geen hypotheek, geen doorlopend krediet,
geen pensioen, en vul de rest zelf maar in. Gaan we die kant op?? of vergis ik mij.

PLUKKER

Re: Valt ernog wat te stelen

Ongelezen bericht door PLUKKER »

Geen Legio-lease, geen hypotheek, geen doorlopend krediet,
geen pensioen, en vul de rest zelf maar in.

GEEN ECONOMIE

PLUKKER - vult graag wat in zo af en toe

abo

Re: Valt ernog wat te stelen

Ongelezen bericht door abo »

Goed zo plukker jij hebt al doorgedacht.
abo

Harry

Re: Valt ernog wat te stelen

Ongelezen bericht door Harry »

Abo,dat heb je goed gezien Dexia weet zelf nog niet hoe groot de schade is en blijft voor de hele bedrijfstak die ze zich nu zelf aandoen.Deze grote economische schade zal beperkt kunnen blijven als de hele bedrijfstak meewerkt om nu de knopen door te hakken,ik vraag mij af of onze regering dit wel goed inschat. mvg, Harry

abo

Re: Valt ernog wat te stelen

Ongelezen bericht door abo »

plukker is de eerste die het licht begint te zien. er zijn vast nog wel meer visionairs.
abo

Dubio

Re: Valt ernog wat te stelen

Ongelezen bericht door Dubio »

He abo,

Jij doet het voorkomen of Legio-lease je huis heeft geenterd, en je gedwongen bent een handtekening onder hun contract te zetten? Is het echt zo gegaan? Anders vind die historische vergelijkingen wat cru. Ook die sommigen plegen te maken met de nazi-tijd. Neen, er is maar een historische vergelijking met wat nu speelt. Zie topic: de tienjaarse veldtocht.

abo

Re: Valt ernog wat te stelen

Ongelezen bericht door abo »

ach dubiootje

Gesloten