LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Een vriendelijk verzoek aan mensen die ook hun status hebben

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
L. Blok

Een vriendelijk verzoek aan mensen die ook hun status hebben

Ongelezen bericht door L. Blok »

In december vorig jaar heb ik ik op dit forum twee topics geplaatst omdat ik had geconstateerd, na opvraging van mijn gegevens bij het BKR, dat er vreemde bedragen door Legio/Dexia stonden vermeld bij de registratie bij het BKR.
Legio/Dexia heeft namelijk alléén het pakket van het éérste jaar van de aankoop van de aandelen geregistreerd en daarna geen mutatie gepleegd op de geregistreerde bedragen.
Hier onderderstaand de links naar deze twee topics:

http://212.104.203.73/radarforum.php?op ... tegorie=12

en

http://212.104.203.73/radarforum.php?op ... tegorie=12

De eerste link is de verklaring van Legio/Dexia waarom dit zo gedaan is.
De tweede link is de reactie van het BKR waarin men zegt dat Legio/Dexia op een onregelementaire wijze registeerd en waarin het BKR verklaard dat het BKR opdracht heeft gegeven aan Legio/Dexia om dat per half november j.l. hier het volledige bedrag van totale aankoop te registeren.

Ruim een maand geleden kreeg ik van iemand het bericht dat op 4 mei dit jaar nog steeds alléén het bedrag van de éérste aankoop stond vermeld bij de gegevens die hij had opgevraagd bij het BKR terwijl zijn contract net even voor genoemde datum was afgelopen.

Blijkbaar trekt Legio/Dexia zich niets aan van de richtlijnen die worden verstrekt door het BKR want anders was het bovenstaande bedrag op 4 mei j.l. juist geregistreerd geweest.

Omdat ik bezig ben om een onderzoek in te stellen over deze vreemde gang van zaken, vraag ik vriendelijk aan mensen die een WinstVerDriedubbelaar hebben of een gelijk product - ik weet dat een "Triple Effect" gelijk is an de WVD - en die ook hun gegevens hebben opgevraagd bij het BKR en óók hebben geconstateerd dat niet het volledige bedrag van de lening is geregistreerd, dit aan mij te melden plus datum van afloop van het contract en de datum van deze constatering. Hiermee wil ik trachten aan te tonen, naar aanleiding van de brief van het BKR en hun opmerking dat Legio/Dexia dit per half november afgelopen jaar had moeten corrigeren, dat Legio/Dexia zich nergens wat van aantrekt en ook hier weer alles aan hun laars lapt.

Om deze gegevens zo reëel mogelijk te maken verzoek ik deze gegevens naar mijn e-mail adres te zenden.

Bij voorbaat dank voor de medewerking.

m.v.g. L. Blok

L. Blok

Re: Een vriendelijk verzoek aan mensen die ook hun status hebben

Ongelezen bericht door L. Blok »

Helaas werken de links niet helemaal correct door werkzaamheden en de site van Radar. Als men op de links klikt komt men op de voorpagina, wanneer u dan op pijltje naar links "Vorige" klikt, links bovenaan, dan verschijnt de betreffende topic.

Willem S.

Re: Een vriendelijk verzoek aan mensen die ook hun status hebben

Ongelezen bericht door Willem S. »

Beste heer Blok,
registratie is gebeurd, voor het eerste bedrag....
Let wel, registratie, dus niet de toets.

nes

Re: Een vriendelijk verzoek aan mensen die ook hun status hebben

Ongelezen bericht door nes »

Dhr Blok,
Alleen bedrag 1ste aankoop is geregistreerd. Ik heb een vraag aan u. Het feit dat Dexia niet de hele lening heeft geregistreerd is uiteraard niet reglementair. Maar ik heb er wel voordeel mee, zaols vele anderen denk ik. Er staat nl nu een A tje erbij van Achterstand. Ik heb liever een achterstandssom staan van 20000 Euros dan 60000 Euros. Ik ga me niet inzetten om dit bedrag geregistreerd te krijgen. (Krijg problemen met hypotheek of andere kredieten.) Waar ik me wel voor inzet is het A tje weg krijgen.. Ik heb namelijk geen achterstand. Ja, de restschuld dus en dat is geen bedrag van 20000 Euros. En bovendien probeer ik zelfs de hele restschuld niet te laten registeren.

Ton

Re: Een vriendelijk verzoek aan mensen die ook hun status hebben

Ongelezen bericht door Ton »

Dexia doet wel vaker gekke dingen, 2 weken geleden vroeg ik mijn status op bij het BKR om te kijken of mijn Triple Effect afgesloten in februari 2001 bij Labouchere goed vermeld stond. Die stond er inderdaad op voor het volledige bedrag, maar tot mijn grote verbazing stond er nog een 2e melding van Dexia n.l. voor eenbedrag van meer dan 30.000 euro. Op het Dexia aanbod had ik al gezien dat er een melding op stond van een Capital Effect overeenkomst welke niet onder het Dexia aanbod zou vallen. Die bleek dus overeen te komen met de BKR registratie. Nu heb ik nooit en te nimmer een Capital Effect afgesloten bij Labouchere en/of Dexia. Ik heb dus meteen via email contact opgenomen met Dexia Amsterdam en tot mijn grote verbazing kreeg ik al na 1 week antwoord en dat was als volgt. "U bent per abuis geregistreerd als medecontractant van een Capital Effect overeenkomst. Deze onregelmatigheid zullen wij zo snel mogelijk verwijderen en wij bieden onze excuses aan voor de verwarring".
Op mijn 2e mailtje waarin ik om verwijdering van de onterechte registratie bij het BKR heb gevraagd is tot op heden niet gereageerd.
Ondanks de verontschuldigingen van Dexia heb ik een raar gevoel overgehouden aan dit voorval. Ik vraag me af of het mogelijk zou zijn dat er meerdere "fouten" zijn gemaakt en van weet ik wie hoeveel andere mensen is onterecht een melding bij het BKR terecht gekomen. En wat niet onbelangrijk is, zijn deze "fouten" bewust of onbewust ontstaan. Ik heb de indruk dat je ondertussen van alles kunt verwachten.
Wat ik maar wil zeggen, let op uw zaak en vraag uw gegevens op bij het BKR, dat kan via uw bank en kost 4,50 euro.
Het kan nuttig zijn.

Ton

Gesloten