LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] voor labouchere capital effect maandbetaling gedupeerde

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
johan

voor labouchere capital effect maandbetaling gedupeerde

Ongelezen bericht door johan »

hoi beste mensen,

zijn er mensen die een aandbod van dexia met het capital effect maandbetaling gehad hebben. ik heb namelijk gelezen op de dexia-site van niet!

groetjes

Harm

Re: voor labouchere capital effect maandbetaling gedupeerde

Ongelezen bericht door Harm »

Hallo Johan,
Voor zover ik weet valt jou capital effect in het rijtje overwaarde effect, pensioen effect end. Of wel een lease met een "depo". Voor zover ik weet, ik val hier ook onder, zijn m.b.t. deze producten nog geen aanbiedingen van Dexia bekend. Vandaag wel een berichtje gehad van iemand die waarschijnlijk ook een dergelijk product heeft en de hardheidsclausule in huis had maar dat weet ik dus nog niet zeker. Voor zover ik weet moeten we dus nog even afwachten en zodra hierover meer bekend is zal dat op dit forum of op het forum van pay back gemeld worden.
Groeten Harm

marjo

Re: voor labouchere capital effect maandbetaling gedupeerde

Ongelezen bericht door marjo »

Hoi Harm en Johan,
Ik heb ook twee capital effect Bank Labouchere (Dexia)
En wil er heel graag van af. Als jullie wat horen over een aanbod van Dexia wil je het dan doorgeven aan mij.
Alvast vriendelijk bedankt.


leon

Re: voor labouchere capital effect maandbetaling gedupeerde

Ongelezen bericht door leon »

Dit zijn zogenaamde aflossingsprodukten, gedurende de looptijd wordt de hoofdsom afgelost. Er kan dus in principe geen restschuld ontstaan, dus daarom ook geen aanbod. Maar als leaserente vanuit een depot betaald wordt en dat depot is (voortijdig) leeg en het maandbedrag is meer als 300 euro, dan kom je in aanmerking voor de hardheidsclausule.

Groeten,
Léon.

Anita

Re: voor labouchere capital effect maandbetaling gedupeerde

Ongelezen bericht door Anita »

Hoi allemaal,

Wij hebben 4 Capital Effect producten, waarvan er 3 vooruitbetaalde rente was, en 1 betaal ik maandelijks voor.
Ook wij hebben GEEN aanbod gehad, en waarom dat is weet ik eigenlijk ook niet. Ons contract loopt in Juli af en ik weet dat wij een gigantische schuld hebben staan.....
Dus het verhaal van Leon klopt niet helemaal.

Ik wacht in ieder geval af, probeer toch nog overal informatie te winnen wat ik het beste kan gaan doen,
EN!!! IK BEN ERBIJ OP 21 MEI.

Groetjes Anita

Anita

Re: voor labouchere capital effect maandbetaling gedupeerde

Ongelezen bericht door Anita »

Ik heb even gekeken op de site van Dexia.



Het Dexia Aanbod zal alleen van toepassing zijn op beleggingsproducten waarbij belegd wordt met geleend geld. Bovendien is het alleen geldig voor effectenleaseproducten waarbij het mogelijk is om aan het einde van de looptijd een schuld over te houden en waarbij tijdens de looptijd géén volledige aflossing plaatsvindt. Stortingsproducten, volledige garantieproducten en volledige aflossingsproducten zullen niet voor het Dexia Aanbod in aanmerking komen.

Hieronder treft u een lijst aan waarin u zelf kunt zien welke effectenleaseproducten in aanmerking komen.



Producten die in aanmerking komen voor het Dexia Aanbod

10 = 20 Effect 1) 2)

4 = 10 Effect

Agio-Stockplan

Altijd Doen Plan

Beleggen met Bonus

Bonus Effect

Condor Plan

Crystal Effect

Direct Rendement Effect

DuoLease

Feest Plan

Flamingo Plan

Gianni Romme Effect

Interest Refund Effect

KoersKlimmer

KoersLeasen

Korting Kado

Legio Beleggers Plan

Legio Bespaarplan

Legio Extra Bonus

Legio I.B.* Plan

Maximaal Rendement Effect

MultiClick Effect

Multiplier Effect

Parelplan

Prive Pensioen Effect 1) 2)

Profit Effect

Rente-Remmer

Triple Effect

Troefplan

WinstVer10Dubbelaar 1)

WinstVerDriedubbelaar

WinstVerdubbelaar


Effectenleaseproducten die niet in bovenstaande lijst zijn genoemd, komen niet in aanmerking voor het Dexia Aanbod omdat u daarbij de hoofdsom volledig aflost (en dus geen restschuld kunt overhouden), omdat het een garantie- of stortingsproduct betreft, of omdat het product niet meer bestaat.
1) Dit is een certificaatproduct. U kunt geen gebruik maken van de mogelijkheid de effecten over te nemen, ongeacht of u deelneemt aan het Dexia Aanbod.
2) Dit product kunt u niet verlengen, ongeacht of u deelneemt aan het Dexia Aanbod.


Waarom dit Aanbod?
Dexia, Legio, Labouchere
Klachten
Juridische positie
Verruimde mogelijkheden bij afloop
Wanneer en voor wie?
Voorwaarden
Verruimde mogelijkheden in vogelvlucht
Overzicht
Effecten verkopen
Effecten overnemen
Contract verlengen
Welke producten?
Overgangsregeling
Het Dexia Aanbod en de belasting
Wat moet ik doen?
Hardheidsclausule
Vragenlijst
VOGENS MIJ BESTAAT CAPITEL EFFECT NIET MEER EN STAAT DIE DAAROM NIET IN DE LIJST.

GROETJES ANITA

harm

Re: voor labouchere capital effect maandbetaling gedupeerde

Ongelezen bericht door harm »

goed bezig Anita,
ik spreek je binnenkort wel weer.
groeten Harm

Anita

Re: voor labouchere capital effect maandbetaling gedupeerde

Ongelezen bericht door Anita »

Ik wil even naar DEXIA bellen hoe dat met dat pakket zit.
Jullie horen van mij, ik geef niet mijn naam door, blijf anoniem.

Groetjes Anita

Anita

Re: voor labouchere capital effect maandbetaling gedupeerde

Ongelezen bericht door Anita »

Hoi allemaal,

ik was vergeten dat het vandaag Goede Vrijdag is.

Groetjes Anita

michael

Re: voor labouchere capital effect maandbetaling gedupeerde

Ongelezen bericht door michael »

beste mensen
ben sinds afgelopen dinsdag achter gekomen dat ik per december 2000 met het omzetten van een doorlopent krediet naar een capitaal efect in ben geluist
de som van toen 20.ooo gulden en zij konden daar een product bij leveren dat binnen 5 jaar zou zijn afbetaal
( er werd alleen gezegt dat hij wat met aandelen zou doen)
dit was dus een capitaal efect
maar nu 3.5 jaar later als in probeer de som af te kopen blijkt dat deze persoon mij een lening heeft gegeven van 36.000 gulden in tweeen gesplits van 1 wist ik het bestaan ern van de andere 16000 niet
en nu staat er nog steeds 28ooo open ( dit is ff in guldens )
was allemaal geregeld via afab service die het gedeeltelijk dus capitaal effect heeft onder gebracht bij labuchere ( nexia )
heb vandaag contact gehad en kan uw 100% mededelen dat er geen regeling is of komt voor deze form enige optie is het helle gebeuren in een keer afbetalen of gewoon door laten lopen in de hoop dat de andelen en efecten nog een beetje de troost kunnen verzachten
heb zelf gekozen om alles maar afte kopen met doorlopent krediet wat is eigenlijk nog vordeliger dan door betalen aan deze loze maatschapij

groetjes en allemaal sterkte michael

marjo

Re: voor labouchere capital effect maandbetaling gedupeerde

Ongelezen bericht door marjo »

hoi Anita,
Als je nog informatie heb over Capital Effect wil je dan het mij geven.Wij hebben twee Capital Effects
contracten. Wij betalen iedere maand, en hebben inderdaad
geen aanbod van Dexia gehad.

Anita alvast vriendelijk bedankt.
Wij zijn er ook bij 21 Mei

boomer

Re: voor labouchere capital effect maandbetaling gedupeerde

Ongelezen bericht door boomer »

Hallo,
Ik heb een allround effect met maandbetaling, mijn depot is dus ook leeg , er stond nog voor 2 maanden geld in.
Kreeg van Dexia een brief waarin stond dat ze wilden onderzoeken of het nodig was om tot een regeling te komen,
omdat er bijna geen geld meer in het depot staat.Ze schorten de maandbetlingen op tot het onderzoek is afgerond.
Als ik niet reageer incasseren ze normaal de maandbetalingen.
Ik heb er niet op gereageerd, want ik heb een vernietigingsbrief opgestuurd via eegalease.Dus afwachten maar.
Succes allemaal en ik hoop dat er gauw duidelijk komt voor iedereen.

Anita

Re: voor labouchere capital effect maandbetaling gedupeerde

Ongelezen bericht door Anita »

Hallo allemaal,

ik heb even nagevraagd wat een Capitel effect nou inhoud, en waarom daar geen aanbod voor wordt gedaan.
Nou een capitel effect is een product dat je voor 15?? jaar aangaat. ( wij dachten voor 5 jaar)maar wij hebben voor 5 jaar vooruitbetaalde rente gedaan. De resterende 10 jaar moeten we nog betalen..... Aan het einde van deze periode heb je de schuld afbetaald. Of de aandelen dan eigendom zijn geworden, weet ik niet, maar daar bel ik ook nog even over. Die vragen komen altijd als je de telefoon neergelegd hebt. Dus je zit na 15 (???) jaar niet meer met een schuld.
Wij hebben straks een maandlast van €700,00 extra. Ach is wel te doen he? met een gezin met 3 kinderen.
De reden die Dexia opgeeft is dat je na 15 jaar niet met een schuld kunt blijven zitten.

Hoe je het betaald allemaal maakt ze niet uit.
Volgens mij hebben ze toch ook nog zoiets als een zorgplicht??? Of heb ik dat helemaal fout?

Ik spit verder als ik de tijd er voor heb, en als iemand anders nog meer weet, dan hoor ik dat graag!!

Groetjes Anita

marjo

Re: voor labouchere capital effect maandbetaling gedupeerde

Ongelezen bericht door marjo »

Hoi Anita,
Ja je hebt gelijk over die 15 jaar capital effect, wij hebben een zelfs voor 20 jaar belachelijk he! Iedereen
kan wel begrijpen als wij dit van te voren geweten hadden dan hadden wij nooit getekend.
Dus begrijp ik het goed moet jij straks 700 euro aan die
oplichters betalen.

PLUKKER

Re: voor labouchere capital effect maandbetaling gedupeerde

Ongelezen bericht door PLUKKER »

Je kunt na 5 jaar dagelijks stoppen zonder verdere kosten. Alleen als het resultaat er nog niet naar is, dan kun je de overeenkomst door laten lopen tot je een bevredigend resultaat hebt met een maximum van 15 / 20 jaar. Elke dag mag je beslissen of je het mooi geweest vindt. Alleen maar praktisch kortom en hoe langer de termijn waarover je belegt, hoe veiliger...

PLUKKER - ziet het probleem even niet

oom Dagobert

Re: voor labouchere capital effect maandbetaling gedupeerde

Ongelezen bericht door oom Dagobert »

hi Anita,

mijn 5 jaar zitten er ook op, moet straks 1800 Euro per maand betalen, 15 jaar lang, dan staat de hoofdsom volgens hun prognose op ruim 1 miljoen E.
Hoe ik betaal maak ze niet uit.
Weet je wat die deexia gozer zei aan de tel.?
"Meneer hoe kunt u nu een contract afsluiten met zo'n hoog maandbedrag" Snapte hij niet.
Ze zijn echt stom daar.
Weet je wat hij nog meer niet snapte?
Hoe iemand met geleend geld aandelen gaat leasen.
Leasen is al risicovol en dan nog met geleend geld...
Nee, daaar snapte hij niets van.
Jammer voor ons dat deze meneer 5 jaar geleden niet bij Spaarselect werkte.

Anita

Re: voor labouchere capital effect maandbetaling gedupeerde

Ongelezen bericht door Anita »

Plukker,

Jij ziet het probleempje even niet??? Nee, das niet verder denken dus, wat je aangeeft iedere keer dat je dat wel doet!!! Ik vond 700 eurootjes in de maand veel geld, ook al zou dat voor 1 of 2 jaar zijn. Wij hadden het toen vooruitbetaald en ( stom genoeg hoor!!) ....ach laat maar.
Maar ik vind het veel geld iedere maand en ik wil ook wel met mijn kinderen lekker op vakantie of zoiets dergelijks, daar hebben WIJ het voor gedaan!!! Om nu iets meer geld te hebben en leuke dingen met ons gezin te gaan doen.

Groetjes Anita - denkt ook in de toekomst......-

En Dagobert, ik weet precies wat je bedoeld, ze hebben nooit gekeken of je het maandbedrag zou kunnen betalen.
Schooiers zijn het en een ander woord heb ik er echt niet voor!!
Groetjes Anita

Mevrouw van Nierop

Re: voor labouchere capital effect maandbetaling gedupeerde

Ongelezen bericht door Mevrouw van Nierop »

U bedoelt waarschijnlijk dat U die heren niet erg hoogacht.

Lilian.

Willy

Re: voor labouchere capital effect maandbetaling gedupeerde

Ongelezen bericht door Willy »

Eindelijk lees ik eens wat over de profit en capital effect. Ook ik heb drie capital, die dus niet mee doedn voor het aanbod en 1 profiteffect deze valt wel onder het aanbod. Ik moet vanaf augustus gaan betalen voor twee pakketten en over drie jaar voor het andere pakket, Het profitpakket moet ik in december voor gaan betalen. Ik kan deze maandlasten niet op brengen, zijn er al mensen die dit ook niet konden en wat hebben zij gedaan. Kunnen wij nl zeggen ik betaal niet? want je moet zoals bovenstaande mensen nog voor 10 of 15 jaar betalen?

Gesloten