LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ziektekosten

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
d.blom

ziektekosten

Ongelezen bericht door d.blom »

In augustus jl. ben ik verplicht overgestapt van hetziekenfonds naar een particuliere ziektekostenverzekering ,omdat ik binnen het onderwijs een andere functie ging bekleden. Via Unive geregeld(daar had ik al een ziekenfondsverzekering), verzekering geaccepteerd, met als premiebedrag 234,65 per maand(een flinke premie voor 1 persoon) en de vermelding van het nieuwe bedrag per 01-01-02: 234,65 per maand(geen verhoging dus!). Wat schetst mijn verbazing: afgelopen vrijdag 14 december kreeg ik een overzicht van Unive toegestuurd met de nieuwe premie van 120 euro per maand(omgerekend ruim 265,-) met een eigen risico van 45 euro. Ik heb gebeld en een klacht ingediend dat een verhoging van ruim 12% niet normaal is voor 1 persoon, en waar toch opeens het eigen risico vandaan kwam, want ik had geen eigen risico. "U bent aan het einde van het jaar veranderd van verzekering, dan vervalt het eigen risico" kreeg ik te horen. Ik vraag mij af of dit nu echt wel kan.Een flinke premieverhoging en opeens een eigen risico. Ik kreeg te horen dat de prijsstijging te maken had met het tekort aan personeel, en de prijsstijging van de medicijnen. Toch vind ik dit niet kunnen. Omdat er een tekort aan leraren is moeten ouders toch ook niet meer ouderbijdrage gaan betalen!
Ik ben zeer teleurgesteld in een maatschappij als Unive( waar niet wij, maar zij de vruchten van plukken!)

mw j.a. wirix

Re: ziektekosten

Ongelezen bericht door mw j.a. wirix »

Ook ik heb per 1 januari j.l. te maken gehad met een fikse verhoging ziektekostenverzekering en ik vind het wel heel toevallig dat dit samenvalt met de komst van de Euro. Al jarenlang ben ik verzekerd bij "Rijnmond" te Rotterdam, eerst collectief (toen was het nog wel voordelig!) maar mijn voormalige werkgever (door opheffing functie was ik, ambtenaar, met wachtgeld moeten gaan per 1-1-1995) koos voor een andere ziektekostenverzekeraar en men zei dat ik niet meer collectief meeverzekerd kon worden. Ik ben dus bij Rijnmond gebleven, maar moest toen een veel hogere premie gaan betalen. Vorig jaar (2001) betaalde ik voor één persoon Hfl. 350,35 per maand, incl. tandartsverzekering, en tevens had ik een eigen risico van Hfl. 250,--. Sinds 1 januari 2002 moet ik Euro 177,56 per maand betalen (omgerekend Hfl. 391,29), hetgeen neerkomt op een verhoging van bijna Hfl. 500,-- per jaar. Het eigen risico is vanaf 1-1-2002 bepaald op Euro 100,-- per jaar, dus dat is iets minder geworden. Maar het valt niet mee om iedere maand bijna 400 gulden te moeten ophoesten voor een ziektekostenverzekering. Ik ben net 64 jaar geworden en ik vraag me af of ik op deze leeftijd elders goedkoper terecht kan. Ik vraag me verder af of er meer mensen zijn wier ziektekostenverzekering per 1-1 j.l. zo sterk verhoogd is. En kun je hiertegen iets doen?

Gesloten