LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] BKR NOTITIE ?

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
willem

BKR NOTITIE ?

Ongelezen bericht door willem »

wat nou als je door het niet betalen een bkr notitie aan je broek krijgt?
daar wordt dus ook mee gedreigd door legio lease

abo

Re: BKR NOTITIE ?

Ongelezen bericht door abo »

Ja, dat kunnen ze, dreigen, ze kunnen zelfs dreigen dat ze je kont aan je voorhoofd gaan zetten, ben je nu echt bang?

rob v.d.

Re: BKR NOTITIE ?

Ongelezen bericht door rob v.d. »

Ik vind dit een rare reactie die weinig begrip toont, abo. Voor veel mensen is een BKR-aantekening erger dan het gehele gedoe met incasso's en deurwaarders. Het kan je plannen ook aardig op de kop zetten. Denk aan het niet verkrijgen van financiering voor een eigen huis, financiering die je nodig hebt voor calamiteiten, en zelfs financiering als je uiteindelijk besluit Dexia met geleend geld te betalen.

Willem, ik denk dat er niks anders op zit, om dan te gaan praten met de instantie die jou iets weigert op grond van de BKR-aantekening. Als je de zaak goed uitlegt, en ze inzicht geeft in je financiële situatie, dan hoeft het niet hopeloos zijn.

Sara Etty

Re: BKR NOTITIE ?

Ongelezen bericht door Sara Etty »

Naar ik begrepen heb betekent het aangaan van een aandelenleaseconstructie met geleend geld meteen ook een BKR registratie. Het openstaande krediet wordt geregistreerd. Hoe het verder precies werkt, of in geval van niet nakoming, niet afbetalen dus een extra melding wordt gedaan weet ik niet. Zit niet zo in het BKR gebeuren, maar bij mijn weten staan dit soort overeenkomsten dus per definitie geregistreerd bij. Dit staat ook in ik geloof de algemene voorwaarden van Dexia, in elk geval voor wat betreft de Wv3d.

boomer

Re: BKR NOTITIE ?

Ongelezen bericht door boomer »

Hallo,
Ik had grote schulden, Dit bleek dus van aandeleleasecontracten .
Ik schrok me een hoedje.
ik dacht eerst dat mijn man gokverslaafde was of zo !!!!!!
Ik heb 3 contracten, het viel niet mee een hypotheek te krijgen.
Na veel pijn en moeite heb ik toch een hypotheek gekregen van de postbank .Ik moest dan wel een gedeelte van de contracten vol storten om de hypotheek te krijgen.
Ik had grote bedragen gestort en ben dit nu waarschijnlijk kwijt, mijn contracten lopen nog een paar jaar.Maar ik heb weinig hoop
Gr. Boomer

boomer

Re: BKR NOTITIE ?

Ongelezen bericht door boomer »

Hallo, Sara,
Als een een bank een toetsing aanvraag bij het bkr , staat dit geregistreerd. Er stond bij bij achter hk(huurkoop)
Ik heb allroundeffects van Labouchere.
Om die hypotheek te krijgen heb ik er een vol moeten storten tot de looptijd en dan halen ze de hem uit de bkr
Snap je het!!!!!!!!
Gr. Boomer

jake

Re: BKR NOTITIE ?

Ongelezen bericht door jake »

Ik heb deze maand ook een brief gehad met de dreiging om bij de BKR geregistreerd te gaan worden. Echter in Maart wilde ik nagaan of ik een hypotheek kon krijgen ivm de aanschaf van een huis toen bleek dat ik allang bij de BKR een schuld had staan! De registratie had al plaatsgevonden voordat mijn contract was afgelopen! Weet iemand of dat legaal is??

abo

Re: BKR NOTITIE ?

Ongelezen bericht door abo »

Tja misschien, rob, maar als deze al te erg is, we moeten nog een héél eind hoor. Sterkte

Abo

rob v.d.

Re: BKR NOTITIE ?

Ongelezen bericht door rob v.d. »

Jullie halen het e.e.a. door elkaar. Er bestaat volgens mij een normale BKR-registratie (die altijd wordt gedaan als je een krediet neemt), een raadpleging bij het BKR (die door degene wordt gedaan waarvan je een krediet wilt hebben, en die wil zien of je nog meer verplichtingen in de vorm van andere kredieten hebt), en een aantekening bij het BKR - er zijn meerdere soorten aantekeningen heb ik begrepen - welke aantekening middels een code wordt geplaatst als je bijv. niet betaalt. Bekijk de site van het BKR eens, dan wordt een hoop duidelijk!

rob v.d.

Re: BKR NOTITIE ?

Ongelezen bericht door rob v.d. »

Abo, nog even terugkomend op mijn en jouw opmerking: doorgaans stellen mensen hier serieuze vragen naar aanleiding van serieuze problemen. Ik vind dat ze dan ook recht hebben op een serieuze benadering. Of zeg anders niks.
Maar verder even goede vrienden .....
vr.gr. rob v.d.

abo

Re: BKR NOTITIE ?

Ongelezen bericht door abo »

robbie je hebt gelijk hoor.

Jack

Re: BKR NOTITIE ?

Ongelezen bericht door Jack »

Drie maanden terug een contract overgenomen voor 13000 euro, ongeveer 7500 verlies geleden. Hiervoor nog een kleine lening openstaan van 1200 euro.
Heb nu nog 3 contracten, twee wv3d op afbetaling a raison 113 en 51 euro per maand, nog 6 jaar te betalen. Nog een wv3d loopt af in november. Na ja, hou mn hart al vast.

Nu heb ik de hele handel aan een collega meegegeven, Dexia Aanbod erbij, alle contracten en nota's, etc etc. Mn collega was erg onder de indruk : na het BKR register geinformeerd hadden bleek dat de contracten met vooruitbetaalde rente niet BKR getoetst noch geregistreerd waren. Dit is ook het geval met het contract dat in nov afloopt het geval.
Uiteraard zal ook hieruit wel weer een flinke briefwisseling gaan plaatsvinden, ik verheug me er al op.... ik ben gewoon helemaal blut straks in november,
Geld is op, easy, maar ik wil graag gaan samenwonen, huisje kopen, beetje inrichten, kinderen maken en zo verder nix bijzonders; ik kan nu niet eens een fatsoenlijke hypotheek krijgen omdat er BKR registraties waren, maar waarschijnlijk nu iets goeds gevonden.
Echt, ik baal er af en toe zo van, er blijft gewoon geen cent over. Ik denk erover als de wv3d afloopt in november, maar helemaal met dexia te kappen, stoppen met betalen, ook van de verlengde contracten.
Wat kan ik dan verwachten, en dan bedoel ik voor die verlengde contracten ? Staat Dexia dan niet enorm sterk in een rechtzaak ? En sta ik wel sterk voor die uitgeschreven contracten, aangegaan in de tijd dat ik mn eerste baantje had en nog geen 1100 euro per maand verdiende, en dat ze niet getoest zijn bij het BKR ?
Hopelijk kan iemand mij wat laten weten !! Bedankt Jack

abo

Re: BKR NOTITIE ?

Ongelezen bericht door abo »

Nou Jack ik ben ook gestopt met de verlengde contracten, ik heb al wel een brief gekregen dat Dexia het niet erkent maar verder nog niets en heb vanaf mei niet meer betaalt, en ga dat niet meer doen ook. Persoonlijk denk ik dat je met de verlengde contracten even sterk staat, ik bedoel had je financieel een andere keuze dan verlengen?

robert jan

Re: BKR NOTITIE ?

Ongelezen bericht door robert jan »

Beste Willem,

Ook ik heb 2 st wv3d. Een is per 18 mei beeindigd, restschuld € 23.000,00 en een loopt af per 18 december dit jaar restschuld op dit moment € 11.250,00
Ben gelukkig wel eegaleaser.
Ben op dit moment bezig om een herfinanciering rond te krijgen voor mijn woning. In verband met de BKR vermeldingen valt dit nog niety mee.
De restchuld staat vermeld en tevens de gehele kreditsom van de tweede wv3d. Ik heb tot op heden nog geen hypotheekverstrekker gevonden die met mij in zee wil gaan.
Ik heb contact gehad met het BKR en deze vertelde mij dat de meldingen alleen ongedaan kunnen worden gemaakt door dexia. Dexia dus een aangetekend schrijven gestuurd dat ze de meldingen ongedaan moeten maken aangezien de overeenkomsten door mijn ehctegnote zijn vernietigd.
Hier geen reactie op gekregen.
Als je dus al geld wilt lenen voor om een reservepotje met geld te creeren voor dexia dan lukt mij dit vooralsnog niet.
Mijn adviseur is nog steeds voor mij aan het zoeken naar een hypotheekverstrekker die begrip heeft voor mijn situatie. Echter zodra Dexia ook nog de achterstanden gaat doorgeven aan het BKR dan komt er een zogenaamd "A" codering achter mijn naam te staan en dan is er geen enkele lening meer te verkrijgen. Hoe dan ook je staat ondanks vernietiging met je rug tegen de muur.
Ik wil dus mijn gezin behoeden tegen deze restschulden door een reserve aan te leggen maar zelfs dat blijkt niet mogelijk door de BKR notering

wordt vervolgd,

gr
Robert Jan

Viper

Re: BKR NOTITIE ?

Ongelezen bericht door Viper »

Hallo allemaal,

Ik heb vandaag ook eventjes contact gehad met Dexia. Mijn contract is ook al afgelopen en ze beginnen dus ook allemaal drijgende taal uit te spreken van betalingen e.d. In de brief die ik gekregen heb staat ook:
" Wanneer u gebruikt maakt van deze betalingsregeling dient u o.a. af te zien van juridische actie tegen Dexia en haar tussenpersonen over uw effectenlease-overeenkomst(en). Alleen onder deze voorwaarden kunt u gebruik maken van de betalingsregeling. Indien u deze betalingsregeling vervolgens niet of niet volledig nakomt, wordt de (restant) vordering onmiddelijk en ineens opeisbaar en zullen wij u, op grond van de Bijzondere Voorwaarden Effectenlease, kosten en rente in rekening brengen."

Ik had ze een maand van de voren al een aangetekende brief gestuurd met de mededeling dat we bezig zijn met een juridische procedure en dat we pas met betaling overgaan totdat we een uitspraak hebben van deze rechtzaak.

De mevrouw aan de anderekant van de lijn kon mij ook al vertellen dat mijn schuld bij BKR geregistreerd staat met de "A" code en dit houd in dat je géén enkele lening meer kunt afsluiten die getoetst wordt bij BKR. Deze code blijven ze de eerste, ik dacht, 5 jaar zien. Dus iedereen die een hypotheek wil of wat voor een lening dan ook, krijgt hem dus niet!!!! Met dank aan Legiolease....!!!!

Groeten,
Viper

john

Re: BKR NOTITIE ?

Ongelezen bericht door john »

Hoe is het als je de overwaarde voor je woning gebruikt om aan wat extra geld te komen. Of wordt dan ook lastig gedaan door de banken???

Gr. John

H.J

Re: BKR NOTITIE ?

Ongelezen bericht door H.J »

beste mensen,

voor ieder lening en/of contract voor koop op credit bkr melding wordt gedaan door banken finanial instantie verzekeringen maar de probleem is als er is een Codering bij komt als voorbeeld A codering dit betekend achterstand en daar vandaan komt de problemen voor aanvragen voor hypotheek en/of lenningen of iets kopen op credit

maar met dexia en legio ze zijn aangesloten bij stichting BKR en dez stichting hebben geen gevoel voor de mensen omdat in werkelijkheid werken voor banken en niet als zie beweerden ter bescherming van concumenten ik had dit zaak op ander topics naar voren gebracht en ik word aangevallen van alle kanten en dit vind ik jammer

tot slot als de codering A of ander moet gehaalt worden moet de bank of in dit geval dexia opdracht geven aan BKR voor verwijdering en de laatste doen dexia niet omdat er is boete clausel aan verbonden voor ten onrecht registratie en de contact met bkr levert niks op. de concument wordt als pingpong bal van de kast naar de muur gestuurd.

als actie moet uitgevoerde worden moet gaan tegen de bkr en zelfs op te zege of moet de registratie plaats vinden volgens rechts spraak van een rechter maar nu de banken hebben de macht en zie zijn de rechters en de bkr als straf middle gebruikt .

H.J

Robert Jan

Re: BKR NOTITIE ?

Ongelezen bericht door Robert Jan »

beste john,

Juist met de overwaarde heeft mijn reactie te maken.
Ik voldoende overwaarde in mijn woning en ik dacht wel even om een nieuwe hypotheek af te sluiten en de overwaarde contant te maken zodat ik een reservepotje heb voor dexia mocht de nood aan de man komen.

Ik heb inmiddels een offerte van een hypotheekbak welke met mij in zee wil gaan ondanks het dexia verhaal en dat is de Bank of Scotland. Deze vragen echter een beduidend hoger rentepercentage en willen toch aanvullende zekerheden zoals een WAO en WW verzekering.
gr
Robert Jan.

Ellen

Re: BKR NOTITIE ?

Ongelezen bericht door Ellen »

Heb vanmorgen ook zo'n brief gekregen, dat ik BKR genoteerd word. Dag hypotheek en andere dromen. Betalen doe ik niet. Ik heb het contract niet voor niets vernietigd.

Ellen

Piet

Re: BKR NOTITIE ?

Ongelezen bericht door Piet »

Hallo H.J.

Je hebt gelijk, het BKR is opgericht door de banken, voor de banken en betaalt door de banken.

Wie betaalt het salaris van de mensen die werken bij het BKR ????

Groeten,
Piet

Gesloten