LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] belspellen op televisie: word je belazerd??

Goede of slechte ervaringen met kansspelen? Geef hier jouw mening.
Gerard Droog

belspellen op televisie: word je belazerd??

Ongelezen bericht door Gerard Droog »

Ik heb al enige malen gezien, dat er belspellen worden gespeeld op televisie, waarbij men vanuit de huiskamer kan
meedoen. Vooral laatst bij de postcodeloterij, toen Caroline Tensen haar been brak, was de uitzending gewoon op
de buis, en kon er gewoon gebeld worden. Kan iemand mij uitleggen hoe je live in een uitzending kan zijn, die dagen ervoor opgenomen is? Maar wel bellen a 60 eurocent per minuut!! Hoe kan je bellen naar een spel, wat nog niet eens op de televisie is? Bij een vorige aflevering schakelde men live over naar Utrecht (tijdens een straatprijs) In Utrecht was het nog licht, terwijl het bij mij thuis stikke donker was. En allemaal maar proberen 'live'in de uitzending te komen.
Kunnen jullie mij uitleggen hoe dit werkt?
Ik vertrouw het namelijk totaal niet, en zal dus nooit bellen!!!
Reactie geven? Gaarne!!!!!

rvh

Re: belspellen op televisie: word je belazerd??

Ongelezen bericht door rvh »

Dat kan doordat de notaris een nummer trekt, die vervolgens in de volgende uitzending wordt teruggebeld...Het is niet live opgenomen.

Al die belspelletjes zijn trouwens nep in mijn ogen. De consument kan nooit de juistheid controleren.

Ruud

Re: belspellen op televisie: word je belazerd??

Ongelezen bericht door Ruud »

inderdaad.
Merkwaardig live terwijl het bij jou thuis pikdonker is en daar nog fel licht.

Trouwens die raadseltjes kunnen 9 van de 10 mensen boven de 5 jaar oplossen. Dus doe niet net alsof jij de enige bent die belt omdat het net mooi weer is en half nederland weg is.

ze bedriegen je waar je bij bent!!

sabine

Re: belspellen op televisie: word je belazerd??

Ongelezen bericht door sabine »

ik begrijp ook niet dat iemand zo'n programma wil presenteren, ze zetten zichzelf zo ongelovelijk voor schut op tv, vind ik. en dan heb ik het over die stomme spelletjes op rtl 4.

Het is zo nep gewoon en die mensen verdienen er bakken geld mee, omdat er genoeg mensen zijn die denken, ach je weet maar nooit, laat ik het eens een keer proberen.

HET IS ALLEMAAL NEP!!!!!!

Martijn1980
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 aug 2004 16:05

Re: belspellen op televisie: word je belazerd??

Ongelezen bericht door Martijn1980 »

Hoi,
Ik heb laatst wel 250 euro gewonnen met een belspelletje. Het werd ook netjes binnen een maand 'netto' op mijn rekening gestord. Het is dus niet nep, maar er wordt wel bakken vol met geld aan verdiend!

Martijn

mmmirjammm

Re: belspellen op televisie: word je belazerd??

Ongelezen bericht door mmmirjammm »

Je zult vast wel eens winnen, maar ze doen die spellen niet voor niets. Ze verdienen er handen vol geld aan. Dat is de reden waarom alles op tv is.

Gast

Re: belspellen op televisie: word je belazerd??

Ongelezen bericht door Gast »

mijn zusje belt elke dag!
ik word er gek van!
ze weet dat ze niet gaat winnen en dat het nep is maar blijft bellen! onze rekening is gewoon niet te geloven aan het eind van de maand! :shock:

Janet van Heusden

Re: belspellen op televisie: word je belazerd??

Ongelezen bericht door Janet van Heusden »

Ook ik ben er van overtuigd dat belspelletjes niet eerlijk zijn. Soms proberen ze je er van te overtuigen dat je echt moet bellen want de prijs zit er nog in. Lees; Ze hebben op dat moment nog niet genoeg geld binnen gekregen en dus moeten er nog veel mensen bellen. Elke 30 seconde wordt er dan iemand gekozen die in aanmerking komt voor een prijs. Nonsens.Gewoon bedrog. Ik snap niet dat er jonge meiden zijn die zich daar voor lenen. Willen ze soms alleen maar met hun gezicht op de tv.Hebben die vrouwen dan geen eergevoel
groet van Janet

A. tolboom
Berichten: 254
Lid geworden op: 09 jul 2004 12:47

Re: belspellen op televisie: word je belazerd??

Ongelezen bericht door A. tolboom »

Belspelletjes?????

Moet verboden worden!!!!

De vragen die worden gesteld kan de grootste idioot beantwoorden.

Alina

Re: belspellen op televisie: word je belazerd??

Ongelezen bericht door Alina »

Heb een keer gebeld en was de zesde beller.

Na 2 minuten wachten weer gebeld en toen bleek ik de viefde beller te zijn en de zevende beller zou winnen.

Anna

Bekkum
Berichten: 365
Lid geworden op: 28 mar 2004 17:47

Re: belspellen op televisie: word je belazerd??

Ongelezen bericht door Bekkum »

Nou Nep is het niet denk ik, maar hoe groot is de kans om te winnen?
Je moet bv. 10 beller zijn. Uit die pool wordt er een getrokken, dus ga maar na, wie weet hoeveel 10e bellers er zijn.
Maar ja je moet maar geluk hebben, Succes allemaal en bel met mate, want anders is het slecht voor je portemonnee.

Gast

Re: belspellen op televisie: word je belazerd??

Ongelezen bericht door Gast »

Ach Bekkum toch, je bent wel erg naief!! Natuurlijk is het 1 grote nepperij. Maar door de naieve types zoals jij blijft de boel bestaan!

Bekkum
Berichten: 365
Lid geworden op: 28 mar 2004 17:47

Re: belspellen op televisie: word je belazerd??

Ongelezen bericht door Bekkum »

Zeg Gast van 13.49 uur leg dan een uit waarom het nepperij is.
Oke de kans om te winnen is klein, dus dan is het nepperij?
Dan is iedere loterij ook nepperij.

Bekkum
Berichten: 365
Lid geworden op: 28 mar 2004 17:47

Re: belspellen op televisie: word je belazerd??

Ongelezen bericht door Bekkum »

Ja Gast500, Jammer dat het aantal zielige figuren maar toe blijft nemen.
Maar het kan ook zo zijn dat maar een persoon de boel zit op te ruien.
Nou ja ze doen maar. Het beste is zo min mogelijk daarop reageren.
En serieuze forumbezoekers worden nou eenmaal afgezeken.

Gast

Re: belspellen op televisie: word je belazerd??

Ongelezen bericht door Gast »

Hoe het met de postcodeloterij is weet ik niet, maar die vervelende belspelletjes bij RTL en zo die moeten wel nep zijn. Van die simpele presentatiemoppies die constant maar weer staan te roepen dat het antwoord op de vraag "Hoeveel is 1 + 1 ?" toch wel erg moeilijk is en dat er nog niemand heeft gebeld, dat geloof je zelf toch niet ? :wink:

danis de jong

Re: belspellen op televisie: word je belazerd??

Ongelezen bericht door danis de jong »

eerst bel je dan moet je soms een spel op je telefoon doen van 3 min dan moet je (ff) wachten,en na 5 min zeggen ze :''tja jammer je bent er niet doorheen.
en als je er doorheen komt :eerst zeggen ze gegarandeerd 5000 euro het hoogste bedrag ooit!en DAN zeggen ze pas dat je nog zo een *** spel moet doen en dan win je 150 euro ken je je rekening van betale.groetten uit leiden

Nonnie

Re: belspellen op televisie: word je belazerd??

Ongelezen bericht door Nonnie »

hallo, ik heb laatst nog 150 euro gewonnen via een belspelletje op sbs6. Dus of het doorgestoken kaart is,....... misschien bij sommige belspellen wel. Maar in dit geval dus niet. :D

ricardo412

Re: belspellen op televisie: word je belazerd??

Ongelezen bericht door ricardo412 »

:x De t.v. spelletjes op TV is de grootste TV- bedrog van de laatste
Jaren. Neem nou c*** TV . Wat zijn dat voor vragen. Een kind van 6
kan hierop antwoorden.Kinderen zien dit en bellen dan of wanneer de ouders even niet opletten, waardoor hun telefoonrekening flink oplopen.
En de doelgroep is meestal laag geschoolde en of jongeren.

Het spelletje is bedoeld om zoveel mogelijk inkomsten extra voor de omroep te genereren. Het rekensom kunnen we zelf opmaken.
Namelijk een vakantie of een geldsom van 2a 3 duizend euro gaat pas uit naar een uur of meer spelen. In die tijd hebben al ongeveer 50 duizend mensen gebeld a 60 of 75 cent per bel. De winst is dan bekend.
OP primetime is de prijs hoge namelijk 10.000euro of een auto ter waarde van ongeveer 12.000 euro. Maar de speeltijd is ook langer . wel 1,5 tot 2 uur. In deze tijd bellen dan ongeveer 150 duizend spelers.
Het is ongeloofelijk maar waar. Het is ***lemaal bedrog.

Ik ben psycholoog student 4 jaars. Ik kijk hoe de presentatrices het spel
leiden. Hieruit kan ik ***leen maar afleiden , zij hebben een uitmuntende verleiding/communicatie cursus gevolg.Wat voor mij goede studiemateriaal zijn.

Ik ben verbaasd dat Den-Haag hier niks aan doet.

Wat radar zou kunnen doen, is de consument adviseren deze betaalnummers permanent te blokkeren.

Tot horens

ricardo412

Gast

Re: belspellen op televisie: word je belazerd??

Ongelezen bericht door Gast »

Ik ben verbaasd dat Den-Haag hier niks aan doet.
1. Ik ben eerder verbaasd dat er nog zoveel mensen aan mee willen doen.

2. Waarom zou Den Haag iets moeten doen? Verbieden? En dat terwijl zoveel mensen zo graag meespelen.

een vader

Re: belspellen op televisie: word je belazerd??

Ongelezen bericht door een vader »

Geplaatst op 23 Aug 2004 19:21 door Gast


--------------------------------------------------------------------------------

mijn zusje belt elke dag!
ik word er gek van!
ze weet dat ze niet gaat winnen en dat het nep is maar blijft bellen! onze rekening is gewoon niet te geloven aan het eind van de maand!
dan moeten jouw papa en mama daar een stokje voorsteken.
als jullie mijn kinderen waren geweest dan had het zeer zeker niet gemogen.
ik als een strenge vader had het beslist niet getolereerd dat mijn kind of een van mijn kinderen gaat bellen zonder mijn toestemming.

Gesloten