LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vraagje

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
R.Schuit

Vraagje

Ongelezen bericht door R.Schuit »

Beste forum bezoekers/sters,
Ik heb een vraag: Hoe zit het als je in de schuldsanering zit en je bent verkeerd voorgelicht door je verzekeringsagent over de winstverdrie dubbelaar van dexia.
Het blijkt nu dat doordat ik een schuld ben aangegaan( wat ik niet wist)reden is voor beeindigen van de WSNP en ik voor 99% falliet verklaard word.
Wat kan ik doen????
help

jan

Re: Vraagje

Ongelezen bericht door jan »

ga lekker op vakantie.

L. Blok

Re: Vraagje

Ongelezen bericht door L. Blok »

Beste meneer/mevr. Schuit,
Met enige reserve heb ik uw bericht gelezen. Vooralsnog ga ik er van uit dat uw bericht juist is, maar dan constateer ik twee vreemde gebeurtenissen.
1e Wanneer u in de WSNP (Wet Schuldsanering Natuurlijke Personen) terecht komt worden alle financieele zaken en correspondentie hierover u uit handen genomen en door een bewindvoerder voor u afgehandeld.
2e Elke bank of financiële instelling zal met u gaan zaken doen als u in de WSNP zit en zeer zeker geen lening met u afsluiten.
Dit zou in uw geval tot de conclusie leiden dat a) de bewindvoerder heeft zitten slapen en b) dat Legio/Dexia deze overeenkomst nooit met u had mogen afsluiten want u had al zeer grote schulden en zat al in de WSNP.
Wat het laatste betreft zou dat weer een overtuigend bewijs zijn dat Legio/Dexia zich totaal niets heeft aangetrokken van de zorgplicht en ook geen check hebben uitgevoerd bij het BKR.

m.v.g. L. Blok

L. Blok

Re: Vraagje

Ongelezen bericht door L. Blok »

Een klein foutje. Er moet staan "geen zaken".

Anke

Re: Vraagje

Ongelezen bericht door Anke »

Wel vreemd inderdaad. Ook ik ben toen bij in de buurt langsgeweest bij de Stadsbank om dit regelen en er werd mij verteld dat een boedelrekening werd geopend. Zij zorgen ervoor dat al jouw vaste lasten worden betaald en je krijgt dan een x-bedrag in de maand om rond te komen en je mag dan niet opnieuw in de schulden komen. Onder je vaste lasten dus huur, gas, water en licht et cetera. Dus dat houdt in dat je dat contract van Legio Lease toentertijd helemaal niet mocht tekenen. En dat dat x-bedrag per maand is erg mager. Precies uitgerekend voor je vaste lasten, boodschappen et cetera.

R.Schuit

Re: Vraagje

Ongelezen bericht door R.Schuit »

Mijnheer Block en mevr.Anke,
Ik begrijp uw terughoudendheid, gezien er na-maak mensen op dit forum zitten, maar mijn bericht is helaas juist.
Ik denk dat m`n bewindvoerster inderdaad heeft zitten slapen want wij hadden op dat moment een postblokade, dat houd in dat alle post eerst door de bewindvoerster gelezen moet worden, zij schuift nu alles op ons af.
om op uw vraag terug te komen heeft m`n bewindvoerster niet besloten om al m`n vaste lasten te betalen, waardoor ik infeite zakgeld zou krijgen,ik had inderdaad niet zo stom moeten wezen om te tekenen, maar sinds ik weet dat het ging om een aandelen lease pakket heb ik getracht de boel terug te draaien, daarop heb ik van Dexia geen reactie gekregen wel van de rechter commissaris dat ik een schuld heb gemaakt die het fallissement tot gevolg heeft.
mvg.
R.Schuit

L. Blok

Re: Vraagje

Ongelezen bericht door L. Blok »

Beste meneer/mevr.Schuit,
Nu u wat meer gegevens heeft verstrekt, lijkt mij het een goede zaak om hier werk van te maken omdat u een keihard gegeven in handen heeft dat deze overeenkomst nooit had mogen worden afgesloten. Ik denk dat u met redelijk succes uw overeenkomst kunt laten vernietigen n.a.v. Art. 6:228 BW (dwaling) en subsidiair het niet nakomen van de zorgplicht. Alleen het laatste weet ik nu even niet waar dat onder valt, maar ik kan dat wel even voor u na nakijken, indien gewenst.

m.v.g. L. Blok

Gesloten