Hoe gaat het nu na 2 mnd met pioppi?

Hier kun je terecht met algemene vragen en tips.

Hoe gaat het nu na 2 mnd met pioppi?

Berichtdoor Sjonnie » 24 nov 2018 10:32

Hoi hoi

Ben erg benieuwd naar de resultaten na 2 mnd pioppi.
Ben 12 cm kwijt bij m'n middel en 4 kg.
Eerlijk gezegd vind ik dat best weinig had er meer verwacht.
Ik hou me er goed aan en eet echt maar 3 maaltijden per dag.
En prop me ook niet vol in die 3 maaltijden omdat het mag.
Het enige wat ik verkeerd doe is een kop koffie met warme melk tussendoor.
Dus het is niet echt wat ik ervan verwacht had.
En dan heb ik het alleen over de resultaten qua gewicht.
Ben misschien innerlijk wel heel goed bezig maar vind de kilootjes toch ook belangrijk.
Dus zijn er nog mensen die dit ook nog doen want het is zo stil op het pioppiforum.
En dan hoor ik graag hun verhalen en ervaringen.

Gr.sjonnie
Sjonnie

Re: Hoe gaat het nu na 2 mnd met pioppi?

Berichtdoor Kruimeltje » 24 nov 2018 19:02

12 cm en 4 kg is best al wat, toch!?
Ik zie het dieet zelf niet zozeer als een vermageringsdieet, maar meer als een manier om gezonder te worden/zijn/blijven.
En dat ik afval vind ik mooi meegenomen, maar me fit voelen vind ik het meest belangrijk.

Ik lees momenteel veel over voeding en gezondheid en wat ik daar, naast een aantal verschillen in de manier van eten, toch vooral ook lees is het belang van regelmatig bewegen.
Ik weet niet of jij dat ook doet?
Misschien helpt dat ook nog in het verlagen van je gewicht?
Kruimeltje

Berichtdoor Sjonnie » 25 nov 2018 12:07

Hoi kruimeltje

Natuurlijk is het inderdaad belangrijk dat je er fitter van wordt en dat ervaar ik ook .
En bewegen doe ik ook genoeg .
Loop elke dag 1 1/2 tot 2 uur lekker buiten weer of geen weer.
Mag ik vragen wat jij bent kwijt geraakt?
En hoe het met je gaat over het algemeen qua pioppi?

Groetjes
Sjonnie

Berichtdoor Kruimeltje » 26 nov 2018 09:31

Ik ben niet in één keer begonnen met het pioppi-dieet, vanwege diabetes type1 ben ik het langzamerhand gaan opbouwen (zodat ik mn insuline en inname koolhydraten rustig op elkaar kon afstemmen). Toen ik 12 november officieel begon was ik 4 kg afgevallen. En buikomtrek ongeveer 5 cm.

Mijn totaalcholesterol was in juli 8.5, eind oktober al gezakt naar 6.6.
Tryglyceriden gezakt van 1.3 naar 1.06

Mijn LDL is nog erg hoog, (al wel gezakt van 6.1 naar 5.2), ik denk dat dat te maken heeft met mijn sterk wisselende bloedsuikers, opslag glycogeen in lever, medicijngebruik enz.
Mijn internist wou in juli dat ik cholesterolverlagers ging slikken, ik niet. Ik probeer dus met voeding gezonder te worden.
Ik ben veel aan het lezen over voeding en gezondheid. En zet nu in op het pioppi-dieet, ontstekingsremmende voeding (denk dat dat ook positief werkt op mn LDL), en ook ontgiftende kruiden, thee enz.

Ik heb al meer dan 45 jaar diabetestype 1, herkende me sterk in de verhalen van mensen uit de aflevering “Help diabetes de wereld uit” (21 november, Tijd voor Max).
Dan begrijp je misschien ook mn sterke motivatie voor het pioppie-dieet. Niet omdat dat diabetestype 1 kan genezen, maar het helpt wel om minder wisselingen in de bloedsuikers te krijgen, minder laagdrempelige ontstekingen en me fitter te voelen.

Tot nu toe ben ik heel positief over het dieet. Ik voel me er goed/beter bij.
Ik wil mn bloed in januari opnieuw laten testen, hoop dat de bloedwaarden dan verder verbeterd zijn.
En oh ja, ik ben nu 6 kg afgevallen en de buikomvang zit nu ongeveer tussen de 79 en 83.
Kruimeltje

Berichtdoor Sjonnie » 26 nov 2018 17:41

Hoi kruimeltjes
Dan ben ik blij voor je dat dit "dieet" voor jou nu de oplossing is en hoop dat je er beter door blijf voelen .
Het motiveerd mij wel om door te gaat want ja gezondheid van binnenuit is ook belangrijk.
Ik heb dan geen diabetes zoals jij ben alleen een kilootje of 10 te zwaar .
Dank voor je berichtje!

Groetjes
Sjonnie

Berichtdoor ormerie » 28 nov 2018 16:21

Ik begon op de maandag na de "officiële " start van de 3 weken PIOPPI op 8 october. dus nu ruim 7 weken geleden.
Vanmorgen gewogen en ruim 5 kilo afgevallen. Dit weekend ( uit logeren ) voor het eerst weer een maaltijd met zetmelen, in dit geval couscous, gegeten. Had doorgegeven dat ik geen brood, geen aardappelen, pasta of rijst at. Ik had blijkbaar couscous erbij moeten zeggen. (Jammer dat ik hier geen smily achter kan zetten!)
Behalve de week dat ik uitgeschakeld was door griep, ga ik 3 x per week naar de sportschool. Daar doe ik buiten spierversterkende oefeningen , ook oefeningen voor het uithoudingsvermogen zoals fietsen en roeien. Sedert kort ben ik ook begonnen met work-outoefeningen. Die vind ik nog erg zwaar, maar zijn erg goed voor de conditie. Ik oefen zo'n 5 kwartier tot 1 1/2 uur.
Ik ben zeer tevreden over het resultaat. Natuurlijk is dat niet alleen het resultaat van het dieet (eten), maar ook van het sporten. Dus een resultaat van de leefregel.
Begin volgend jaar wil ik mijn bloed laten controleren. Ik ben nieuwsgierig wat er met mijn bloedsuiker en mijn cholosterol gebeurt. Groetjes.
ormerie

Keer terug naar Vragen, hulp & tips