LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Telfort's financiele administratie waardeloos

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Remko Vossen

Telfort's financiele administratie waardeloos

Ongelezen bericht door Remko Vossen »

Ik ben benieuwd of er nog meer mensen (gedupeerden) zijn, wat betreft Telfort en haar administratie; ofwel of er meer mensen zijn die (via de enige mogelijke weg) automatisch maandelijks het faktuurbedrag laten afschrijven en dan toch nog (in mijn geval 2 jaar later) een betalingsherinnering binnen krijgen om het openstaande bedrag even willen betalen. Automatische incasso, makkelijk zonder omkijken toch? Niet dus. En dan blijkt de hele financiele registratie van binnengekomen betalingen niet overeen te komen met 'hun' faktuurbedragen... vreemd.
Graag reacties in dit forum!

Mvr. Groet,

Remko Vossen

JJ

Re: Telfort's financiele administratie waardeloos

Ongelezen bericht door JJ »

Kreeg zelfs een brief van telforts deurwaarder dat ik
ondanks diverse aanmaningen nog steeds een bedrag van
130 euro verschuldigd ben. Nou heb ik nooit 1 aanmaning gehad, heb al sinds anderhalf jaar geen abonnement meer, maar een prepaid en heb altijd met automatische machtiging betaald toen ik een abonnement had, plus naar mijn weten is
ook altijd alles afgeschreven.
Als ik niet binnen 3 dagen betaal gaan ze een gerechtelijke procedure starten, ik wens ze veel succes voor 130 euro waar ze geen recht op hebben.

Overigens zou mijn telefoon met onmiddelijke ingang ook geblokkeerd worden, nou hij doet het nog steeds.

En dan nog zo'n klantenservicemiep waarbij ook nog niet eens de mogelijkheid opkomt dat zij misschien wel een fout gemaakt hebben. Vertellen doodleuk dat het wel zal kloppen en dat de aanmaningen wel zoekgeraakt zullen zijn in de post en dat ik maar moet betalen.

Wel meteen de laatste keer dat ik een telfort opwaardeerkaart gekocht heb. Een bedrijf dat dit soort
onterechte dreigbrieven van deurwaarders verstuurd naar
nietsvermoedende eerlijke klanten zou per direct de GSM licentie kwijt moeten raken.

Joyce Nolten

Re: Telfort's financiele administratie waardeloos

Ongelezen bericht door Joyce Nolten »

Ik heb dus afgelopen zaterdag ook een brief van de deurwaarder gehad waarin stond dat ze een gerechtelijke procedure op zouden gaan starten als ik niet snel 147 euro zou storten op de rekening van Telfort en dat ik al eerder aanmaningen gehad zou hebben (heb ik ook nooit ontvangen). Op 5 juni 2001 is mijn abonnement afgelopen en aangezien ik automatische incasso had, heb ik ook altijd alles keurig netjes betaald. Ik heb afgelopen zaterdag opgebeld naar Telfort en daar kreeg ik na een half uur wachten een één of andere sukkel aan de lijn die ook zei dat ik dan waarschijnlijk niet alles had betaald, maar het niet na kon zoeken in het bestand en zei dat ik het maar moest gaan betalen! en vervolgens hing hij gewoon op! Vervolgens heb ik weer terug gebeld en kreeg ik ditmaal een zeer vriendelijke man aan de telefoon, die zei dat Telfort een grove fout had gemaakt en dat er per ongeluk (!) naar zeer veel mensen een brief van de deurwaarder gestuurd was en dat ik me maar niet te veel zorgen moest maken. Hij gaf me het telefoonnummer van de incasso-afdeling van Telfort waar ik maandag naar toe moest bellen. Ik heb dat ook geprobeerd, maar ze hebben er een cassettebandje op gezet dat je het betalingsbewijs kan faxen en anders kan vragen om een kopie van de facturen. Helaas werkt dat dus niet, want hun faxmachine is de hele dag al in gesprek! Dit is dus allemaal erg goed geregeld! Van mij mag die deurwaarder langs komen, want ik heb alle afschriften verzameld en ben ook heel benieuwd waar ze het bedrag vandaan halen wat ik niet betaald zou hebben!

JJ

Re: Telfort's financiele administratie waardeloos

Ongelezen bericht door JJ »

Ik stel voor dat iedereen die een brief van de deurwaarder heeft gehad, en telfort niet kan bereiken die deurwaarder belt om verhaal te halen. Die hebben geen klantenservice, dus laat ze maar gek worden. 020 3122722. Moeten ze maar beter kijken wat telfort ze aanlevert.

mieke

Re: Telfort's financiele administratie waardeloos

Ongelezen bericht door mieke »

Wat ben ik blij dat ik niet de enige ben.Ook ik kreeg zaterdag een dreigbrief dat als ik niet binnen 5 dagen zou betalen ze de telefoon afzouden sluiten(die heb ik al een jaar niet meer)en dan ik de deurwaarder op de stoep zou krijgen.Ook ik heb altijd gebruik gemaakt van automatische incasso maar de rekening van bv april werd dan pas in bv augustus afgeschreven.Erg overzichtelijk!! Ik denk dat het september was dat ik dezelfde brief kreeg die ik zaterdag heb ontvangen en heb toen conact opgenomen met telfoort.De man aan de telefoon vertelde dat honderden mensen zo`n brief hadden gehad en dat ik het maar moest verscheuren.Niet gedaan en ook rekeningen bewaard incl.afschriften.Na een maand of 3 toch maar weg gedaan omdat ik dacht dat het inderdaad loos alarm was.Nu dik een half jaar later dus weer zo`n brief.Zaterdag het 020 nummer gebeld wat op de brief vermeld stond en ik kreeg een slecht nederlands sprekende man aan de telefoon die zei dat hij de dealer van de telefoons was.Oh heeft u ook een dreigbrief ontvangen vroeg hij? Dat is een fout van Telfort maar belt u maandag maar met incasso.Tja en dat verhaal kennen jullie.Nemen niet op.Heb toen klantenservice gebeld maar kunnen ook niets anders doen dan je verhaal aanhoren en vertellen dat er toch echt een rekening openstaat.Vandaag weer gebeld en werd doorverbonden met een andere afdeling van incasso.Een hele aardige meneer die mij vertelde ook niet ste kunnen doen.Leefde heel erg met me mee maar ik moest toch echt de andere afdeling van incasso hebben.
Het probleem bij mij is dus dat ik die afschriften van 1999 en 2000 niet meer heb.Net en maand geleden vernietigd.Ja waar blijf je dan.Ik moet zeggen dat ik wel kon janken.Want hoe bewijs ik op dit moment dat ik betaald heb. Inmiddels uit wanhoop de consumentenbond gebeld en die hebben mij geadviseerd om een brief naar incasso te schrijven.Dat gaan we dus maar vanavond doen.De consumenten bond werd trouwens ook gek gebeld met mensen die in de klins liggen met Telfort.Dus wij zijn niet de enige. Bij mij gaat het om een bedrag van 328 euro.
Dat 020 nummer wat ik net zag staan?Is dat het nummer van de deurwaarder?
Ik hoop dat er meer mensen bellen naar de consumenten bond of hier hun verhaal neer zetten.

joke

Re: Telfort's financiele administratie waardeloos

Ongelezen bericht door joke »

nou ik kreeg dus vorige week donderdag een mooie rekening van telfort van 270 euro.nog vanaf 10-2001 deze rekening klopt dus niet want ik heb alles steeds betaald.bellen lukt ook alniet want niemand kan mij helpen daar!dus heb ik mijn automatische betaling geblokkeert en abbonement opgezegt. met deze service kan ik overal bellen.personeel van telfort is niet erg bekwaam op abbonees te helpen zeggen zelf dat het een chaos is en dat de rekening wel zal kloppen en ik dus maar moet betalen.het incascoburo neemt zelfs niet meet de telefoon op.fax maar alles door krijg je op een bandje te horen ,endat lukt zelfs niet! dus wacht ik maaraf of hier iets van word uitgezocht! telfort de groeten ik ga wel naar een ander

Eric Ernst en Leon Feiken

Re: Telfort's financiele administratie waardeloos

Ongelezen bericht door Eric Ernst en Leon Feiken »

Tja Telfort kan wat mij betreft mijn mobiel in z'n .... douwen.
Echt ongelooflijk wat ze nu weer is presteren. Ik kreeg zaterdag een laatste betalingsherinnering van 250 euro en mijn collega een brief van de deurwaarder. Hij is inmiddels maandag afgesloten. Ondanks dat hij een automatisch incasso had en ruim voldoende geld op de rekenig had staan presteerd Telfort om een jaar lang niets automatisch af te schrijven. Ik had de meot allang opgegeven begin 2001 en ben overgegaan op acceptgiro's.
De fantastische brief van de deurwaarder kunnen we ook met een grote korrelzout nemen want die heeft de deurwaarder niet verzonden maar Telfort zelf!!!!!! Je bent toch wel echt dom als deurwaarder om jouw briefpapier uit te lenen voor dit soort praktijken. Zolang er geen dossiernummer op de brief vermeld staat is er niets aan de hand.

Het meest asociale is het feit dat iedere wel willende klant gewoon weg als wanbetaler wordt gebombadeert. En dit terwijl de fout bij Telfort ligt en niet bij zijn klanten. Ik ben wel benieuwd hoeveel klanten er al afgesloten zijn.

En wat betreft de telefonische bereikbaarheid verdienen ze al helemaal een ijskoude douche maar dan wel het liefst van stikstof want de afdeling incasso is al sinds maandag niet bereikbaar en de helpdesk van wie het nummer op alle brieven staan kunnen je al helemaal niet helpen.

Moedeloos wordt je hier van en een andere provider is naar mijn menig de enige oplossing. Betalen heb ik in ieder geval geen zin meer in

eric ernst

Re: Telfort's financiele administratie waardeloos

Ongelezen bericht door eric ernst »

Hier alle gegevens van de deurwaarder
mail fax bel ze want zij zijn natuurlijk helemaal fout bezig!!!!

Deurwaarderskant Touber vd Velden & Kassies
www.touber.nl
Hogehilweg 12D
1101CD AMSTERDAM ZUIDOOST
tel 020-3122711
fax 020-6911353
email [email protected]

Maurice van den Heuvel

Re: Telfort's financiele administratie waardeloos

Ongelezen bericht door Maurice van den Heuvel »

Ook ik heb zaterdag 16 maart een brief van de deurwaarder gehad. 150,42 euro moest ik nog betalen. Dit is inclusief 12,50 euro kosten (deurwaarder kosten?). Omdat ik zeker niet geregistreerd wil worden als wan betaler heb ik voldaan aan de rekening en heb dus het bedrag maandag overgemaakt. Op deze dag werd tevens mijn telefoon afgesloten. Na veel bellen met klanten service en de incasso afdeling, waarbij ik overigens telkens minimaal 15 tot 20 min moet wachten, ben ik op woensdag 20 maart weer telefonisch bereikbaar. Tevens zou volgens de incasso afdeling de betaling voldaan zijn.

Ik heb van bovengenoemde telefoonrekeningen nooit een aanmaning of herinnerings brief gehad. Tevens had ik ten tijde van de niet betaalde rekening, voldoende saldo op de rekening staan waar normaal gesproken de telefoonrekening automatich van betaald word. Dus mij is het een raadsel waar deze plotselinge brief van de deurwaarder vandaan komt.

Ik hoop dat Radar of een andere consumenten programma deze zaak oppikt om de zaken eens duidelijk op het netvlies te krijgen en om Telfort BV zover te krijgen de gedupeerden (zoals ikzelf) minimaal de deurwaarderkosten terug te betalen.

marco overmeen

Re: Telfort's financiele administratie waardeloos

Ongelezen bericht door marco overmeen »

ik wil ook graag even mijn gal spuwen op telfort wat een stelletje prutsers bij elkaar!! mij hebben ze dus ook maar zo afgesloten nadat ik die bekende brief heb ontvangen en ze hebben mij dus ook nog nooit een aanmaning gestuurd..ik heb meerdere malen met telfort contact gezocht en van het bekende kastje naar...ik ga morgen weer een poging wagen om de afd. incasso te bereiken en zal ze daar dan ook heeel duidelijk de waarheid vertellen want ik ben nu echt pissed....telfort u bent de zwakste schakel...tot ziens

marco overmeen

Re: Telfort's financiele administratie waardeloos

Ongelezen bericht door marco overmeen »

ik wil ook graag even mijn gal spuwen op telfort wat een stelletje prutsers bij elkaar!! mij hebben ze dus ook maar zo afgesloten nadat ik die bekende brief heb ontvangen en ze hebben mij dus ook nog nooit een aanmaning gestuurd..ik heb meerdere malen met telfort contact gezocht en van het bekende kastje naar...ik ga morgen weer een poging wagen om de afd. incasso te bereiken en zal ze daar dan ook heeel duidelijk de waarheid vertellen want ik ben nu echt pissed....telfort u bent de zwakste schakel...tot ziens

mieke

Re: Telfort's financiele administratie waardeloos

Ongelezen bericht door mieke »

Ik hoor steeds meer mensen over telfort.Ik heb vandaag ook weer een poging gedaan om incasso te bellen maar het bandje staat nog steeds op.
Ik heb trouwens geen brief gehad van de deurwaarder maar van telfort zelf.Het nummer wat op de brief stond is van het callcenter en toen ik die mevrouw vroeg waarom ze een telefoonnummer van het callcenter erop zette als die me toch niet kunnen helpen antwoorde ze:ja ze zijn niet gek bij incasso.Is lekker makkelijk dan hoeven zij de klappen niet op te vangen.
Ik hoop echt dat Radar hier aandacht aan gaan besteden.Laten we toch a.u.b met z`n allen schrijven naar Radar!!!!!

johnny

Re: Telfort's financiele administratie waardeloos

Ongelezen bericht door johnny »

Ik snap niet wat jullie zo raar vinden?
Als een automatische incasso is afgegeven, en er is niet betaald (ook al is dat door een fout van Telfort) dan heb je als klant toch nog steeds de verplichting en de morele verantwoordelijkheid om je rekeningen te voldoen? Ook al is dit na twee jaar. Het feit dat je dan nooit hiervan op de hoogte bent geweest is niet primair de taak van Telfort om dit door te geven, maar de persoonlijke verlpichting om er via je eigen bankafaschriften op toe te zien dat je rekeningen inderdaad betaald zijn. Je hebt immers ook een dienst afgenomen. Het is immers wel heel erg naief en laconiek om te stellen dat je je afschriften nooit bekijkt. zou je baas dan ook twee jaar geen salaris kunnen storten?

Ik zeg di omdat ik zelf al twee jaar incasso klant bij Telfort ben en nog nooit problemen heb gehad. Ook bij mij zijn incasso's foutgelopen maar ik wil graag erop toezien dat wat ik koop ook betaald wordt, dus toen bleek dat de incasso's niet goed liepen, heb ik zelf even gebeld (lang wachten moets ik ook, maar ja, waar niet tegenwoordig) en alsnog zelf de nota's overgemaakt. Geen probleem.

Het is heel makkelijk om nu te gaan zeuren richting Telfort, maar probeer (ondanks je woede) je hand eerst in eigen boezem te steken!!

rene

Re: Telfort's financiele administratie waardeloos

Ongelezen bericht door rene »

En gelijk heeft johnny, je weet immers dat je voor je diensten moet betalen, dus als je merkt dat er maar geen rekeningen komen kun je zelf ook informeren, je betaal verplichting blijft immers staan. Dat je dit nu met een bekeuring waarvan je geen weet hebt niet doet kan ik begrijpen. Aan de andere kant vind ik wel dat bedrijven die nieuwe klanten aan nemen er ook voor moeten zorgen dat de administratie aan kunnen. Als ze te veel achter lopen met hun administratie is het voor de consument onmogenlijk te controleren of de rekeningen wel kloppen.

mieke

Re: Telfort's financiele administratie waardeloos

Ongelezen bericht door mieke »

er zijn heel veel mensen die wel hebben betaald maar wel een tamelijke onvriendelijke brief ontvangen.
Vind dat niet echt juist.

sophie

Re: Telfort's financiele administratie waardeloos

Ongelezen bericht door sophie »

Ik vind dat sommige mensen wel erg kortzichtig als zij denken dat zij niet hoeven te betalen als zij wel gebruik maken van een dienst. Die mensen moeten hun boosheid niet uiten tegen de incasso afdeling van Telfort, maar eerst eens boos worden op zichzelf en hun administratie beter checken.

rene

Re: Telfort's financiele administratie waardeloos

Ongelezen bericht door rene »

Na al die vele negatieve reacties over Telfort krijg ik het gevoel dat Telfort zelf betalings problemen heeft.
Hun administratie is een hopeloze bende geworden en als gevolg daar van komen ze nu zelf in de problemen omdat ze niet genoeg geld binnen krijgen...denk ik zo.....

Ze zijn nu op een agressieve manier geld aan het binnen halen om zo doende de boel nog te redden...is mijn mening..

Kijk zaterdag 23 maart maar eens naar Kassa van de Vara op ned.3.... Dat zegt al genoeg

joke

Re: Telfort's financiele administratie waardeloos

Ongelezen bericht door joke »

nou vandaag weer een rekening van telfort nu weer van 134 euro inmiddels zou ik dus voor 940 gld al verbeld hebben in feb en mrt.heb hier dus geen controle meer over en vraag een regeling aan om te betalen.

Miriam Meertens

Re: Telfort's financiele administratie waardeloos

Ongelezen bericht door Miriam Meertens »

Hallo,
Ik heb precies hetzelfde. Maar ik heb in het verleden een aantal maal gebeld naar Telfort om te vragen hoe het nou zat. Zij konden mij een datum geven waarom die facturen betaald zouden zijn en over die facturen, krijg ik nu een brief van een incassobureau dat zich voordoet als deurwaarder. Is mijn telefoon afgesloten en zelfs nu ik al lang betaald heb kan ik nog steeds niet bellen. En de afdeling die je daarvoor moet bellen en overigens alleen maar met een Telfort of vast nummer kan bellen, is niet te bereiken: overbezet!

Maarja, wat kan je doen? in de algemene voorwaarde staat niks waardoor je je contract nu zou kunnen ontbinden......

egon smit

Re: Telfort's financiele administratie waardeloos

Ongelezen bericht door egon smit »

Ook ik kreeg een week geleden zo'n leuke brief en ik had geluk, want Telfort stuurde de aanmaning op hoge poten naar mijn oude adres. Mijn ouders wonen hier nog, dus ik kreeg de brief op tijd onder ogen. Ik heb een heel weekend moeten puzzelen, omdat ik niet begreep, waar ze het over hadden. Ik ben sinds 1.5 jaar verhuisd en nog steeds sturen ze post naar mijn ouderlijk huis. Sinds mijn verhuizing heb ik blijkbaar bovendien een ander klantnummer gekregen, zodat ik in eerste instantie niet kon achterhalen, dat het ook werkelijk om mij ging. "Wel een beetje vreemd", aldus de telefoniste. Maar een antwoord kon ze me niet geven. Telfort heeft het systeem opgeschoond; mooi op tijd! Het ging notabene om nota's die al twee jaar geleden zijn verstuurd! Een eerdere aanmaning heb ik nooit ontvangen en mijn toestel is ook niet geblokkeerd wegens wanbetaling. Wel bleek, na mijn speurtocht, dat er inderdaad in de betreffende maanden niet genoeg saldo op mijn rekening stond, zodat het bedrag niet automatisch kon worden afgeschreven. Terecht, dus, dat ik moet betalen, maar het zou fijn geweest zijn, als Telfort dit accurater had behandeld. Daar komt bij, dat er geen vat op te krijgen is in je eigen administratie, of het bedrag is afgeschreven, want dat gebeurt soms pas twee maanden later!
In mijn geval gaat het om maar liefst 755 euro! Dat is niet zomaar zonder aankondiging even op te hoesten.
Telfort, bedankt!!!! Jullie zullen van mij geen automatische incassering meer vrijkrijgen! Voortaan bepaal ik zelf wanneer ik mijn rekening betaal! Dit is te gek voor woorden..

Gesloten