LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Toyota Yaris

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
Sjaan

Toyota Yaris

Ongelezen bericht door Sjaan »

Ook ik ben in het bezit van een Yaris 1.0.
Inderdaad de brochure spreekt over 1:20.
Mijn ervaring is 1:15. De Yaris bevalt mij uitstekend, maar ben al wel voor diverse "fabrieksfoutjes" teruggeweest.
Is overigens wel altijd keurig vergoed door Toyota.
Echter het schakelen van 2 naar 1 is een drama.Bij een koude auto is dit zonder geweld niet mogelijk. Is al een nieuw onderdeel ingezet, maar na krap een jaar heb ik weer hetzelfde probleem. Volgens Toyota een typisch Yaris probleem, maar ik laat het er niet bij zitten.
Ik ben benieuwd of anders bezitters hier ook problemen mee hebben.

jg ruis

Re: Toyota Yaris

Ongelezen bericht door jg ruis »

voor mij is dit nieuw

Maarten

Re: Toyota Yaris

Ongelezen bericht door Maarten »

Sjaan,

Ik rijdt nu jaren in een Toyota en vergeleken met een soortgelijke auto vindt ik persoonlijk het schakelen echt een Toyota kwaaltje ref. naar mijn auto's voorheen, de Starlet (2st.) de Corolla en nu de Yaris. Heb met de Yaris geen storingen gehad tot nu toe en vraag u om mij aan te geven welke klachten u danwel hebt gehad?

Over het schakelen: Bij stilstaande auto, achteruit wil ook vaak niet in een beweging. Schakel dan eerst een keer naar een andere versnelling en dan pas in de achteruit, meestal gaat dat goed.

Voor wat betreft het terugschakelen naar de eerste versnelling. Als dit niet direct lukt is de rij-snelheid te hoog van de Yaris, meestal schakelt u naar de 1 in stilstand. Ook is het zo dat geen enkele versnelling mag worden overgeslagen tijdens het schakelen, 1-2-3-4-5 en niet 1-2-3-5 o.i.d. Terugschakelen is van nog groter belang daar er een mechanisme in de versnellingsbak zit die als het ware de overgang verzorgd tussen de versnellingen welke dan ook beschadigd kan raken. Sla geen versnelling over!

Gesloten