Pagina 1 van 1

Nikon digitale fotocamera

Geplaatst: 02 nov 2002 16:18
door Marlijn
Vorig jaar december heb ik een digitale fotocamera gekocht van het merk Nikon. De prijs was 1200 Gulden. Na drie maanden veel plezier ervan te hebben gehad hield 'ie er ineens mee op. System Error volgens het schermpje. Ik maakt me weinig zorgen, want ik dacht dat ik een jaar garantie zou hebben. De camera werd terug gestuurd naar Nikon met het resultaat dat ik geen garantie krijg. Volgens Nikon zit er vuil in en dus valt het niet onder de garantie. De reparatiekosten bedragen 312 Euro, een bedrag wat ik nu niet meer zo snel op kan brengen. Ik ben enorm boos, want zo'n dure camera hoort niet na drie maanden al kapot te gaan. Ik heb er geen rare dingen mee gedaan en voornamelijk binnen mee gefotografeerd. Nu ligt de camera (na eerst 40 euro onderzoekskosten te hebben moeten betalen om de camera terug te krijgen) al een tijdje kapot in huis. Kan iemand mij vertellen wat ik hier aan kan doen? Of is het simpel en ben ik of 1200 gulden kwijt, of betaal ik 321 euro reparatiekosten?

Re: Nikon digitale fotocamera

Geplaatst: 20 nov 2002 22:04
door Harry hobo
Wat een vreemde reactie van Nikon. Het lijkt me dat Nikon dit toch wel in alle redelijkheid moet kunnen bewijzen tegenover de koper. Is aangetoond waar het vuil dan zit en dat dit alleen door jou kan zijn veroorzaakt? Wellicht is het vuil er ergens anders in gekomen. Tijdens het repareren of al in de winkel. Tenslotte ligt zo'n kamera soms lang te wachten op een plank ergens om verzonden te worden. Volgens mij moet je hier geen genoegen mee nemen. Heb je geen rechtbijstand verzekering?
Ergo ik zou er tegenin gaan en de reparatie kosten niet betalen.

succes

Re: Nikon digitale fotocamera

Geplaatst: 19 jun 2009 13:09
door Badeend78
Van lang in een verpakking of vitrine l;iggen komt geen vuil in een apparaat.

Het is aan een reparatiebedrijf niet te bewijzen HOE dat soort klachten zijn ontstaan, zij constateren enkel alleen iets en melden dit samen met de mogelijke oplossing.

Dat hier kosten aan verbonden zijn is logisch.

Ik ben zelf reparateur in een bedrijf in electronica. En maak dit sorot klachten vaak mee.

Het argument "ik ga er vorozichtig mee om" is een van de meest gebruikte argumenten.
Terwijl het apparaat intern soms helemaal aan gruzelementen ligt.

In dit geval, vuil kan ook in het tasje zitten waar de camera in gedaan wordt.
Ergo, vuil komt vanuit het tasje in de camera.
Dat het tijdens de reparatie gebeurd is een domme conclusie, de camerra kwam namelijk al voor een klacht rond dit gebied bij de reparateur.
Hij is immers niet opgestuurd omdat er niets mee aan de hand was.


Een reparatiebedrijf is altijd onpartijdig en constateerd alleen maar.

Re: Nikon digitale fotocamera

Geplaatst: 19 jun 2009 18:16
door maybe
topic is meer dan 7 jaar oud!!

Ik mag hopen dat er nu al wel een oplossing is.