Forum

Heb jij bijwerkingen door overstap naar een ander medicijn?

Geef jouw mening over het laatste zorggerelateerde nieuws.

Heb jij bijwerkingen door overstap naar een ander medicijn?

Berichtdoor Zorg.nu » 19 jun 2017 16:25

Bijwerkingencentrum Lareb roept op tot betere bewaking van gevolgen van overschakeling op een ander merk geneesmiddel. Meestal gaat het overstappen prima, maar soms is sprake van bijwerkingen of verminderde werkzaamheid.

Lees hier meer: https://zorgnu.avrotros.nl/nieuws/detail/lareb-meld-bijwerking-medicijnwissel/

Heb jij bijwerkingen door overstappen naar een ander medicijn?
Zorg.nuverified

Re: Heb jij bijwerkingen door overstap naar een ander medici

Berichtdoor Olga » 02 feb 2019 10:24

Sinds een aantal jaren gebruik ik de Baxterrol. Afgelopen week werd mij bij de levering van de rol via een opgeplakt briefje kenbaar gemaakt dat ik vanaf dat moment een andere versie zou krijgen van het medicijn Lisinopril: een vierkante witte in plaats van de ronde roze die ik altijd kreeg.
In de loop van de week kreeg ik klachten: snel buiten adem, krampgevoelens in mijn bovenrug en heel snel moe. Ook het sporten viel mij heel zwaar. Ik herkende de gevoelens: in het verleden had ik deze wel vaker gehad als ik andere medicijnen had gekregen, dus ik kwam op het idee dat de andere vorm van Lisinopril de oorzaak moest zijn.
Ik vraag mij af of dit zo maar kan. Momenteel ben ik nog niet van de klachten af. Het zou Ffijn zijn geweest als de apotheek mij eerder op de hoogte had gesteld had gewaarschuwd voor de eventuele gevolgen van de verandering en wat dan de mogelijkheden zouden zijn. Zijn er mensen met een soortgelijke ervaring?
Olga

Keer terug naar Nieuws