Te weinig geld na pinnen

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
toine toonen
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 jan 2023 16:29

Te weinig geld na pinnen

Ongelezen bericht door toine toonen »

Ik neem 1000 euro op bij abn pin automaat in zandvoort, krijg maar 950 euro.
Abn doet het af met geldmaat heeft niets onregelmatigs gezien.

Ben al 50 jaar klant bij ABNAMRO en dan krijg je zo een antwoord,

Zoek het maar uit, zeggen ze eigenlijk, maar wat moet ik hiermee beste Radar, krijgen jullie hier vaker klachten over?

Waanzinnig hoe je daar behandeld wordt, alsof je de zaak belazerd.

peter17111962
Berichten: 600
Lid geworden op: 16 dec 2019 10:34

Re: Te weinig geld na pinnen

Ongelezen bericht door peter17111962 »

Als U die ontbrekende E 50,- vergoed krijgt zonder dat U dat echt kunt bewijzen, dan vrees ik dat er binnenkort veel meer mensen gaan klagen dat ze te weinig geld uit een pinautomaat hebben gekregen.

Moneyman
Berichten: 30300
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Te weinig geld na pinnen

Ongelezen bericht door Moneyman »

De apparatuur wordt gelogd. Als die logs kloppen, ben je de pineut. Meer valt er niet over te zeggen.

Of toch wel, als je de zoekfunctie gebruikt zul je zien dat je niet de enige bent met deze klacht.

Seinhuis
Berichten: 2386
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Te weinig geld na pinnen

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Het schijnt dat bij grote bedragen het geld wel eens in 2 of meerdere delen eruit komt (alleen gelezen, nooit meegemaakt). Als iemand anders die €50 eruit haalt....

U kunt naar www.kifid.nl voor een bindend uitspraak. Echter, hun geloven u niet op uw blauwe ogen. U moet met bewijzen aankomen.

rvjapio
Berichten: 1005
Lid geworden op: 17 apr 2017 18:47

Re: Te weinig geld na pinnen

Ongelezen bericht door rvjapio »

..en al bent u 80 jaar klant: Het zal elk bedrijf een worst wezen. Ik zou wel een schriftelijke klacht indienen.

thrash
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 mei 2024 10:36

Re: Te weinig geld na pinnen

Ongelezen bericht door thrash »

Op dit moment ben ik zelf ook de pineut: ik stortte 9950 euro MAAR de Geldmaat automaat telt slechts 9450 euro! Dat is even 500 euro wat ik kwijt ben. Het enige wat je na het inleggen van het contante geld in de geldlade (en deze gesloten is en het geld geteld is) nog kunt doen is op de knop " doorgaan" drukken. Je kunt dus niet meer terug. Het enige wat je kan doen is het verkeerd geteld geldbedrag accepteren en te storten. Ik heb meteen het storingsnummer op de automaat gebeld. De procedure blijkt nu inmiddels veranderd: je krijgt niet meer de storingsdienst van Geldmaat maar een keuzemenu, waarbij je je eigen bank moet kiezen en dan wordt je doorverbonden met je eigen bank. Die van mij is ABN dus ik koos daarvoor, maar kreeg meteen het antwoord apparaat te horen met de mededeling dat het nummer de volgende ochtend pas weer te bereiken is. Lekker handig als je een urgente storing wilt melden! Dus al met al, je moet afstand nemen van het warme bewijs wat in de automaat ligt en naar huis gaan om vervolgens de volgende dag pas je verhaal te kunnen doen en er maar op vertrouwen dat het goed komt. NIET DUS: nu inmiddels een paar maanden verder krijgt de ABN van Geldmaat te horen dat er onderzoek geweest is en dat het een "geslaagde transactie" was. Ammehoela, zo lust ik er ook nog wel een paar! En ja tuurlijk, bewijs maar eens het tegendeel; we staan immers allemaal 24/7 met een camera in onze handen toch? Ik had het live moeten filmen zeker!

HandigeHarrie
Berichten: 1401
Lid geworden op: 04 aug 2018 17:00

Re: Te weinig geld na pinnen

Ongelezen bericht door HandigeHarrie »

Het lijkt me een goed idee dat de Optie "afbreken" als mogelijkheid wordt toegevoegd, naast "doorgaan".
Dan kan je na het tellen van het geld de transactie afbreken.
Voor de strop van dit moment maakt dat niks uit, maar het kan wel (klachten over) dergelijke fouten bij het storten van geld in de toekomst voorkomen.

Moneyman
Berichten: 30300
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Te weinig geld na pinnen

Ongelezen bericht door Moneyman »

Eens. Er zijn toch wel regelmatig klachten over verkeerd tellen. Je hebt dan als storter in ieder geval de kans om het zelf eerst nogmaals te tellen.

rwolters
Berichten: 1633
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Te weinig geld na pinnen

Ongelezen bericht door rwolters »

HandigeHarrie schreef:
16 mei 2024 14:20
Het lijkt me een goed idee dat de Optie "afbreken" als mogelijkheid wordt toegevoegd, naast "doorgaan".
Dan kan je na het tellen van het geld de transactie afbreken.
Voor de strop van dit moment maakt dat niks uit, maar het kan wel (klachten over) dergelijke fouten bij het storten van geld in de toekomst voorkomen.
Maar wat als er geld verloren gaat in het telmechanisma? Dat los je er niet mee op.

Moneyman
Berichten: 30300
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Te weinig geld na pinnen

Ongelezen bericht door Moneyman »

rwolters schreef:
16 mei 2024 15:15
Maar wat als er geld verloren gaat in het telmechanisma? Dat los je er niet mee op.
Als dát het probleem zou zijn, zou dat direct bij controle van het bewuste apparaat moeten blijken. Er zit dan immers briefgeld vast in het mechaniek. Maar dat dat de oorzaak is, heb ik nog in geen enkel topic hierover gelezen.

J. Deltoer
Berichten: 3158
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Te weinig geld na pinnen

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Bij de oude geldstortautomaten van de rabobank was die optie wel aanwezig. Jammer dat dit bij de introductie van de geldmaten niet gecontinueerd is.

rwolters
Berichten: 1633
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Te weinig geld na pinnen

Ongelezen bericht door rwolters »

Moneyman schreef:
16 mei 2024 15:17
rwolters schreef:
16 mei 2024 15:15
Maar wat als er geld verloren gaat in het telmechanisma? Dat los je er niet mee op.
Als dát het probleem zou zijn, zou dat direct bij controle van het bewuste apparaat moeten blijken. Er zit dan immers briefgeld vast in het mechaniek. Maar dat dat de oorzaak is, heb ik nog in geen enkel topic hierover gelezen.
Je bent ongetwijfeld goed in jouw vak maar je bent duidelijk geen techneut. Alles wat technisch is kan kapot of een keer de fout in gaan. En dat zijn vrijwel altijd situaties die niemand vooraf had kunnen bedenken. Er vooraf van uit gaan dat iets niet kan is de valkuil van veel mensen.

Moneyman
Berichten: 30300
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Te weinig geld na pinnen

Ongelezen bericht door Moneyman »

rwolters schreef:
16 mei 2024 20:18
Moneyman schreef:
16 mei 2024 15:17
rwolters schreef:
16 mei 2024 15:15
Maar wat als er geld verloren gaat in het telmechanisma? Dat los je er niet mee op.
Als dát het probleem zou zijn, zou dat direct bij controle van het bewuste apparaat moeten blijken. Er zit dan immers briefgeld vast in het mechaniek. Maar dat dat de oorzaak is, heb ik nog in geen enkel topic hierover gelezen.
Je bent ongetwijfeld goed in jouw vak maar je bent duidelijk geen techneut. Alles wat technisch is kan kapot of een keer de fout in gaan. En dat zijn vrijwel altijd situaties die niemand vooraf had kunnen bedenken. Er vooraf van uit gaan dat iets niet kan is de valkuil van veel mensen.
Beter lezen helpt anders ook :lol: :lol:

Ik heb niet geschreven dat het niet kan en evenmin dat het niet kapot kan. Probeer het nóg eens, zou ik zeggen :roll:

Justmeagain
Berichten: 546
Lid geworden op: 11 aug 2019 14:49

Re: Te weinig geld na pinnen

Ongelezen bericht door Justmeagain »

Ik heb dit ook eens aan de hand gehad, eveneens bij de ABN maar werd daags erna gebeld dat ik inderdaad gelijk had en kreeg het verschil terug. Het han dus wel

Plaats reactie